Beste voedingsdeskundige, Mijn zoontje is nu 5 maanden oud en hij krijgt sinds hij een maand oud is nutrilon omneo ivm moeilijk poepen. Het was zelfs zo erg dat hij er dagelijks lactulose drank bij nodig had. Inmiddels gaat het heel goed. We gebruiken al 2 maanden geen lactulose meer en hij heeft elke dag een volle luier (soms 2). Het is vaak ook erg dun. Mijn vraag is of we dan nog steeds door moeten gaan met de omneo? Heb namelijk nog een halve bus HA staan, die we voor de omneo gebruikten. Zou ik hier gewoon weer op kunnen overstappen? Aan de andere kant heb ik zoiets van, het gaat nu goed dus waarom zou je weer iets anders willen? Maar aan de andere kant ben ik bang dat ik zijn darmpjes lui maak oid, als we de omneo blijven gebruiken... Graag dus jullie advies! Alvast bedankt! Groetjes, Bloom
Hallo Bloom, Het is inderdaad moeilijk als een voeding goed gaat of je dan wat wilt veranderen. Als er wat in de voeding verandert kan dit wel weer iets zijn waar de darmen even aan moeten wennen. Dit zal straks ook gelden wanneer je van de nr 1 voeding op de nr 2 voeding overgaat. Misschien kun je nu nog voor een paar weekjes deze voeding geven en evt. met 6 maanden kijken of het gaat om bijvoorbeeld op een Standaard opvolgmelk over te gaan. Deze overgang kun je wat geleidelijker laten gaan door tijdelijk (paar dagen) de 2 voedingen met elkaar te mengen. De darmpjes kunnen er niet lui van worden hoor. Groeten Angelique
Hoi Angelique, bedankt voor het duidelijke antwoord! Ik denk dat ik het over een maand maar ga proberen te mengen. Werkt het niet, kan ik altijd weer terug. Nog even een klein vraagje wat verder niets met het soort voeding te maken heeft: Mijn zoon is geboren met een gewicht van 4096gr en 54cm. De laatste keer op het CB (6 weken geleden) woog hij 7000gr en was hij 64cm lang. Omdat het nog een poos duurt voordat we weer naar het CB moeten, heb ik hem van de week met mijn eigen (baby)weegschaal gewogen. Inmiddels weegt hij 8100gr! Met een lengte van bijna 70cm. Ik was heel trots, maar nu hoor ik om mij heen alleen maar negatieve reacties... Oh, is dat wel goed?? Oh, de mijne is een half jaar ouder en weegt pas 9 kilo! Tja... en daar wordt ik een beetje onzeker van... Het is een vrolijk en tevreden mannetje en maak me daarom niet echt zorgen, want ieder kindje is natuurlijk anders. Maar is het echt zo vreemd dat mijn kereltje zo zwaar en lang is?
Hallo Bloom, Wat een leuke foto! Bij de lengte van 70 cm heeft je zoontje een prima gewicht. Er is geen enkele reden om je daar zorgen over te maken. Groeten van Petra