huilen tijdens de fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by kimmetje55, Feb 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hey meiden..
    wij zijn op wat ideeen betreft..
    yanick heeft nu sinds 3 dagen de bfree fles (tegen darmkrampjes) en heeft 3 dagen geleden zijn 1e prikjes gehad.
    hij at de eerste 2 dagen met veel tegenzin minder dan normaal maar we dachten dat dat van het prikje kwam.. hij was ook wat huilerig en had iets verhoging 37.6/37.7

maar we zijn nu op de 3e dag beland en hij word wel wakker van de honger maar na de eerste paar teugen van de fles begint ie te schoppen, verslikt zich en wil niks meer drinken.(een kwartier later wel en gaat het prima maar langzaam)
    we hebben speen 1 en 2 in huis en resultaat is hetzelfde (ook doet ie als ie drinkt min een half uur over een voeding) is dit normaal?

en op het consultatieb 4dagen geleden hebben ze ons pepti (voor koemelkalergie) als tip gegeven vanwege de nog steeds aanhoudende krampjes (8,5week) maar we geven nog steeds nutrillon omdat er tot 4 dagen geleden geen enkel spoor was van allergie behalve de krampjes..
    wie o wie heeft er tips wat er aan de hand kan zijn?

radeloos zijn we en bang om iets simpels over het hoofd te zien!
    alvast bedankt!

2. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

wij hebben ook de bfree fles gekocht en florian drinkt er een stuk rustiger door, de andere flessen had hij binnen no time leeg. misschien dat het voor Yannick echt te langzaam gaat? of hij moet gewoon even wennen aan de nieuwe fles, dat kan natuurlijk ook. kan altijd een paar dagen duren hoor ik wel eens. bij ons bevalt hij in ieder geval prima.

omdat florian ook enorme krampen bleef houden zijn we doorverwezen naar de kinderarts en in overleg met hem zijn we nutrilon hypo allergene voeding gaan gebruiken, bij ons werkte dat perfect! het is vandaag precies 4 weken geleden dat we bij de kinderarts zijn geweest en sindsdien heeft hij geen tot weinig krampen meer en netjes 1 tot 2 poepluiers per dag. weet niet of het alleen door de voeding is gekomen of ook dat hij inmiddels weer wat ouder is, dat is natuurlijk altijd de vraag.

pepti werd ons afgeraden om daar zowel geen koemelk in zit als ook lactose vrij is en dan kun je moeilijker achterhalen waar je kindje niet tegen kan. waneer de hypo allergene voeding niet zou aanslaan zou dit wel een volgende stap zijn. Florian had ook geen tekenen van allergie, alleen enorme krampen.

succes, hopelijk gaat het snel beter.

3. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi!
    wij hebben al nutrilon hypo allergene voeding heeft ie gehad als bij voeding toen bij mij de bv nog niet goed op gang was (heb 1e 4 week bv gegeven)
    dus zijn dit blijven gebruiken..
    ik hoop dat het dan idd wennen is aan de fles..

hoelang doet florian over de fles?
    yanick heeft om de dag ongeveer een dikke poepluier.
    en weet iemand wat een baby van 8,5 week min moet drinken?
    onze zoon is 58,5 cm en 5800gr

4. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    is er misschien nog iemand die dit herkent?

5. Krampjes komen voor tot iig 3 maanden, dus daar zou ik me nog niet te druk over maken. Dat verslikken en lang drinken, kan liggen aan een allergie/te grote speen/te kleine speen/verkeerde speen.

Het is normaal dat een kind over een fles 15 tot 30 minuten doet. Langer moet het niet duren. Dan moet je over naar een andere speen. Het kan heel goed dat het verslikken te maken heeft met de stand van de speen. Ik merk vaak bij Fenna dat ze de melk niet kan wegwerken als ik de fles recht in haar mond doe, dus gaatje van de speen richting keel. En als ik de speen zachtjes tegen haar gehemelte duw, dan kan ze beter zuigen en beter de melk wegwerken en verslikt ze zich ook minder. En ze knoeit daardoor ook minder (ik weet niet of dit bij jullie ook het geval is?).

Voor wat betreft de verhoging dat kan inderdaad heel goed komen van de prikjes en het moeilijker drinken kan ook komen doordat ze niet lekker in hun velletje zitten of een sprongetje, krijgen ze ook rond de 2 maanden.

Fenna had tot zeker 3 maanden last van krampjes en ook last met poepen. Ze heeft vaak ook 2-3 dagen niet gepoept, maar dit was ook niet altijd een probleem voor haar. Het is pas een probleem als ze blijven persen en er niets komt. Dat ze rood aanlopen en kreunen, maar geen poep produceren.

Je zoontje is 5800 gram, dus hij mag min. 5,8 x 120 en max. 5,8 x 180 cc voeding. Dus dat is tussen de 700cc en de 1000cc. Als je daar tussenin zit, zit je goed. Wil je kindje 700cc is het prima, wil hij 1000 is het ook prima. Maar ik zou echt kijken wat hij nodig heeft. En meer geven is niet altijd noodzakelijk.

Succes!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Idd, bijna alle kindjes hebben last van krampjes en dat kan duren tot 12 weken. Ik heb avond aan avond met Jelle op schoot gezeten omdat hij er zo'n last van had. En van de ene op de andere dag was het over. :)

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    Ik geef Omneo tegen de krampjes en dat werkt perfect, hypoallergeen werkte hier niet zo

8. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    IK herken heel goed wat jij beschrijft. Anouk deed bij ons hetzelfde en nadat wij met Pepti zijn gestart was het na 2 flessen goed en dronk ze de fles zonder mopperen .
    Ook de krampjes waren niet zo erg meer.
    Een allergie "bouw" je langzaam op.

Misschien toch de pepti eens proberen.
    Baat het niet het schaad ook niet.

Succes

9. Ook dat kan inderdaad nog. Fenna heeft nu Nutramigen.. dat zou misschien ook meegewerkt kunnen hebben in de verbeteringen van het poepen enzo

Share This Page