Ik ben nog aan het proberen etc. Kom er maar niet uit. Wat vinden jullie een goed schema voor bijna 6 maanden?? Ik hoor het graag.. 7.00 180 cc 10.30 potje fruit 14.00 180 cc 16.00 sap & een liga/soepstengel 17.30 groente 19.00/19.30 210 + 4 scheppen rijstebloem Totaal van de melk als hij het dan opdrinkt is ongeveer iets meer dan 600 cc. En dan probeer ik nog sap te geven. Of kan ik beter dit schema aanhouden: 7.00 180 cc 10.30 potje fruit 12.30 180 cc ( ik weet niet of hij dit dan gaat opdrinken omdat hij een heel potje fruit op heb) 15.30 90 cc 17.30 potje groente ( eet hij dan waarschijnlijk maar de helft van op) 19.30 210
Hallo, dit is ons schema: 7:30 210/7 10:30 fruithap 12:00 180/6 15:30 groentehap (eet ze dit slecht, dan een extra fles) 18:00 broodkorst (voor als wij eten, heeft zij ook wat) 19:00 210/7 met 3 scheppen rijstebloem Tussendoor geef ik ongeveer 200 cc diksap
Dit schema ziet er ook goed uit! Ik dacht als ik nou net het fruithapje helemaal heb gegeven dan heeft hij vast geen honger. Maar is een beetje aan het jammer en alles steek hij in zn mond dus ga het toch maar proberen ipv eerst op bed te leggen! Dan zie ik vanzelf wel en kan ik altijd wel weer veranderen.
amber drinkt de lfes helemaal leeg na fruithap, en eet echt een flinke fruithap, soms wel 2 stuks fruit! Kan je dus gewoon proberen. Zij slaapt van 9:15-10:00, daarna van 12:15-14:00 en dan nog van 16:30 tot 17:15. Diksap geef ik na fruit en tijdens groente. Tussendoor ook vaak een slok en en nog bij het broodkorstje. In het begin moest ze even wennen, ook aan de andere fles, maar nu is ze er dol op!!
Ik had half 11 fruithap gegeven en nu om kwart over 12 fles van 180 die dronk hij tot 150 leeg! Moet je andere fles hebben voor diksap en welke speen? Kdenk dat ik vanmiddag nu een klein flesje geeft en tussendoor een paar slokjes diksap ofzo. Zodat hij meer van zijn groente gaat eten. Bedankt voor je reactie. Gr
Ik gebruik zelf een ander flesje, zodat ze er een dag mee kan doen. Eerst had ik een tuitbeker, maar daar moest mevrouw niks van weten!! Ik geef tussen het groentehapje door steeds een paar slokjes, dan wil ze meer eten. Denk dat het anders wat droog in haar mond is.. Succes! ps: lastig he, steeds een ander ritme... over een paar weken krijgen we er brood bij, kunnen we weer gaan zoeken....
Ja ik vind het echt lastig. We hadden vorige week vakantie. Dus heel de week van alles uitgeprobeerd, ging super! Einde van de week is het opeens helemaal weer anders omdat hij het niet meer deed.. Je blijf bezig vind ik
Hier een heel drama rooster want hier komt de aan de 900 ML melk nog op een dag. En dan ook nog groente fruit en een halve boterham Maar ben nu de melk aan het afbouwen en hopen dat het lukt. Moet ik wel zeggen ze komt nog extra voor een fles rond 11 a 12 uur steeds. En diksap drinkt ze niet.
Lastig allemaal he?? Ik zat te denken.. Kheb net dus een fles om kwart over 12 gegeven. Nu kan hij natuulijk geen fles pas om 19.00 gaan geven dus een beetje te lang er tussen. Misschien dat ik nu dit moet gaan doen: 7.00 210 10.30 diksap (kijken of hij dat doet en een soepstengel?) 12.30 180 15.00 fruithapje 16.00 diksap 17.00 groente 19.00 210 fles Is dit beter??
vraag me af als ik zo kijk naar jullie schema, slapen jullie kindjes niet zoveel? wij gaan het zo proberen.. 7.00 uur Fles met granen 180 cc 9.00 fruithapje met diksap --------slapen--------- 12.00 uur boterham met 150/180 CC 14.30/15.00 uur koekje met diksap/thee ----------slapen--------------- 18.00 groentje met yoghurt 19.30/20.00 uur 180 cc melk ------------slapen------------- 23.00 210 CC met rijstebloem --------slapen--------------
jannn zal het beetje proberen je laatste schema, kijken hoe hij erop reageer en kan je hett altijd nog aanpassen. wel moeilijk allemaal
Dankjewel! Ja kan het altijd nog aapassen idd. Tis steeds maar weer proberen. Ik zat jou schema's zo is te bekijken ziet er ook goed uit! Kan ik ook altijd nog doen Maar op je vraag of mijn zoontje weinig slaapt?? Niet erg veel denk ik. Max 5 uur overdag. En hij leg dan 8 uur weer op bed tot de volgende morgen 7 uur.
okee dat is lekker dat hij de hele nacht doorslaapt. Hier red ze de nacht echt alleen nog als ze de avond fles krijgt anders word ze rond 3 uur wakker en wil dan echt niet meer slapen Heb wel gehoord gelezen max 800 ML merk en ongeveer 1 liter vocht dacht ik per dag dat ze moeten.
