nutrilon omneo en ontlasting..

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by MoesCH, Nov 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

Jan 23, 2009
    4,303
    1,389
    113
    Female
    #1 MoesCH, Nov 1, 2009
    Last edited: Nov 1, 2009
    hallo,

mijn zoontje krijgt nu al 1,5 week nutrilon omneo omdat hij hele erge last had van krampjes had.. toen ik overgestapt was had hij 4 dagen geen last meer.. het hielp dus wel.. maar vanaf de 5e dag begon het.. het poepen gaat heel moeilijk.. terwijl hij wel gwn dunne ontlasting heeft.. hij moet egt heel de dag door persen en word dan helemaal rood en zet het dan op een krijsen.. het s egt heel zielig.. zijn ontlasting is ook groen en ziet er wel normaal dun uit.. en de krampen zijn ook weer terug... kan ik nu t beste doorgaan met de omneo, of kan ik beter terug gaan naar de standaard of een ander merk proberen??

ik heb ook sinds k overgestapt ben op de omneo de flesspeen verander.. hij drinkt nu uit de nummer 2 van tommee tippee speen.. toen hij nog uit nummer 1 dronk.. deed hij n half uur tot 3 kwartier over t flesje en liet dan nog heel wat staan.. hij viel in slaap tijdens t drinken en dronk dan niet meer.. nu met de nummer 2 heeft hij t flesje in 10 min leeg.. is dit niet te snel?

verder boert hij ook heel moeilijk.. je hoort m egt kreunen en hij kruipt dan helemaal omhoog..

ik vind t egt zo zielig voor m.. hij heeft zoveel moeite met poepen en ook met scheetjes laten en ook met boeren.. zijn ontlasting is wel dun!

hij krijgt nu 120 cc + 4 schepjes.. om de 3 uur.. en ik geef ook nog 4 x bv.. hij woog 1,5 week geleden 5 kilo.. ik bereid de voeding met afgekoeld gekookt kraanwater en dat warm ik steeds 20-30 sec op in de waterkoker.. hij krijgt ong 6-7 flesjes op n dag.. plus nog 4x bv..

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

De groene ontlasting hoort bij de voeding, dat kan geen kwaad.
    Je kindje drinkt nu wel wat snel een flesje leeg, dat kan ook krampjes veroorzaken. De darmen van je kindje moeten vaak wel 2 weken wennen aan een verandering in de voeding. Ik zou het nog heel even de tijd geven.

Groeten Eveline

Share This Page