Hoi, Ik mag Dalijk om bepaald redenen geen borstvoeding geven. Nu heeft iedereen het altijd over nutrilon. Maar hoorde vanochtend weer op het nieuws dat er tekorten zijn omdat ze grote hoeveelheden naar China verschepen omdat ze er daar 3x zoveel voor betalen! Heb net dus 1 pak friso gekocht omdat die kwa kwaliteit gelijk is aan nutrilon... Zit er namelijk niet op te wachten Dalijk nutrilon te geven en dan na een paar weken over te stappen naar een ander merk. Klopt het dat friso ook heel goed is? Heb nu 1 pak van 800 gram in huis hoelang doe ik daarmee een moet ik meer op voorraad halen?
Ja hoor friso is ook goede voeding, maar als je het om die reden doet wat je hierboven beschrijft kun je beter ook geen friso nemen, want die is in china net zogewild. Heb bij de jongste meerder malen voor een leeg schap gestaan in welke winkel dan ook. Daarom kocht ik als de voeding er was gelijk 4 pakken.
Werk zelf in een supermarkt waar de chinezen graag het liefst zo veel mogelijk melkpoeder komen halen daarom is er bij ons de regel 1 per klant. En denk dat er bij meerdere supermarkten deze regel is. Succes
dat is raar wat hier kunnen wij gewoon vier pakken kopen maar ik denk die regel alleen bij jou werk geld en niet landeliijk is.
Bij ons is het in de supermarkten en bij kruidvat e.d. ook de regel dat je er maar 1 per klant mag. Volgens mij doen ze dat op veel meer plekken.
Er is laatst in het nieuws nog aandacht geweest hiervoor en deze regel is vrijwel landelijk. Al verschilt het aantal nog wel eens. Bij ons mag je bijvoorbeeld max. 3 pakken per klant meenemen. De tekorten wat betreft zuigelingenvoeding gaat inderdaad over alle merken en soorten...
Ik las gister toevallig op teletekst dat er in de babyvoeding van nutricia mogelijk een bacterie zit die botulisme kan veroorzaken. Misschien is het verstandig om dat verhaal eerst even uit te pluizen. Ik wil je in ieder geval succes wensen.
Friso schijnt lekkerder te zijn. Ik gaf borstvoeding en mijn kinderen pakten de Friso ook zo. Bij een vriendin weigerde de baby (na borstvoeding) nutrilon maar Friso dronk ze wel.
Zowel nutrilon als friso zijn erg gewild bij chinezen. Nutrilon nog het meeste. Al zijn hier alle schappen gewoon gevuld. En Er is tegenwoordig geen slechte voeding meer. Alle voeding moet in nederland aan minimale eisen voldoen. Ze zijn nagenoeg allemaal hetzelfde. Sommige merken zijn exact hetzelfde. Zo is kruidvat en jumbo eigen merk voeding bijna identiek aan nutrilon. Alleen stukken goedkoper. Bij nutrilon betaal je meer ivm de mooie verpakking en de dure reclames. Hier kon er dus ook zonder problemen over gestapt worden tussen nutrilon en kruidvat. Bij oma en kdv kreeg ze nutrilon en thuis kruidvst voeding. Zo waren er meer kids io het kdv. Thuis kruidvst en op kdv nutrilon. Dus dat zou je ook als optie kunnen doen. Nutrilon en uit nood kruidvat. Of helemaal op kruidvat voeding.
Ik heb ook gekozen voor Friso. Ten eerste zit er minder suiker in en ten tweede vind ik de pakken van nutrilon zo groot om elke keer weg te gooien. Het is ook lichter verteerbaar. De goedkopere merken zijn ook goed, alleen zijn die niet zover als Friso en nutrilon. Die doen nog altijd onderzoek naar de beste voeding en de goedkopere merk heeft het oude 'recept' van nutrilon of Friso.
Hier niet...met kv voeding gaat het hier ook heel snel ze hebben het ook genoeg op voorraad omdat er heeeeeeeel veel vraag naar is als het er vandaag niet is dan morgen..op zich fijn maar zorg dat ik altijd nieuwe pak ga halen als ik nog voor week heb dan ben ik altijd op tijd
Friso is net zo vaak op in de winkel als Nutrilon bij ons, maar wij gaven (geven, nog een beetje) Friso, want dat kreeg ze in het zkh ook, was ze dus al gewend, en bovendien is Friso per x gram poeder íéts goedkoper dan Nutrilon . Overigens, toen ze thuiskwam uit het zkh heeft ze eerst wel een keer een pak/doos Nutrilon gehad. En toen weer Friso. Switchen daartussen ging moeiteloos, ze zoop alles toch wel op .
Bedankt voor jullie reacties! Heb nu maar een pak Friso in huis gehaald. Bij de kruidvat bij ons stond zat! Heb op de website van Friso gevraagd hoelang je met zo'n pak doet. Je kan daar online met deskudige chatten. super handig! Zij vertelde dat 1 pak Friso ( 2x 400gram ) in het begin ongeveer 2 weken mee gaat. volgens haar haal je daar ongeveer 30 flessen uit. ( volle van 200ml ) Friso is inderdaad net even wat goedkoper dan Nutrilon. scheelt ongeveer 3 a 4 euro per pak.
Hier destijds gekozen voor Nutrilon. Exacte redenen weet ik niet meer. Bij nr. 3 waarschijnlijk ook weer gewoon Nutrilon. Denk dat ik dan wel nog even op onderzoek uit ga wat mijn beweegredenen waren om voor Nutrilon te kiezen.
Hoi Hier ook friso.Mocht het straks toch opeens niet meer in de winkel te koop zijn kan je ook via hun site bestellen.Krijg je wel meteen 4 pakken maar die komen wel op
Bij ons, in elke winkel waar ze het verkopen, is het max 2 pakken per klant. Ik zal komende tijd ook moeten gaan beslissen welk merk we gaan gebruiken. Ik mag nml ook geen borstvoeding gaan geven.
Hier Nestlé Groeie start gehad. Denk dat het niet zo veel uitmaakt welke voeding je geeft. Gewoon zien dat je kindje het er goed op doet, verzadigd is ed. Ik ging altijd in Maastricht de melk kopen en overal hing eigenlijk op max. 3 per klant. Dus deed dan ook steeds de voorraad van 3 bussen in.
Ik kocht meestal friso, maar dat is ook omdat ik bv geef, maar toch, voor als er om de een of andere reden een kink in de kabel komt ik wel graag altijd voeding in huis wil hebben, ook 's nachts en in het weekend. En bij friso zijn het idd 2 kleinere verpakkingen, dus als je maar een flesje ervan gebruikt gooi je minder weg