voedingsschema

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kirst78, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Sinds enkele dagen drinkt Jasmijn iedere fles leeg (150ml + 5). Haar schema was:

8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 - 23.00

Nu is zo dat ze nu ook langer slaapt en het schema dus elke avond weer in de soep loopt. Want om 12.00 komt ze rond half 1 kwart voor 1 en van 16.00uur komt ze ook een uur later. Alles schuift dus een uur op. Gevolg is dat tussen de laatste 2 voedingen nog maar 2 uur tussen zit. Kan ik nu niet over gaan naar 4 voedingen op een dag en dat ik haar dan meer geef (180ml +6)? Ik ga het natuurlijk ook overleggen met het CB

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja eenvoudiger is het om haar wakker te maken als ze de fles moet krijgen ze is namelijk best jong voor 4 flessen.

Ik zit met Isa ook nog op 5 flessen van 200cc te stuk en met minder kan ze echt niet af dan komt ze in de nacht vrolijk nog n keer om n voeding

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja ik denk dat het ooknog jong is hoor 4 flessen, maar ze slaapt echt vast als ik haar wakker kom maken. Ik denk dat het CB ook zegt dat ik haar wakker moet maken hoor. Nou we wachten af wat ze morgen zeggen.

4. novanne

novanne Niet meer actief

Ik zou haar wakker maken. Voor 4 flessen is ze volgens mij echt te jong. Dat mag volgens mij pas met 4 maand en bij minimaal 6 kg.

Ik zou zeggen, geniet ervan dat ze zo lekker lang doorslaapt (dat doen lang niet alle kindjes!)en biedt om 23.00 uur nog gewoon het 5e flesje aan.

5. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Elk kindje is anders. Fayley zat met 8 weken al op 4 flessen. We hebben haar 's avonds gewoon laten slapen, en ze sliep toen gelijk door tot de eerste fles.
    Ze woog toen rond de 4,5/5kg. CB vond het ook vroeg, maar ze was dan zo ver weg 's avonds dat ze toch amper wat van de laatste fles dronk en erg uit haar hummetje was dan. Ze heeft het er prima op gedaan.
    Volg je eigen gevoel zou ik zeggen. Voelt het niet goed, maak haar dan wakker, en anders lekker laten slapen en zien wanneer ze komt.

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja ik moet Jasmijn idd uit een hele diepe slaap halen. Gevolg is dat ze nauwelijks wat drinkt of in ieder geval heel traag omdat ze steeds weer in slaap valt en 3 kwartier later zit in nog steeds met een halfvolle fles. Ik overleg morgen even.

7. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    En? Wat zei het CB?

8. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Gewoon wakker maken en voeden. Ze was in 2 weken tijd 430gram aangekomen, dus ik hoef me geen zorgen te maken dat ze te weinig krijgt! Verder is ze gewoon helder en wakker de rest van de dag dus is het gewoon goed. Is weer een geruststelling.

Deel Deze Pagina