Vandaag bij de kinderarts geweest in het ziekenhuis voor na-controle van mijn dochter. Ik heb na overleg met de arts besloten om over te stappen van voeding. Lune krijgt nu Nutrilon Omneo en reageert daar niet goed op. Ik geef het nu 3 weken en het wordt alleen maar erger met de krampjes en het niet-poepen. De kinderarts zei dat ik het beste hypo-allergene voeding kon gaan geven, ik wil nu overstappen naar Friso hypoallergeen. Nou lees ik dat je preventief hypoallergeen hebt en nog iets.. Welke moet ik dan gaan geven? Ik heb zelf ook last van allergien, zou ik dan de preventief gaan geven? En hoe kan ik Lune het beste laten wennen aan de nieuwe voeding? Kan ik in 1x overstappen of moet ik dat op- en afbouwen? Lune reageert bij elke fles meer op de Omneo dus er moet nu wel wat gebeuren.
als je kindje zo hevig reageert op de omneo kan je wel in èèn keer overstappen,want krampjes heeft hij toch al. wel heel raar dat hij van omneo krampjes krijgt eigenlijk... over hypoallergeen weet ik niets maar je kan ook de nutricia kindervoeding service bellen: 0800-0222626 heb ik ook een keer gedaan en zij weten precies hoe alles zit!
Als je Friso wilt gaan geven, Friso heeft ook zo'n informatielijn: 0800-0227434 (website) Ze hebben intensief HA en preventief HA. Welke je dan het beste kan nemen... geen idee. Anders nog even contact opnemen met de kinderarts om te overleggen? Ook over het overstappen, geleidelijk of ineens... zou ik denk ik overleggen. Succes.
Ik heb het cb net gebeld. Die mevrouw zei dat ik voor nu het beste een pak hypoallergeen van Nutrilon kon kopen en dat eerst geven. Ze geeft mijn verhaal door aan de wijkverpleegkundige en die belt mij terug. Ze denkt namelijk aan een koemelkallergie en als ik nu zelf bijvoorbeeld intensief ga kopen kan ik moeilijk daar weer van af stappen als het nodig is omdat kindjes daar heftig op kunnen reageren. Ook zei ze dat de wijkverpleegkundige dan zou overleggen met de cb-arts om te kijken of er een indicatie voor intensief of pepti zou komen zodat het vergoed wordt. Nou, heel verhaal. Eerst maar hypoallergeen kopen dan denk ik..
Mijn meisje kreeg ook van de Omneo krampjes. Eerst gaf ik half Friso / half Omneo (vanaf 1 week na geboorte al ivm krampjes). Krampjes werden niet minder. Toen bij 1,5 maand helemaal Omneo, krampjes werden alleen maar erger. Op advies van arts toen bij 2 maanden geheel overgestapt op Friso 1. Icm B-free fles: binnen 1 week krampjes weg!
Hmm ik wil overschakelen van hypoallegeen naar AR en eh.. dus dat nutricia nummer maar even gebeld en idd.. goeie tip ik ben er weer helemaal uit nu tnx littlestar!