Hooii Dames.. Mijn dochtertje krijgt sinds een week Nutriton door haar voeding i.v.m spugen, heel slordig en gulzig drinken. Dit ging de eerste voedingen perfect. Niet spugen, geen knoeiboel meer en ze deed langer over haar flesje. Maar een dag later had ze opeens diarree! Dit is een dag later wel weer bijgetrokken gelukkig.. Alleen heeft ze nu sinds een paar dagen hele harde ontlasting. Als ik haar aan het verschonen ben zie ik haar rot persen maar het komt er gewoon niet uit! Ook spuugt ze nog steeds ondanks de Nutriton. Ik ben dus niet heel erg te spreken over de Nutriton om eerlijk te zijn.. Maar ik weet niet wat ik anders voor haar kan doen. Vind het al heel rot dat haar ontlasting zo hard is nu.. Ook merk ik al sinds, nou vrijwel een week na haar geboorte, dat ze best wel heel erg honger heeft. Dit is alleen overdag.. Tot nu toe: 04:30: 160cc 08:30: 135cc, daarna in slaap gevallen. Toen brulde ze ongeveer een half uur later weer van de honger (handjes sabbelen en zoeken met haar mondje) 11:30: 160cc 13:30: Brulde ze weer het hele huis bij elkaar van de honger.. Ik heb dit een half uur weten te rekken met een speen, maar daarna wou ze toch echt het echte werk! En dit gaat eigenlijk de hele dag zo door.. Om de 2 a 3 uur komt ze overdag en 's nachts slaapt ze dus wel makkelijk zo'n 6 a 6,5 uur achter elkaar, daarna 1 keer 4 uur maar daarna de rest van de dag om de 2 a 3 uur. Is dit te kort of kan dit wel? Ik zat namelijk al te denken of een voeding voor hongerige baby's misschien wat meer geschikt is voor haar aangezien de meeste baby's van haar leeftijd (6 weken) toch om de 4 uur komen? Nouja ik had het CB gebeld wat ik nu precies aan moet met haar huidige verstopping en het drinken. Maargoed ze waren zeer verontwaardigd dat ik belde om een afspraak te maken omdat ik de 29e al een afspraak heb staan. Ja hallo dat duurd nog wel ff! Dus ik vroeg of ik dan naar het inloop uur kon komen maar dat was voor "kleine dingen". Ben ik weer lekker mee dus. Heeft iemand misschien enige ervaring hiermee of wat tips?? Liefs.. xxx
ik zeg: gewoon naar het inloopspreekuur gaan, daar zijn ze voor hoor! zijn ze nou helemaal..... Doe je de nutriton volgens verpakking geven? Je kunt even proberen iets minder te doen. Wij deden ongeveer 2-3 lepeltjes op 180cc. En de darmpjes moeten er misschien even aan wennen. Geef het wel even de tijd. Nu is harde ontlasting niet leuk dat snap ik. Misschien kun je haar een beetje helpen. Kraamhulp zei dat een thermometer (met een beetje vaseline of sudocreme ofzo) soms wel even wat wil helpen. Dit wel weleens stimuleren. Verder kan ik je niet helpen, daar wij een dochter hadden die totaal geen honger had, althans ze kwam niet om een voeding.... Succes ermee.
Probeer niet teveel met verschillende voedingen. heb ik ook gedaan werd ons zoontje alleen maar onrustiger van. het poepen kon alleen nog met een termometer met vaseline. Hij bleef onrustig drinken, spugen en was niet tevreden. Het Cb vertelde dat dit vanzelf over ging. Na 4 weken was het nog niet over en zaten wij enorm in de stress. Op advies van de kinderarts hebben we de Bornfree flessen gekocht. Dat was de oplossing! hier zit een ventielsysteem in waardoor deze fles niet vacuum zuigt. ons zoontje drinkt nu heel rustig, hij weet dat er toch wel melk uit de fles komt. Hij is nu heel teverden, spuugt veel minder en poept weer normaal.
hier ook een meisje wat door nutriton moeilijk poepen kon ik heb haar toen 1 keer per dag een beetje rooibosthee gegeven dat hielp hartstikke goed