HAllo allemaal Mijn Dochtertje is net 8 weken Alleen zij kan niet meer poepen Van De week begon het met diarree een paar keer, ik het cb gebeld kon geen kwaad vertelde ze me, moest haar wel in de gaten houden. Maar nu kan ze ineens helemaal niet poepen alleen af en toe met thermometertje ( Ook dit is diarree ) maar goed ik ga ook niet heel de tijd met de termometer er in zitten want dat is ook niet goed. Ik weer het cb gebeld en zei vertelde 10 cc extra water of olijf ollie nou ook dat helpt niet want ze zit gewoon elke keer te persen maar dr komt niks, nou ben ik gisteren na de huisarts geweest en die vertellde dat het goed ging met dr want ze was levendig, ze drinkt de flesje leeg, geen koorst en vertelde me omdat ze diarree heeft gehad zijn de darmpies van slag geweest en moet weer bij komen. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen, ze drinkt goed, is goed wakker vrolijk,weinig krampjes, en heeft geen koorts. En ook heb ik dat spul geprobeerd wat je niet op recept hoef te halen dit mag je uiteindelijk maar 3 dagen gebruiken anders krijgt ze luie darmen, maar dat helpt ook niet. Heeft iemand hier ervaring mee ? want dit vind echt verschrikkelijk om haar zo te zien Owjah en ze drinkt gewoon standaart nutrilon
Wij hadden ook een tijdje geleden dat de kleine niet kon poepen. Ze perste zich suf, maar er kwam niks een paar dagen lang. Idd is het zo, dat zolang ze er geen last van hebben, het geen kwaad kan volgens het CB. Daarop mijn vraag: wat is "last"? Dat ze niet meer willen eten was het antwoord. Intussen geven wij altijd 10cc extra water bij het eten en poept ze re-de-lijk regelmatig, gemiddeld 1 keer per dag (maar dat is verschillend per kindje). Die extra 10cc was in overleg met het CB trouwens, het werkt echt maar hier duurde het nog wel een dagje geloof ik hoor.
Ik geef ABC Dophilus van Solgar. Dit is poeder wat je door de fles doet. Het helpt de darmpjes te 'rijpen' en het werkt tegen krampjes en ze poepen beter. Het is een soort probiotica wat ook b.v. in Yakult zit. Dit niet te verwarren met de prebiotica wat in de Nutrilon zit. Dit zijn voedingsvezels. Hier wordt het aangeraden op het CB.
Hoeveel dagen heeft ze nu niet gepoept? Ze mogen best eens een keer een paar dagen over slaan hoor! Zolang er dan geen harde keuteltjes uitkomen en/of kramp heeft. Je vertelt dat ze diarree heeft gehad, waarschijnlijk zijn dr darmpjes even leeggepoept en het kost een paar dagen wil er dan weer wat komen. Ik zal voorzichtig zijn met lactulose ed, daarvan kan ze behoorlijk wat krampjes krijgen. Zolang dr ontlasting er dun uitkomt zou ik niks extra stimuleren met olijfolie of medicijnen van de drogist. Wanneer ze krampjes krijgt, heel hard moet persen en er een harde keutel uitkomt dan zou ik extra water bij dr Fv doen.