2 flessen of 3 en kleiner maken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door vpower, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Onze zoon is negen maanden en zit op drie flessen
    Zijn schema is

7:30 fles 180/6 + 2 pap gaat leeg
    9:30 fruit
    11:30 boterham + fles 180/6 gaat niet leeg soms wel
    15:00 / 16:00 koekje sap
    17:30 groente aardappelen vlees
    19:15 fles 180/6 gaat soms leeg meestal niet

Zou ik alle flessen kunnen minderen en sochtends brood erbij en hoeveel minderen??

Bedankt alvast voor de reactie en t meedenken

2. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Ik weet niet of ik wel een goed voorbeeld heb omdat onze dochter geen enkele pap lekker vind en dus meteen al broodje kreeg 's morgens met drinken (gewone melk of drinkyoghurt).

Tussen de middag ook broodje met melk.

En de avond fles kreeg ze toen nog wel maar ging ook bijna nooit leeg, wij hebben dit nog wel een aantal maanden vol gehouden, maar nadat ze een jaar was hebben we gevraagd of ze de fles nog echt nodig had omdat ze verder op de dag als we haar drinken aanboden prima dronk het antwoord van het cb was als ze hem niet meer wou het ook niet nodig was, wij hebben toen nog geantwoord van dan wachten we nog even tot na de zomervakantie en stoppen er dan ook mee want dan zou het pak ook leeg zijn, onze dame dacht daar echter anders over en besloot vanaf die avond haar enige fles die ze nog kreeg te weigeren, we zijn 2 dagen daarna maar gestopt en madame vond het prima.

Maar ik denk dat je tussen de middag ook wat anders aan zou kunnen bieden en dan die andere 2 flessen gewoon nog geven.

3. rums

rums Niet meer actief

Onze zoon is ook 9 maand en we zijn vorige week van de een op de andere dag gestopt met de avondfles ipv daarvan krijg hij nu yoghurt bij zijn warme eten.
    Ons schema:
    7.30 fles 180/6
    10.30 koekje met drinken
    12.30 boterham met fles 180/6
    +/- 15.30 fruit met drinken
    17.30 groente met yoghurt

Ik vind het kleiner maken van de flessen een gedoe. En aangezien onze zoon in het verleden al goed reageerde op het compleet weghalen van een fles wou ik niet gaan verkleinen.
    Persoonlijk zou ik de ochtend zo laten. Als onze zoon sochtends wakker is dan heb ik geen tijd om brood te smeren want dan zit hij volop in de sirenes.

4. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor de reacties

Wanneer begonnen jullie met ontbijt met brood erbij?? Pap lust hij niet heb ik een paar keer geprobeerd wel uit de fles ;)

De andere flessen heb ik nu op 150/5 gedaan en dat gaat goed eigenlijk dus laat ik zo ik kom dan toch wel aan voldoende cc??

5. rums

rums Niet meer actief

Met yoghurt erbij kom je daar wel aan.

Wat ik heb gelezen is dat je de ochtendfles als laatste stopt. Dus dat zal tegen 1 jaar zijn.

6. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Thx ga ik dat ook erbij geven na t avondeten. Gewone yoghurt of van die toetjes voor kinderen?

7. rums

rums Niet meer actief

Geen toetje voor kinderen. Dat is te zoet (als je danone bedoelt). Volle yoghurt zonder iets er aan te voegen wordt aanbevolen.

Deel Deze Pagina