Hoi allemaal! Gisterenavond hebben wij Niels z'n laatste flesje (22.30-23.00 uur) overgeslagen omdat we hem met geen mogelijkheid wakker kregen. Nu schetste mijn verbazing dat die 's nachts later kwam dan normaal; kwart voor zes i.p.v. rond vier uur half vijf. Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat hij maar vier flesjes krijgt ipv vijf maar ik vraag me af of het verstandig is om de laatste voeding naar voren te schuiven. Is mijn vraag; hoe laat krijgen jullie beebs de laatste voeding en hoe laat komen ze dan 's nachts/'s ochtends? Zou het heel erg zijn als die 4 ipv 5 flesjes krijgt, soms lukt het absoluut niet om hem wakker te krijgen en als je na veel gehannes m wakker krijgt dan drinkt die slecht (100 cc). Dit is overigens niet altijd zo hoor! Soms wordt die zelf wakker en dan drinkt die wel goed. Hij krijgt trouwens 150+5 scheppen. Graag jullie ervaringen.
als je van 'sochtends af de kleine pakweg een kwartier-half uur eerder zijn eten geeft dan dat je normaal gesproken doet pak je over de hele dag genomen de tijd zodat je toch aan die 5 flessen komt meid....en de kleine zal er waarschijnlijk op die manier het minste "van merken" gr.smoekie
ik heb het toevallig vorige week op het cb nagevraagd of onze boef al naar 4 flessen mocht. ze hadden dit liever nog niet omdat zijn glucose gehalte te ver kan dalen en dit zorgt ervoor dat de kleine suf kon worden en dan had je weer een groter risico op wiegedood. dit leek ons dus ook niet zo verstandig. misschien het advies van smoekie opvolgen, want ik zou hem zelf nog wel op 5 flessen houden. joyce
Dank voor jullie antwoorden! Ik vind het zelf ook nog wel te vroeg voor 4 flesjes, ben nu een beetje met de tijden aan het schuiven dus ben benieuwd of het op die manier gaat lukken. Veel liefs, Savita
Ik zit met hetzelfde "probleem". Jasmijn is moeilijk wakker te krijgen voor de laatste fles. Die geven we rond 22.30-23.00uur. Ze drinkt uiteindelijk nog wel wat, maar valt steeds in slaap en doet daardoor ook heel lang over de fles. De volgende morgen moet ik haar ook echt weer wakker maken om 8.00uur anders slaapt ze rustig door. Hierdoor kom ik moeilijk uit met mijn aantal flessen. Heb al geprobeerd eerder haar de fles te geven 's ochtends, maar dan slaapt ze ook gewoon weer door daarna. We hebben gewoon een enorme slaperd. Is wel lastig, want waarschijnlijk zal het cb morgen zeggen dat ze Jasmijn ook nog te jong vinden om op 4 voedingen over te gaan. Ik ben benieuwd.
Ilse was toen ze 9 weken oud was ook niet wakker te krijgen voor de fles. We hebben toen geprobeerd hoe het zou gaan zonder die fles. Tot nou toe slaapt ze na de voeding van 8 uur door tot de volgende ochtend 8 uur. Wel kreeg ze toen om de 3 uur een voeding (5 flessen). Nu zitten we sinds 2 weken aan 4 voedingen met 4 uur er tussen. En het cb vind het prima zo.
Marit moeten we ook altijd wakkeer maken voor de laatste fles...Ze krijgt hem zo rond 23.00 uur..en komt dan tegen half 8..soms eerder maar dat is gewoon zuigbehoefte en volstaat de speen.. Zij is echter de 5 kilo wel gepasseerd...
Misschien raar hoor maar misschien is het gaatje in de speen te klein en word ze daardoor extra moe van het drinken. En drinkt ze daarom de laatste fles zo slecht? We hebben het zelf ook met onze kleine meid gehad en ook zij werd ontzettend moe. De speen bleek te stug te zijn dus na diverse spenen proberen is het nu dan opgelost. Het vaste slapen daar kan je weinig aan doen maar de inspanning waarmee ze fles drinken mogelijk wel. Hoop dat het cb je verder kan helpen, succes.