Ik geef mijn dochtertje een combinatie van Omneo met borstvoeding (mix). Nu heeft ze héél veel last van kramp altijd en dacht dat het beter zou gaan met Omeo (tegen kramp). Ze heeft groene ontlasting. Niet een beetje, maar héél groen. Ik vraag me af of hyper allergeen niet beter is en of je gewoon kunt overschakelen?
Bel de Nutricia-lijn eens, die kunnen je heel veel vertellen. Of overleggen met het CB natuurlijk. wat ik weet (doordat ik gebeld heb met de nutricialijn) is dat de Omneo ook een hypo-allergene voeding is. Hierin zijn ook de eiwitten verknipt. Het enige verschil is dat de Omneo een toevoeging heeft zodat de krampjes verminderen en de ontlasting wat makkelijker gaat. En helaas ook een nadeel: de Immunofortis-formule zit niet in de Omneo, vandaar dat hij ook goedkoper is dan de hypo-allergeen. dus wat ik zou doen: Omneo blijven geven, maar wel even overleggen met cb of huisarts wat je verder zou kunnen doen. heb je de VSM druppels al geprobeerd? en de Infacol?
Ja alles al geprobeerd, cinababy, sab simplex, infacol, Orthiflor, ABC Dophilus... niets helpt. Misschien tóch een allergie aan het ontwikkelen aangezien de pijn blijft? Daarom dacht ik hypo allergeen maar ja, als het dat al is... wat dan? Misschien Omneo moeilijker verteerbaar omdat het zwaardere voeding als hypoallergeen? mmm... geen immunofortis hè... ze krijgt wel 1/3 borstvoeding gemixt gelukkig voor de goede stoffen maar ja mijn melk houdt een keer op.
Als je denkt aan koemelk allergie, dan is overstappen naar hypoallergeen geen optie. Die is om te voorkomen dat er een allergie optreed en niet als er al een allergie is. Dan "moet" je over op pepti of iets in die trand van een ander merk. (heb ik me laten vertellen door de huisarts)
zijn de krampen de enige klacht die ze heeft? of heeft ze ook eczeem/uitslag, verkouden/niezen, hoe drinkt ze de fles (onrustig of rustig?). Google de symptomen eens van een kma... de omneo is niet zwaarder verteerbaar....het werkt juist tegen de krampjes... de dooddoener: krampjes horen erbij en gaan rond de 3 maanden over wordt je vast niet blij van (ik weet dat ze soms gelijk hebben maar hoor het liever ook niet). poept ze wel makkelijk? overleg met je huisarts, ook je twijfels en zorgen. Vraag desnoods om een doorverwijzing naar een kinderarts. Niet tobben...dat is zonde voor je kleintje maar ook zeker voor jou!
Voornamelijk krampsymptomen, hoewel ze vanaf de geboorte regelmatig niest en neusverkouden is (wordt nu net iets beter). Ze overstrekt veel, huilt vaak (meer schreeuwen alsof ze dood gaat) en was héél onrustig aan de borst, trekken aan de tepel en schudden. De fles drinkt ze wel rustig gek genoeg. Ze is onder behandeling van een osteopaat geweest en die zegt dat het nu beter moet gaan. Ik heb niet het idee dat de kramp minder wordt. Nou is ze nog geen 3 maanden en zal het echt niet van de ene op de andere dag voorbij zijn maar ik ben zó bang inderdaad dat het dadelijk wat anders is als kramp en dat we daar pas achterkomen als de magische 12 weken voorbij zijn. Dan roept cb natuurlijk "oh, ja dat komt natuurlijk ook maar weinig voor dat het géén kramp is, foutje bedank" . Lekker dan, dat vergeef ik mezelf nooit meer. Ik ga eens googlen op KMA