hallo iedereen ik gebruik voor me zoontje nutrilon omneo al ruim 3 weken maar nou zit ie sinds een paar dagen verstopt en als ik dan met een thermometer doe dan komt er een knoert harde uit zeg maar zo zielig ik snap het echt niet omneo is juist voor moeilijke ontlasting ook veranderd zijn kleur ontlasting? hoe kan het nou dat dit gebeurt terwijl hij omneo gebruikt??
hier verkleurde de ontlasting ook door de omneo, tis toch wat andere voeding maar hier heeft omneo niks geholpen ik zou het anders nog even aankijken, omdat vaak voeding toch even de tijd nodig heeft. en anders overleggen met ha of cb om wat anders te gaan proberen. succes ermee meid
hoi, ik heb bij mijn zoontje ook omneo gebruikt en dat werkte perfect! maar mijn dochtertje kreeg er juist ook hele harde ontlasting door, ook na 2 weken was het nog heel erg en had ze alleen maar harde keutels, we zijn toen in overleg overgegaan op friso comfort en dat ging qua ontlasting goed, uiteindelijk moest ze over op pepti)kma) maar omneo werkt dus niet voor alle kindjes!!
Hier ook eerst omneo gebruikt. Onze dochter bleef ook vreselijk veel last houden van moeizame ontlasting. Toen overgestapt op de friso comfort met heel goed resultaat. Goede zachte ontlasting waardoor minder krampjes en een tevreden kindje. Ik zou dat eens proberen als ik jou was. Je moet voeding meestal 2 weken de kans geven, merk je daarna geen verschil dan zal het ws ook niet meer komen. Succes ermee!!
Hier ook een poosje omneo gebruikt. Dit verstopte de boel nog meer. Volgens het cb heeft een paar procent van de kinderen hier last van met omneo. Nu weer terug op gewone voeding en flessenwater i.pv. kraanwater. Dit gaat nu goed.
halo iedereen, ik heb een dochtertj van 4 maanden.. 3tal weken geleden overgeschakeld van nan pro naar nutrilon omneo,omdat zij toch krampen had en veel teruggaf.. achteraf bleken krampen van galstenen te zijn en hebben ze galblaas verwijdrd.. Nu na 2w ging alles goe en ze geeft bijnj nix meer terug.. Enkel nu komt er al 2 dagen geen stoelgang meer.. Laatste stoelgang was niet hard maar vrij slak en nu komt ernix meer.. Zou dit door de voedingkunnen zijn? Moet ik me zorgen maken dat ze niet kan gaan? Hnpelijk herkent iemand mijn verhaal.. Groetjs aan alle bezorgde mama's ! X
Wij gebruiken nog steeds standaard en geven nu sinds CB hier geweest is (dinsdag j.l.) 10ml. extra water bij elke fles, hierdoor is de ontlasting van Jelmar een stuk zachter geworden en geen harde stukken meer gehad! in overleg met CB als het wel slecht blijft gaan zouden wij ook overstappen op Omneo, maar dat werkt dus niet voor iedereen begrijp ik.... oh ja, wij geven ook voor elke fles Infacol tegen krampjes.
Hier hetzelfde probleem met ontlasting. Al veel geprobeerd, begonnen met infacol (geven we nu nog), overgestapt naar voeding van de kruidvat extra care is speciaal voor kramjes en moeilijke ontlasting, krampjes gingen snel weg maar ontlasting bleef hetzelfde. Toen 10cc extra water erbij, paar dagen goed gegaan. Zijn ook overgegaan op barleduc water. Paar dagen olijf olie in de flesjes gedaan, maar werkte nog niet. Alleen als de thermo erin ging kwam er ontlasting. Nu sinds gister lactulose in een flesje gedaan en ze heeft al 4 volle poep broeken gehad ! Is een laxeermiddel en werkt dus erg goed! Hopelijk blijft haar ontlasting nu goed..
hoi dames, ons meisje heeft ook veel last van harde ontlasting, ze heeft eerst ook omneo gehad, toen ging het wel aardig goed, maar ze heeft kma, dus nu heeft ze nutramigen voeding, daardoor ging het weer Mega slecht met de ontlasting, niets hielp meer, ze heeft zelfs een klisma (of hoe je het schrijft) gehad, zooo zielig, ze krijste het uit, zo veel harde poep niet normaal, leek wel klei! als je kindje fles voeding krijgt hoort het elke dag te poepen, als het bv krijgt ,mag het een stuk langer duren. mijn dochtertje heeft uiteindelijk eerst lactulose gehad(laxeer medicijn) de kinderarts wou toch liever een ander soort, dus nu heeft ze forlax zakjes die ze moet oplossen, dus ook laxeer medicijn. ze heeft nu meestal om de dag ontlasting, dit is gelukkig niet meer hard. maar ik moet niet proberen het een dag niet te geven, want dan ist gelijk foute boel. dus dames, als jullie kindje lang niet poept, ga liever te snel naar de dokter als te laat, want als ze een klisma moeten is zooo zielig!!!
owja, en thermometer er in doen, zou ik niet te vaak doen, is niet echt goed, met de thermometer kan je door de darm heen prikken...