nutrilon of hero baby

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pioenroos92, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hallo,

Mijn dochter is nu 1 maand oud en heeft tot nu toe alleen de borst gekregen.

Nu wil ik gaan afbouwen en over gaan op flesvoeding. Zit er verschil in de merken van flesvoeding? Ik wil natuurlijk het beste voor mijn kind. Maar als er geen verschil in zit dan kan ik net zo goed de goedkopere nemen.

Wat is uw advies?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben altijd Nutrlon gebruikt.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik heb voor de hero gekozen.
    er worden hele strenge eisen gesteld in nederland bij flesvoeding.
    Dus elke voeding is goed. Zelfs de B-merken.
    De reden dat ik voor hero heb gekozen is dat het iets betaalbaarder is. maar de grootste reden is toch wel dat de nutrilon toch wel vaak op is hier. (klein stadje)
    Ook al bestel je het bijv. bij de DA gebeurt het nog wel eens dat het te laat binnenkomt.

4. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Hier Hero gebruikt vanaf dag 5 (bv lukte niet).

Volgens mijn vk is dat wat lichter verteerbaar voor kindjes. En nutrilon steekt enorm veel geld in reclames, terwijl Hero dat geld in onderzoek steekt om de voeding beter te maken.
    Nutrilon is vaak op, Hero bijna nooit.

En Hero is goedkoper. Misschien vanwege de simpele verpakking.
    Wij hebben er toen zo'n bak bijgekocht voor 4 euro waar je de voeding in kan doen. In het deksel zit dan een houder voor het lepeltje en een plaatje zodat je de lepeltjes af kan strijken. Ook ideaal om mee te nemen. Voorop staat een plaatje van Lief!

Bij ons werkte Hero heel goed. Voor ons tweede kindje staan er ook al 2 pakken Hero in de kast.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb in eerste instantie nutrilon gekocht, maar ik koop nu, en zou bij een tweede ook, gewoon ahbert heijn huismerk

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    wij gaan voor een huismerk dit moet aan de zelfde eisen voldoen als nutrilon of hero.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik kocht jumbo eigen huis merk voor de jongste.

Doe waar jij, of jullie, je goed bij voelen. A-merk of b- merk, beiden zijn goed.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier de eerste 6 maanden Hero baby gebruikt en daarna voeding van de AH of Jumbo, net wat uit kwam.
    B- merk is inderdaad net zo goed, alle voeding moet aan dezelfde 'strenge' eisen voldoen.

Als een volgende hier weer flesvoeding krijgt haal ik gelijk gewoon huismerk, scheelt een hoop euro's.

9. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Eerste 6 maanden Nutrlon daarna jumbo!
    Ik ben ook erg tevreden over de voeding van jumbo.
    Jumbo komt ook uit de fabriek van nutrilon, als ik dat eerder had geweten had ik gelijk jumbo merk gekocht!

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier de eerste maand nutrilon gegeven maar op advies van de kinderarts over gegaan op kruidvat eigen merk. volgens de kinderarts was dit exact hetzelfde als nutrilon en het scheelt gewoon een paar euro per pak!

vanaf toen dus over op kruidvat eigen merk en jumbo eigen merk. jumbo eigen merk is ook exact nutrilon. als je de voedingslijn belt die op het jumbo pak staat dan krijg je nutrilon aan de lijn;)

en ergens hierboven zegt iemand dat nutrilon vaak uitverkocht is. daar heb je nu dus geen last van. is de nutrilon op dan pak je kruidvat of jumbo. maar persoonlijk zou ik gewoon voor een eigen huismerk gaan. voor kindje maakt het geen ene bal uit. er moet alleen bij jezelf even een knop om. ik wilde nooit aan een huismerk omdat ik ook het beste wilde en nutrilon zie je natuurlijk overal voorbij komen met hun mooie reclames. de kinderarts vertelde dit ook. bij nutrilon betaal je vooral voor het merkje, de mooie reclames en de verpakkingen maar qua voeding maakt het geen ene drol uit.
    de mijne hadden thuis kruidvat, bij oma jumbo en op het dagverblijf nutrilon. nooit problemen gehad met die wisseling. bij die van mn zusjes hetzelfde verhaal. op het dagverblijf zaten meer kinderen die thuis jumbo/kruidvat kregen en op dagverblijf nutrilon.

de mijne kregen wel weer problemen met AH-eigen merk. daarvan moesten ze spugen. Etos eigen merk is trouwens weer exact hetzelfde als AH-eigen merk;)

11. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    ik zou zeggen het verschilt per baby?
    in het ziekenhuis kreeg ze op de neo afdeling hero, thuis bij aankomst begonnen met nutrilon (op advies van kraamverzorgster).
    sinds 2 weken overgestapt naar kruidvat eigen merk, maar het is een drama. de kleine blijft maar spugen, zelfs na ruim 2 uur de fles te hebben gekregen. bij nutrilon was dat niet zo dramatisch...

kijk dus vooral wat goed gaat icm met je baby.

12. Pioenroos92

Pioenroos92 Fanatiek lid

28 jul 2014
    1.961
    1.463
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oké, bedankt voor de handige tips allemaal!

Voor nu heb ik hero baby gekocht, kijken hoe dat gaat. Ben heel benieuwd hoe ze het doet op de fles! Voor de 1ste keer uit een flesje drinken:)

Deel Deze Pagina