Nutrilon+Nutriton of...Nutrilon A.R.?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Lucia, Apr 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo,

kan iemand me misschien zeggen wat de voordelen/nadelen van deze twee zijn?
    Wat is de verhouding Nutrilon-Johannesbroodpitmeel in Nutrilon A.R.?

Momenteel geef ik 4-5 schepjes Nutriton op flessen van 150+5.
    Het werkt op zich heel goed, ben erg tevreden!Maar ik neem aan dat ik aan de A.R. niets zou moeten toevoegen, dat zou wel handig zijn. ;)

Alvast bedankt! :D

2. randi

randi Niet meer actief

ik geef mijn kleintjes nutrilon ar omdat zij met reflux kampen en die melk zwaarder is waardoor ze minder spugen door inderdaad het johannesbroodpitmeel. weet niet wat de verhouding is want die staat niet op de doos vermeld.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In AR voeding zijn de eiwitten ook wat aangepast om spugen te voorkomen. Dat geeft het een voordeel t.o.v. gewone standaardmelk.

Als je precies wilt weten hoeveel jhpm er in zit, moet je op pagina 44 van deze link kijken:
    http://www.achg.kuleuven.ac.be/pentalfa ... lasbr2.pdf

4. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dank jullie wel! :D

Dirksmama, heel erg bedankt voor de link, vind 'm reuze interessant!

Nu heb ik wel gelezen dat AR voeding lichter verteerbaar is, wil dat dan ook zeggen dat ze waarschijnlijk meer zal willen drinken, mocht ik daar op overstappen?

Sinds we overgegaan zijn op Nutrilon + Nutriton gaan haar flessen sowieso al tot de laatste druppel op, en soms heeft ze zelfs nog een beetje honger.
    Eerst gaven we Forte, maar daar ging ze dus meer van spugen...

Dus ik ben bang dat ze dan nog meer behoefte krijgt aan meer eten, vind dat ze nu al best veel krijgt.(gelukkig mag het voor haar gewicht wel, de flessen die ze nu krijgt.Ze weegt ongeveer 4800 gram)

Edit: ze krijgt nu 5 flessen van 150+5.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Mijn dochtertje krijgt Friso extra samen met Nutriton. fles 200cc met 4/5 scheppen nutriton. Zij is altijd erg hongerig geweest, maar spuugde ook veel.

Oh ja mischien een tip wat wij altijd doen. Ik maak altijd bakjes voeding klaar voor de hele dag. Zo hoef je niet altijd in de weer met en voedinge en nutriton ! wij vonden dat erg handig.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoeft niet zo te zijn. Veel kinderen drinken veel meer vanwege het spugen, omdat het omhoog komen van de melk pijn doet. Pijn die ze niet voelen als ze drinken. Als ze dan melk drinken die niet omhoog kan komen en die minder irriteert, zoals AR of HA, dan zie je vaak dat ze ook minder gaan spugen.

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Dat met voormengen in die bakjes is een goede tip, doen wij hier ook! Ook omdat als je de poeder eerst goed met de nutriton mengt en dan pas samen aan het warme water toevoegd het niet klontert..

Hier krijgt onze meid Pepti (heel licht verteerbaar) met losse nutriton toegevoegd.
    Nutrilon AR heeft natuurlijk alles in één keer, dus wel handig.. Ik zou het gewoon even met je CB of de Nutricia kindervoedingslijn (24 uur per dag bereikbaar) overleggen..

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik voeg ook nutriton toe. Ik vind dat handiger, zodat je eventueel kunt doseren. Wat meer als dat nodig is, en wat minder als het heel goed gaat. Al is dat minder erbij doen bij ons niet van toepassing.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,861
    113
    Ja, die Nutricia voedingslijn heb ik ook eens gebeld, want ik wou die verhoudingen wel eens weten. Zij zei dat voor 100 ml klaargemaakte voeding 2 schepjes nutriton zitten in die A.R. (dus 2 schepjes jbpm in 3 schepjes nutrilon).
    Nutrilon Omneo is ook tegen spugen en dat wordt weer wat dikker door zetmeel, maar minder dik dan Forte.
    Ik heb haar heel lang op Forte gehad en deed daar dan zelf nog 2 schepjes Nutriton bij, was in verhouding iets goedkoper.
    Nu gebruik ik sinds een maand of twee Bonbebe Comfort Care, is net zoiets als A.R., maar stukken goedkoper en ze doet het hier ook goed op. Voeg er meestal nog 2 schepjes nutriton aan toe. Het klontert ook minder dan Nutrilon.
    Ook wel eens Kruidvat comfort met Johannesbroodpitmeel geprobeerd, maar daar kreeg ze enorme krampen van.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kan met AR ook, je mag daar nog extra jhpm aan toevoegen.

11. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Tsja.. daar zeg je wat. Hoeveel Nutriton geeft iedereen hier eigenlijk?

Hier krijgt ze 4 a 5 scheppen op 200ml. Vandaag net weer naar de 5 gegaan, omdat ze gisteren en vanochtend weer wat onrustig was.

De laatste avondfles geef ik in één keer - de overige voedingen krijgt ze in 2x 90cc (+3 Pepti + 2 a 2,5 Nutriton) ivm afkoelen en indikken - maar 's avonds laat is ze vaak alweer in slaap gevallen voordat ik me heb omgedraaid om fles nr 2 klaar te maken, en dan met maar 3,5 schep.

Dat met die aangepaste eiwitten in de AR is misschien ook wel wat. Hier werd namelijk wel aangeraden toch met de Pepti door te gaan terwijl allergie (nog) niet eens bewezen is, mede omdat het zo licht verteerbaar is vanwege de verknipte eiwitten.. (en omdat het schijnbaar ideaal combineert met de bv die ik inmiddels niet meer geef).

Weet je wat raar is trouwens, op de site van Friso staat het volgende:
    Maar dit is dan weer niet van toepassing als je de jbpm van Nutriton gebruikt als ik het goed begrijp...

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt de jhpm in nutriton is voorbehandeld. Sommige mensen zeggen dat die in Friso wat effectiever is overigens.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,861
    113
    Ik gaf door de gewone Nutrilon voor een fles van 180 + 6 ook 6 schepjes nutriton. Door een papfles geef ik een stuk minder, maar helemaal weglaten is geen optie, want dan komt alles er weer uit.

Die bereidingswijze van Friso klonk mij iets te omslachtig en daarom ben ik daar nooit op overgestapt. Oplossen in water van minimaal 70 graden (hoe weet ik dat het zoveel graden is?, dus zou ik het al snel laten koken). Dan die voeding oplossen en 5 minuten wachten tot het afgekoeld is tot een drinkbare temperatuur? Misschien zou het nu gaan, maar een paar maanden geleden moest je a la minute een fles maken als ze honger had, was je er niet snel genoeg bij, dan brulde ze alles bij elkaar.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Makkelijk hoor. Je kookt water en als het net van de kook af is maak je er de fles mee aan.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,861
    113
    Ja, maar die kun je dan niet gelijk aan je baby geven, die zul je eerst moeten laten afkoelen en zo'n dikke massa doet daar wel even over. Je kunt het moeilijk gelijk geven, dan staan de brandblaren op hun lippen. Dan werkt misschien als je een heel geduldig kindje hebt dat ook niet doorheeft dat je een flesje maakt. Hier werkte het niet, ze schreeuwde haar longen uit haar lijf. Vandaar dat ik nooit die Friso comfort heb overwogen, waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan ;) .

16. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ik geef wel Friso Comfort.
    Ik heb een tijd Nutrilon gegeven, eerst standaard, later Omneo en ook met Nutriton erdoor.
    Nova doet het veel beter op Friso, ze is er veel rustiger door geworden en ook veel minder hongerig. Waarschijnlijk zoals dm al zei omdat de Friso wat effectiever is. Het is namelijk heel duidelijk zo dat ze meer honger lijken te hebben als ze last hebben van hun reflux.
    De Comfort is bij mij met 2 minuutjes klaar: ik doe zes schepjes in de fles, kook in een ander flesje 80cc, daarmee los ik het poeder op, dan doe ik er nog 100cc koud water bij en klaar is de fles, precies goed van temperatuur. De verhouding was wel ff zoeken, maar zo gaat het prima.

Share This Page