hoe KAN dat nou toch dat die fles zurig ruikt?

Discussion in 'Flesvoeding' started by zonne bloem, Sep 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    ik gebruik Difrax flessen

soms ruikt hij wat zuur, met name dat membraam onderin

na de fles spoel ik m om en zet hem al in de koelkast, dit vermindert het zure geurtje al heel wt (iets met dat de bacterien minder groeien ofzo..)

nu rook hij zuur
    dan doe ik m goed met n sopje kook ik m uit
    en rukt t membraampje nog licht zurig (misschien heb ik ook wel n sterke neus hoor:D)

maar hoe kan dat nu!
    t gekke is, vorige keer mikte ik de fles in de vaatwasser, weg geur!
    je zou zeggen dat met uitkoken op 100 graden t toch ook weg zou gaan dan

vaatwasser is alleen wat lastig, want die gaat aan als hij vol is, en dan komen we soms net niet uit dat dat ding nog net niet klaar is als ze een fles moet (helaas issie niet met n uurtje klaar:p)

dus... tips? ideeen?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Flessen moet je goed schoonmaken! Na gebruik meteen omspoelen, eerst met koud en daarna met warm water.
    Met het koude water spoel je de eiwitten weg. Spoel je meteen met warm water, dan stollen de eiwitten en krijg je een dunne aanslag die moeilijk weggaat. Daarnaast elke dag goed schoonborstelen in een sopje!
    Ventiel ook altijd eerst met koud water voorspoelen voor er warm water door gaat.
    Met uitkoken dood je bacteriën en schimmels, met uitkoken maak je niet schoon...dat is een groot verschil met een vaatwasser!
    Als je de vaatwasser instelt boven 60 graden, dan hoef je niet meer uit te koken.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik spoel de fles na een voeding uit met koud water, was hem dan met heet water en sop uit en laat hem uitdrogen op een schone theedoek of hydrofiel. Hij gaat ook mee in de vaatwasser 's avonds. Hij ruikt hier alleen naar de vieze dieetvoeding die mn zoontje krijgt, niet zurig. Alleen uitspoelen en dan in de koelkast lijkt mij echt niet voldoende om je fles schoon te maken.

Share This Page