hey allemaal hoeveel drinkt (fles) een baby van 4 weken? hij weegt 4.5 kilo ik zit nog op 120 cc maar dat gaat echt schoon op
Kenji drinkt de ene keer 80 cc en de andere keer 165 cc. Gemiddeld tussen de 650 en 850 cc per dag edit: Zie dat we allebei op 12-09 zijn bevallen !
het gaat inprincipe om het gewicht. Ons mannetje is nu 7 weken maar weegt net zo zwaar als jou kindje. Onze drinkt 5x 120/4 dus 135cc en bij zijn laatste fles dus zogezegt de 6de krijgt hij 150/5=165cc. Alleen krijgt hij wel hongerige baby voeding want hij heeft hier niet genoeg aan. Hij dronk op een gegeven moment 150/5 en dat 6 x dus was iets te veel. En nu is hij heerlijk tevreden na zijn flesje van 135cc.
Geef je 120 water met 4 schepjes voeding? Want dan wordt het nog 135 cc voeding he.. En hoeveel voedingen geef je? Kenji is nu 9 weken, maar gecorrigeerd 4 weken, en die krijgt 6 x 135 cc, en heeft er soms nog niet genoeg aan. Hij weegt nu 3800 gram, en ik weet dat ie al meer krijgt dan ie mag..
Mijn dochter is a.s. maandag 4 weken en krijgt nu 5x90cc en de laatste fles 100cc. Maar het is nog wel een kleintje. Ik weet het niet precies, maar ik denk dat ze nu ongeveer 3200 gram is. Maar ik twijfel ook wel een beetje. Denk er steeds aan om op te hogen, maar ben bang dat het dan weer teveel is. Maar alle flessen gaan wel goed op!
Het gewicht is bepalend en de "regel" is 150 tot 180 cc per kilo lichaamsgewicht per 24 uur. Dus tussen de 675 en 810 cc per etmaal is goed voor jouw kindje. Bereid voedsel he, niet alleen het water. 6x120 is dus voldoende, want 720. Als mijn dochter haar flesjes regelmatig helemaal leeg drinkt, gaan we haar wel meer aanbieden trouwens. Dan laat ze soms wat staan en soms gaat het helemaal op, maar ze heeft wel altijd behoefte aan meet eten. Ik heb begrepen dat het niet heel vaak gebeurt dat baby's zich overeten...
Mijn dochtertje is nu 5 weken en zij krijgt 6x110 Maar ooit wordt ze om half 6 al wakker maar dan kom ik op einde van de dag op 7 voedingen uit. Zal dat een probleem zijn??
Chantal, dat zal geen probleem zijn...Maar het kan ook zijn dat ze op die manier aangeeft dat ze toe is aan grotere flessen? Mss eens proberen om van haar laatste fles een 120+4 te maken en langzaamaan alle flessen daar naartoe op te hogen?
Ja ze wordt best vaak rond half 6 wakker en dan krijgt ze om half 9 nog een fles half 12 half 3 half 6 half 9 en tussen 11 en half 12. Dan kom ik op 7 flessen uit. Ik heb 5 weken borstvoeding gegeven maar helaas ben ik moeten stoppen vanwege een ontsteking. Maar wat me wel opvalt is dat ze niet altijd haar flesjes leegdrinkt, ze houdt best vaak 10 of 20 over.
5 flessen van 180/6 gingen hier met 4 weken op,, hij zat met 2 dagen al op 6 van 90 en met 7 dagen op 6x 120cc Owjah hij woog 4780 gr met 4 weken