eten

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by miriam25, Oct 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Mijn zoon is geboren op 26 augustus en is geboren met 38 weken 2760 gram en 50 cm op 24 sept zijn we bij het cb geweest en is mijn zoon weer gewogen 3825 gram en 51,7 cm
    mijn zoon krijgt nu al drie weken 100 ml per fles en om de drie uur een fles heel enkel zit er een keer 4 uur tussen soms heel soms 2 x per dag maar meestal of 1 keer of niet.
    dus echt geen regelmaat.

Op het cb hebben ze verder niks gezegd of dit wel goed is of niet en hoe verder te gaan, het is best zwaar om dag en nacht om de drie uur nu al een poosje te voeden is er iets dat ik kan veranderen zodat mijn zoon s'nachts langer door kan enzou willen slapen?

ik geef trouwens de voeding van nutrilon standaard nummer 1 borstvoeding wou niet en zijn we na 2 dagen al mee gestopt

alvast bedankt voor u antwoord

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hier wil ik nog aan toe voegen dat mijn zoon overdag ook geen slaap ritme heeft.
    wel is het standaard dat na 7 uur s'ochtens hij geen zin meer heeft om te slapen dan huilt hij behoorlijk hard een boos huiltje is het. En dan probeer je de speen er in te doen maar die kan hij niet goed nog vast houden dus is er binnen 2 min uit. En dit hou je niet heel lang vol dus meestal na een uur dan ga ik maar met hem naar beneden in de box dat is weer anders en even nieuw dus met geluk een uur stil dan ishet weer mis of meneer heeft er dan al drie uur op zitten en krijgt dus voeding of meneer moet nog even wachten en ik hou hem dan vast om hem rustig te krijgen. Dan de hele ochtend is meneer wakker en rustig soms wel nodig om hem op de arm te doen maar meestal in de box rondkijken gaat prima.
    S'middag gaat het iets beter kwa slapen dan wil meneer wel in bedje slapen maar niet langer dan 2 uur dat is echt de max en dan s'avonds de ene keer wel de andere keer zijn we een hele avond druk bezig om hem in slaap te krijgen in bedje.

Ik ben ten einde raad en weet niet wat nu eigenlijk goed is voor mijn kind

wel elke keer in bed leggen of toch wanneer bed niet lukt beneden in de box. of op de arm en hoe nu verder sorry voor het verwarrende verhaal zeg maar

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    jammer dat als je hier een vraag neerzet er geen antwoord komt heel jammer
    maar helaas

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Sorry het is niet mijn bedoeling geweest je vraag niet te beantwoorden, dat heb ik niet gemerkt.

De enige manier om meer ritme te krijgen is vaak om de hoeveelheid voeding per flesje te verhogen en zorgen dat je kindje ongeveer 20 minuten over een flesje drinkt. Je kunt het consultatiebureau vragen hoeveel voeding je maximaal per flesje mag geven.

Groeten Eveline

Share This Page