Hoe oud is je dochtertje dan? Wij hebben het gewoon een keer geprobeerd.. En het ging prima! In de fles van 19.00 4 scheppen rijstebloem. Hij werdt om 1 uur een keer wakker. Gewoon de speen erin gedaan en weg was hij weer ha ha.. Maar als je de fles van 23.00 nog geef dan kan je ook niet 3 flessen gaan geven. En dat wil ik graag. Dan geef jij er nog 4?
Dochtertje is 13 november was ze 6 maanden oud. Hebben het een week geprobeerd de laatste fles om 8 uur maar helaas werd ze de hele week wakker in de nacht. Laatste fles hier krijgt ze 210 met 2 schepjes rijstebloem. En zaten op de 5 flessen maar ben bezig om er 4 te gaan geven.
Hier wel een fles om 12:00 en dan pas om 19:00. Aan de liter vocht kom ik denk ik niet, ze heeft wel goede plasluiers... 2x210/7 is 230 voeding 1x180/6 is 200 voeding, dus samen 660 voeding. daarnaast nog ongeveer 200 cc diksap, plus vocht voeding is 800 cc vocht, maar in fruit en groente zit natuurlijk ook vocht. Dan denk ik dat ik er toch wel aardig aan kom!! slapen hier 's ochtends ongeveer 45 min, middagslaapje meestal 1,5 a 2 uur, en 's middags nog 45 min. Niet zo veel dus volgens mij.
Ik had dus ook om 12.00 weer een fles gegevne maar toen had hij om kwart over 3 echt honger! Ik heb een klein flesje gegeven.. 90cc Misschien dat ik dan met 210 moet beginnen sochtends?? En heeft ze geen honger tussen 12-19.00? Dan gaf je sap toch? En ook een koekje ofzo? Kben er echt nog niet goed in thuis.
rond 15:30 krijgt ze groentehap. Meestal eet ze die goed, en doet ze dat niet dan doe ik fles (heel soms toetje) Rond 17:30-18:00 krijgt ze een broodkorst. Om 19:00 heeft ze dan echt wel trek, maar drinkt niet altijd de fles leeg, meestal tussen de 180 en 230 cc.
jeetje sommige maar 3 flessen en zoveel tijd ertussen??hoe doen jullie dat??? die slapen dan allemaal zeker door?? Mijn kindje krijgt tot nu toe alleen nog maar dagelijks fruithap erbij in de ochtend maar half uur erna meldt hij zich gewoon normale tijd voor de fles! want hij krijgt nog 5 flessen, hoewel ikzelf ook 4 zou willen maar dat lukt gewoonweg niet! Hij drinkt overdag 180ml( eerst 210 maar geef nu voor hongerige baby's want 210 5x is wel erg veel) en laatse fles wel 210+rijstebloem. Schema is als volgt: 8:00uur fles 180ml oja en krijgt 3 schepjes nutriton voor spugen) (9:00- 10:30 ong slapen) +- 11-11:30 fruithapje 12:00 fles (13:30-14:30 ong slapen) 16:00fles (soms geef ik sóchtends bv half potje fruit en na 16uur andere helft) (16:45 weer slapen tot ik hem wakker maak anders begint hij gerust aan zijn nacht als gevolg wel 1uur al wakkker ofzo) dus maak hem rond 19uur wakker, badje spelen 20:00uur fles +rijstebloem en rond 20:45 weer naar bed.... en wordt dan weer om 3uur wakker, soms 4uur weer eens half 5 en dan weer eerder... pfff en geprobeerd alleen te troosten etc maar huilt net zolang tot fles heeft gehad en slaapt erna dan weer direct en dan weer rond half 7 wakker soms 7uur ff speeltje geven en speelt nog half uur even zelf in bed dan huilen tot we komen.. dus nachten geen s6, ook geprobeerd laatste fles om 23uur maar dan ook gewoon rond 4uur wakkker... dus mijn vraag: hoe doen jullie dat dan toch zo weinig flessen??? tips afbouwen? ga wel vanavond beginnen worteltjes rond 19uur, al x eerder maar was half potje, hopen heel dan wel langer slapen.. pfff best vermoeiend niet doorslapen vroeg wakker en ook nog eens werken.. het is een flink ventje, laatse x bijna 8kilo en 70cm, en geboortegwicht ook 4320...