Ik gebruik Nutrilon standaard voor overdag en Friso Extra voor 's avonds. Wat verstaan ze nou eigenlijk onder moeizame ontlasting? Lana heeft 1x per dag een poepluier en soms ook ene dag niet, het is wat donker geel, richting bruin van kleur... Ga nu, met oog op krampjes en mondje teruggeven de difrax fles proberen, heb hier veel goeds over gehoord en maandag wil ik even overleggen met het CB met oog op de ontlasting en krampjes (ze lijkt er soms wat last van te hebben)
Voorlopig blijft het hier toch Nutrilon Friso is inderdaad volgens de ervaringen van ons cb ietsjes lichter verteerbaar en deze kleine kerel is al niet zo lang verzadigd..... en geen aparte bewaarbus nodig, en niet halverwege de week s nachts ( jaja ik heb ook zo'n man in huis) te hoeven wisselen is toch ook wel handig!
Heb trouwens nog even naar het prijsverschil gekeken tussen nutrilon en friso... Scheelt bij ons ongeveer 1,55 voor normale voeding 900 g. (nutrilon duurder) Dat reken ik dan maar voor het gemak van van de verpakking die hoef je alleen open te doen en klaar. H.A, voeding is friso trouwens in verhouding duurder.
ik twijfel ook tussen die 2 merken. ik zou eigenlijk eens op mn gemak de ingredienten willen bekijken van de standaard voeding van beide merken maar dan sta je zo in een winkel.... kan iemand bekijken hoeveel voedingsvezel Friso bevat?
Heb hier gewoon altijd friso gebruikt, volgens de kraamhulp was die het beste. Nou okee dan. Lena heeft alleen met een week of zes (overgang naar volledig fv ipv bv met soms fv) krampjes gehad, daarna nooit meer. Alleen van de Nutrilon heb je van die handige pakjes voor onderweg, die al klaar gemaakt zijn zeg maar. Daarvan heb ik er altijd standaard eentje in de luiertas... Vind het prima hoor, Nutrilon maakt nu toevallig reclame met dat immunofortis maar denk niet dat beide merken elkaar veel ontlopen. 't ligt denk ik vooral heel erg aan je kindje, waar ie zich goed bij voelt.
MIjn zoontje is ook van de bv naar Nutrilon gegaan waar hij heel erg van ging spugen en drinkt nu Friso tegen spugen. Had ook t gevoel dat Nutrilon veel zwaarder is.
zou ik voor de grap eens vragen aan de hand van welke ervaringen zij dat jou vertellen? van wat ik uit eigen ervaring weet, van wat ik uit ervaring weet van hen die ik het aangeraden heb, en van wat ik weet uit ervaring van kenissen vrienden e.d. kan ik je alleen maar vertellen dat friso veel meer verzadigd dan de voeding van nutrilon. je hebt idd geen aparte bewaarbus nodig, maar daar staat tegenover dat zeker op het moment je straks niet zo heel veel meer nodig heb, het juist handig is om 2x een verpakking te hebben, of om bij je moeder of waar dan ook neer te leggen of gewoon zodat je weet dat ie niet onaangebroken weg moet worden gegooid omdat de houdbaarheid van 4 wkn al voorbij zijn. als je ziet dat de bus bijna leeg is, vervang je die toch gewoon zodat je daar savonds of snachts niet tegen aan zit te hikken terwijl het je dan niet uitkomt.?
hier idem dito, en ook wel eens uit nood gebruikt (ooit een stilgestaan op de snelweg zonder water bij de hand, maar wel met pakje noodnutrilon in de kofferbak ) qua ingrediënten zul je zien als je die vergelijkt dat het elkaar idd nagenoeg niets ontloopt,en dat je je kleine echt niets tekort doet hoor. dat immunofortis waar ze het over hebben, het zal idd tegenwoordig niet zo veel meer verschillen met hetgeen ze meekrijgen bij het geven van bv maar die bestandsdelen zitten volgens mij inmiddels al bijna in elk soort zuigelingenvoeding, enkel maakt niet iedereen er op die manier reclame mee.