Rood haar..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door femmie123, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femmie123

femmie123 Lid

26 feb 2013
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    de vader van mn man heeft rood haar,
    wij beide donkerblond... hoe groot is de kans dat wij ook een kindje
    krijgen met rood haar???
    Wie heeft er ook een vader of schoonvader met rood haar, en wat kwam hier uit??????

2. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    mijn man heeft rood haar, mijn schoonvader en mijn schoonzus hebben rood haar. onze zoon is blond. Maar wat is het probleem??

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    mijn schoonvader had rossig haar.
    Ik heb rossig haar
    mijn nicht en neef zijn vuurtoren rood :D

Kylian heeft rossig haar en onze dochter blond haar (het is maar net welk gennetje ze mee krijgen)

4. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik heb zelf rood haar. (nu meer kastanje). Mijn beide ouders waren (donker)blond en geen roodharige in familie.

Mijn man zijn zus heeft rood haar, en hij heeft neven en nichten en achterneven en nichten met rood haar.

Dus hier ook "kans" op een roodharige en ik vind het leukkk! :D Hoop stiekem wel op een roodharig meisje hihi.

5. femmie123

femmie123 Lid

26 feb 2013
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie zegt dat dit een probleem is?????
    Lees je dit in mijn verhaal...
    Misschien vind ik het juist leuk???

Grappig om te horen dat dat zo verschillend is he,,, waar dat toch van afhangt??? Ben heeeeel benieuwd hoor!!!!!;)

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn moeder heeft rood haar.

Ik heb donker blond haar.

Mijn schoonouders en vriend hebben/hadden lekker donker bijna zwart haar, maar mijn zwager heeft bij de geboorte heel donker rood haar gehad.

Onze zoon heeft licht bruin haar, mijn kleur blijkt zwaarder te wegen dan die van mijn vriend :D (genetisch gezien heeft mijn vriend ook wat lichtere haarkleur genen van zijn grootmoeder), dus hier een heel klein beetje hoop op rood haar voor onze uk op komst.

7. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Mijn vriend en ik zijn beide roodharig.. en ik hoop ook een mooie roodharige dochter te krijgen!! Een echte Nederlandse Rood: haar Wit: huid Blauw: ogen!

8. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Wij , ik blond haar, partner bruinig haar, vroeger kastanje kleur en we hebben een rood/bruinig zoontje gekregen! Heel bijzonder, ook van beidde kanten wel een familie lid met rood haar!
    Spannend hè! Wij waren ook heel Benieuwd!
    Mensen kijken me wel af en toe raar aan als k met em door de winkel loop.. Ik hoog blond en m'n zoontje rood :D

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    mijn schoonmoeder heeft rossig jaar(maar verft altijd dus nooit aan gedacht) ik ben bruin en me man donkerblond.

Onze dochter heeft prachtig rossigblond haar en blauwe ogen!!! Nooit gedacht dat het zo mooi was haha

10. Derbi

Derbi Niet meer actief

Mijn vader had rood haar, mijn broer en ikzelf. Ons dochtertje krijgt het ook! Ze heeft nu al rossige haartjes :) Ons zoontje heeft daarentegen weer donkerder haar, net als mijn man.

11. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Mijn oma was vroeger rood hihi, mijn vader was ooo wat rossig. Ik heb wel een lichte huid en sproeten. Alleen geen rood haar. Mijn dochtertje was wel rood toen ze werd geboren!

12. XoXo

XoXo Niet meer actief

Mijn vader en schoonvader rossig.
    Man blond, ik donkerbruin.
    Zoon blond (exact man) de volgende is een verrassing :)
    Nichtje (dochter zus man) is wel rossig.

13. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Rode haartjes <3

Manlief en ik zijn beide blond, al heeft hij wel een rossige baard :).

Onze zoon werd uit mijn buik getild (ks) en het eerste wat mijn man zei was 'Hey, hij heeft rood haar!'.

Het echte knalrode is nu bijna allemaal uitgevallen :(, maar gelukkig heeft hij nu nog steeds erg mooi goudkleurig haar met een rode gloed. Ben benieuwd hoe hij er over een paar maanden uitziet.

14. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Tis maar net welke gen ze meekrijgen. Mijn vriendin heeft rood haar, haar man blond en allebei haar kids zijn blond.
    Dus afwachten zeg maar! :p

15. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Ik ben blond, manlief donkerblond en geen rood harigen in de familie.... onze jongste zoon is geboren met prachtige rode haren en onze oudste is hoogblond!

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Hier mijn papa en mama donker haar, mama wel sproetjes en ze hebben 3 kinderen met rood haar waaronder ik en 1 met donker haar..

Mijn man is Curacoenaar dus donker en donker haar en ons meisje heeft bruin haar.. Ben benieuwd naar ons zoontje, want t kan wel rood al is de kans wel klein :)!

17. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Het gen voor rood haar is recessief, jullie moeten t beide meedragen om een rood kindje te krijgen... Alle andere haarkleuren zijn er alleen wel dominant over, dus als je beide niet rood bent, maar wel t gen meedraagt, is in de jip en janneke genetica de kans 25% ;)

Wij hebben aan twee kanten rood in de familie, ik ben brunette met lichre huid en sproeten (verf t rood :D ) en manlief is blond, maar heeft n rode baard... Of wij dan allebei t gen meedragen??? Ik hoop t. ;)

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn exschoonvader is rood (oranje eigenlijk ieeee), mijn exman is donker en ikzelf donkerblond.
    Mijn oudste is net zo donker als zijn vader en de jongste is roodblond!! Schitterend vind ik dat :)

19. Verox

Verox Niet meer actief

Bij ons slaat het een generatie over. Mijn oma en haar broer waren rossig en hadden dit van hun oma. Van haar kinderen had niemand rood haar maar ze heeft wel twee kleinkinderen met rossig haar gekregen. Ik ben een van die kleinkinderen maar verwacht niet dat ik roodharige kindjes krijg. Maar misschien mijn kleinkindjes weer ooit?

20. Leuk, genetica :D

Is best wel ingewikkeld, maar om een roodharig kindje te krijgen, moet van beide ouders het 'gen' rood haar zijn meegegeven. Zodra een van de twee een gen voor een andere haarkleur meegeeft, zal het kindje die andere haarkleur krijgen....

Hoe kan het dan dat twee ouders die beide geen rood haar hebben toch een roodharig kindje krijgen? Nou, dan ben je dus allebei 'drager' geweest van dat gen, maar is het niet tot uiting gekomen omdat je zelf een dominanter gen voor een andere haarkleur had :) Pas als beide ouders het gen voor rood haar doorgeven, zal het tot uiting komen :) bij twee niet-roodharige dragers is die kans dus 25%

Mijn vader was vroeger roodharig, heeft later steeds donkerder tot zelfs zwart haar gekregen :( Mijn schoonvader was ook rood op jonge leeftijd en mijn schoonmoeder blond-rossig.... Mijn man is blond en ik donkerblond, maar toen ik mijn haar nog rood verfde dachten mensen altijd dat ik van nature rood ben, omdat ik wel een roodharigen-huid heb... Vanwege onze ouders zijn we beide wel 'drager' van het gen, in elk geval. Ben dus erg benieuwd :D

Deel Deze Pagina