fruit en groentehap

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mama2011, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo,

mijn zoontje is ruim 4 maanden hij krijgt al wat groente en fruit en vind het de ene dag lekkerder dan de andere dag. hij krijgt 4 flessen van 180 cc water + 6 schepjes voeding. maar als ik hem groente geef dan eet hij maar 2 hapjes en hoeft dan niet meer ik denk zelf dat hij helemaal geen honger heeft hoe moet ik hier mee opgaan?
    misschien een andere ritme doen en flessen verschuiven? of heb je nog andere tips? of gewoon nog even wachten met groente? ik weet het eigenlijk niet zo goed.

7:00 fles
    10:00 fruit
    11:00 fles
    15:00 fles
    18:00 groente
    19:30 fles met rijstebloem

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het is op dit moment geen probleem dat je zoontje nog maar een paar hapjes eet. De eerste maanden zijn deze hapjes toch alleen maar om te oefenen. Met alleen flesvoeding krijgt hij tot 6 maanden ook al genoeg binnen. Met deze hapjes kan hij al goed wennen aan een andere smaak.
    De hapjes geef je al tussen de voedingen door, dit is een prima moment.

Groetjes Sanne

3. mama2011

mama2011 Niet meer actief

bedankt voor je reactie.
    nu nog even het volgende ik had nog wat potjes groente dus heb hem dat gegeven en dat vond ie heerlijk hij hapte goed door heb hem een half potje gegeven. maar van verse groente wil hij echt niks weten. hoe moet ik dit nu doen? wil graag afwisselen met potjes en vers. hoe kan ik dit het beste aanpakken?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    Je zoontje heeft tijd nodig om te wennen aan een nieuwe smaak. Soms lust een baby iets pas na 5 tot 10 keer proeven! Je kunt daarom het beste je zoontje een aantal dagen achter elkaar dezelfde verse groenten aanbieden, zodat hij went aan de nieuwe smaak. Succes!

Groeten van Petra.

Deel Deze Pagina