Nutrilon of Friso

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bubbles, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    hallo,

Ons kindje zit nu nog op Nutrilon maar misschien wil ik overstappen naar Friso.
    het enige waarover ik twijfel, aan de Nutrilon is zogezegd 'iimmunofortis' toegevoegd, heeft de Friso voeding dat ook of zit daar weer iets anders in?

Groetjes
    Bubbles

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Waarom wil je overstappen?

3. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Het kdv waar hij straks naartoe gaat gebruikt Friso, anders kan ik wel eigen voeding meegeven.

Daarbij krijg ik van meerdere mensen te horen dat ik de hoofdprijs betaal voor een merk....

4. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Ik zou met het CB overleggen of je zo maar kan overstappen.
    Vraag me af of de kindermaagjes daar tegen kunnen.

5. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben toen Simon een week of 3 was ook overgestapt van Nutrilon naar Friso. Friso is een stuk goedkoper, en Simon deed het er prima op (zelfs beter).
    In Friso zitten ook weer goede stoffen: DHA/AA, prebiotische vezels en nucleotiden, die ook in borstvoeding zitten. Qua kwaliteit is het allemaal hetzelfde niveau hoor!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb tot ze 6 maanden was Nutrilon gegeven en sindsdien geeft ik Bonbebe, stuk goedkoper. Op het kdv krijgt ze Nutrilon, maar ondanks dat het twee verschillende merken zijn, gaat dat goed hoor.

7. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    je moet geloof ik van friso wel die bewaarbox hebben he? kun je daar ook je schepje aan afstrijken of niet?

8. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi,

Ik heb in het begin gewoon een mesje gebruikt om af te strijken...Nu heb ik de bewaarbus en daar zit ook zo'n afstrijkstukje....

Helaas zitten we nu alweer 2 maanden aan de pepti....maar mag ik weer terug dan ga ik weer met friso beginnen denk ik...

suc6

gr veer

9. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    dan vind ik zo'n bewaarbus wel handig.... doe je daar een folie verpakking in zn geheel in? of gooi je m leeg?

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Een folieverpakking erin!

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    je kunt gewoon overstappen hoor, daar kunnen kindermaagjes wel tegen!
    Je kan eventueel de voeding nog mengen, dat heb ik wel gedaan.
    Ik heb dezelfde overstap gemaakt bij een week of 12. Op Friso doet mijn dochter het veel beter dan op nutrilon. Borstvoeding kunnen ze toch niet namaken, dus aan mij hebben ze niet zo'n goede met die immunofortis.

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje zit op de friso sinds hij drie weken is. had eerst nutrilon, toen omneo, maar daar kon ie zo slecht tegen dat ik in een keer ben overgestapt. hij doet het veel beter op de friso. is ook lichter verteerbaar dan nutrilon.

13. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Wordt dat alleen geen knoeiboel dan? Dat alles tussen de folie en die bus komt bij het afstrijken?

Heb even gekeken en Friso scheelt inderdaad in sommige winkels veel geld. ik denk dat je bij Nutrilon natuurlijk ook voor de verpakking betaalt, die ook gelijk 'bewaarbus' is...

Ik ga het eens navragen bij het cb of het qua kwaliteit vergelijkbaar is.

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier precies het zelfde maar dan met 7 weken!

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    nee hoor! Het afstrijkstukje zit aan de doos boven de voeding, bijna net zo als nutrilon. Bij mij werd Friso zelfs aangeraden door het cb. Ze vroegen meteen waarom ik eigelijk voor nutrilon gekozen had. Tja dat gaven ze als bijvoeding in het zh naast de borstvoeding, dus ik dacht dat dat dan het beste zou zijn!

16. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant

Heb maar even een foto gemaakt wahaha
    daar strijk je het aan af, dus het beland altijd in de doos terug! ;) en je legt het schepje erop.

17. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    Oke dankjewel voor de foto!

maar heb jij nou de folieverpakking in die doos of los? wat een zeurpiet ben ik he!

je kiest inderdaad snel voor Nutrilon door de bekendheid ervan.

18. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    haha nee hoor geen zeurpiet! Ik doe idd de folieverpakking in de doos, want ander gaat ie denk ik "lekken" . Ik heb ook wel eens de ene verpakking in de oude overgegoten zeg maar. Toen stond ik 's nachts ineens met een lege bewaardoos! (mannen....) En toen had ik niet zo'n zin om hem helemaal te verwisselen :oops: Maar dat gaat wel makkelijk hoor! gewoon de onderkant losmaken, verpakking eruit, verpakking erin en de bovenkant erop zetten. Eventueel even de verpakking onder de randjes goedduwen. Ik vind het makkelijk systeem

19. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    dankjewel!

20. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Onze dochter precies hetzelfde.
    Ook eerst Nutrilon Hypoallergeen, toen Nutrilon Omneo.
    Nutrilon Omneo, helpt bij krampjes, moeizame ontlasting en mondje voeding teruggeven.
    Onze dochter ging hiervan veel meer spugen en bleef krampjes houden.

Wij zijn toen overgestapt op Friso Comfort en nu gaat het helemaal perfect.
    Geen krampjes meer, Normale ontlasting en ze spuugt niet meer.
    We hebben er gewoon een ander meisje van gekregen.

Deel Deze Pagina