Hoi allemaal, ik maak me toch een beetje zorgen. Ik ben anderhalf uur geleden naar het toilet geweest toen zag ik ineens dat heel mijn broek nat was en mijn ondergoed ook. Schrok me wezenloos. De VK gebeld en die is meteen gekomen. Ze zei ook dat het geen urine was (ze moest aan het slipje ruiken) en toen heeft ze met een staafje even gekeken in mij of het vruchtwater was. Het staafje verkleurde niet zwart dus dat duide eigenlijk niet op vruchtwater. Wel was het beneden iets open gaan staan (sorry klinkt een beetje vreemd) En mijn buik was al iets minder dik/hoog. De kleine was vorige week al heel ver ingedaald dus eigenlijk zou dat nu niet meer kunnen veranderen. Nu belt ze me over 20 min terug dan is ze een uur geleden hier geweest maar nu is mijn onderbroek weer nat gelukkig niet zo erg als toestraks maar wel weer nat en een zeurderig gevoel aan de rechterkant. Pff.... echt klote zo.... Iemand ervaring??
Hmmmm misschien gewoon afscheiding geweest? Je kan eens op je vuist blazen en kijken of je iets verliest?
heb je niet 'gewoon' last van veel afscheiding? komt wel vaker voor tijdens de zwangerschap ik heb dat ook. kan wel 3x per dag een schone onderbroek aandoen maar het is binnen de kortste keren weer nat.
hoi, nee het is geen afscheiding want daar heb ik inderdaad ook last van gehad. Dat is ook altijd een beetje wit slijmerig (sorry) en plakt een beetje. Maar dit is echt vreemd nat en je voelt het soms een beetje ploppen (weet niet hoe ik het anders uit moet leggen) Op hand blazen gedaan daar voel ik dan weer niets van... Ze zeiden alleen dat het hoofdje al heel ver naar beneden ligt zou het daar aan kunnen liggen??? vreemd... hopen dat het niets is.... toch alvast bedankt.
Lijkt me als je echt je vliezen gebroken had en al die plopjes van gebroken vliezen waren je nu ook iets had moeten verliezen als je op je vuist blaast.
Bij mij zijn mijn vliezen 's nachts met 30 weken gebroken. Ik lag toen al in het zkh, het kwam er de eerste keer echt met een golf uit, maar omdat ik sliep dacht ik dat ik misschien in m'n broek had geplast. Naat de wc geweest, verband wat ik in had weggegooid en dat nog 2x meer gehad. Toen begon het de dagen dat ik een verpleegster moest bellen. Maar toen kwam er niets meer uit, ook niet met het blazen op de vuist. Het hoofdje van Q fungeerde als stop. Uiteindelijk met een eendenbek gekeken of het echt vruchtwater was, en dat was het dus. Er kwam alleen maar meer vruchtwater uit als Q bewoog in m'n buik, niet door te blazen of te bewegen.. Dus het zou zomaar vruchtwater kunnen zijn.. Kun je geen plastic zakje in je ondergoed doen om het op te vangen? Als het weer negatief test, lijkt het mij eerder afscheiding. Dat word schijnbaar steeds dunner tijdens je zwangerschap.
Misschien heb je een hoge vliesscheur of zit er alleen in het buitenste vlies een scheurtje. Dan kun je op je hand blazen wat je wilt, er zal geen vw komen.