Mijn dochtertje van ruim 6 weken zat eerst op de nutrilon standaard, dat ging de eerste 2 weken goed, daarna had ze erg veel moeite met poepen. Op het advies van het cb ben ik wat extra water in de flessen gaan doenz'n 10 a 15 cc om de ontlasting wat zachter te maken, dit hielp niet toen moest ik gaan masseren rond haar navel, en de laatste stap was de omneo, daar zijn we nu aan het op over gaan geleidelijk. De eerste 3 dagen ging ze weer lekker poepen, nu moeten we nog 1 schepje standaard vervangen voor de omneo en dat zit ze helemaal over op de omneo. Maar nu sinds gisteren poept ze weer weinig en de ontlasting is niet echt smeuig meer. Heeft 1 van jullie tips want ik vindt het zo zielig voor mijn meisje ze is als ze wakker is praktisch altijd aan het persen om er wat uit te krijgen. Boertjes laten doet ze haast niet , maar scheetjes wel dus er zit veel lucht in haar darmpjes. Ik ben eigenlijk radeloos nu, of heeft de omneo de tijd nodig om te gaan werken? Hopelijk heefiemand de gouden tip voor mij
Het heeft vaak wel even tijd nodig voordat ze gewend zijn aan andere voeding. Dus ik zou het wel even de tijd geven... Mijn dochtertje poepte ook niet heel makkelijk. Op een gegeven moment ben ik kindicol druppels van VSM gaan geven en dat leek wel wat te doen. Maar voordat je dat soort dingen gaat proberen zou ik toch eerst een week of 2 de omneo geven en afwachten. Als ze er echt veel last van heeft zou je ook nog eens langs de huisarts kunnen gaan bijvoorbeeld. Op zich is het niet erg als ze een dag of meer niet poepen. Langste hier was 5 dagen en toen begon ze last te krijgen en kwam het uiteindelijk vanzelf.
Ik was ook even overgestapt op advies van het CB ivm darmkrampjes, en het uitblijven van ontlasting. Daar gaven ze aan dat je het 2 weken de tijd moest geven om resultaat te krijgen. Het kan zijn dat ze aan de voeding moet wennen. Groetjes Carina
Hier hebben we hetzelfde traject gehad en uiteindelijk zelfs lactulose moeten geven. Het gaat nu zonder lactulose meestal heel goed, maar soms lukt het nog niet. Dan mag ze weer een klein beetje en lukt het beter. Dit allemaal in overleg met/op aanraden van het CB en de huisarts.
Ik heb vanmiddag van de kinderarts ook een fles lactulose meegekregen, na onderzoek kwam ze tot de conclusie dat haar darmen nogal vol zaten en zonodig mocht ik dat geven want ze moet van haar 1 poepbroek per dag hebben
Het is niet leuk je kindje medicijnen te moeten geven, maar als het helpt, dan moet het maar denk ik. Gelukkig gaat het hier zoals ik schreef meestal zonder al goed, ik hoop dat jouw baby ook een zetje nodig heeft door de lactulose en dat het uiteindelijk alleen met de Omneo beter gaat. En zo niet, dan is het niet anders, alles beter dan een baby met pijn toch? Ze zullen het niet voorschrijven als het slecht voor ze zou zijn.
Dat denk ik inderdaad ook niet nee. Ze heeft nu nog steeds niet gepoept, maar ik hoop dat er wat komt vandaag
Justin krijgt ook Omneo voeding en na een dag of 2 zag de ontslasting er al heel anders uit. ook krijgt hij cynababy druppels op aanraden van het CB. Dat is voor darmkrampen. Ik zie ook aan m dat ie echt moeite heeft met het poepen en ook de scheetjes zitten echt dwars.. Heel zielig en je kunt niet meer doen dan dat je al doet..... Maar de Omneo werkt wel want na een week is ie al een stuk rustiger geworden.... Succes!
omneo heeft hier wonderen gedaan. Moest inderdaad doorzetten en wat geduld hebben, maar uiteindelijk geen verstopping meer en een prima stoelgang. Ze doet het er zo goed op dat we ook op omneo 2 over zijn gegaan. (als het werkt, niets aan veranderen)
Helemaal mee eens, ben één dag overgegaan op AH huismerk, de comfort versie. Vind AH huismerk altijd prima, nou ja, behalve hierin dan.... Ik had het na één dag gezien en mijn vriend is snel weer de Omneo gaan halen. Dan maar wat meer betalen, alles voor mijn meisje.... Dus ik heb nog een dicht pak van 400 gram staan, voor de geïnteresseerden... Erannick, hoe gaat het ermee?
hier krijgt hij ook volledig omneo en ook heeft hij soms dagen dat hij echt de stoelgang er niet vanzelf uitkrijgt. wat hier helpt is eventjes de thermometer in de poep en als dat niet helpt een glycerinne suppootje. doet wonderen en zijn geen medicijntjes moest dat niet helpen moesten we ook lactulose gaan geven
Het gaat zonder de lactulose nog niet beter, maar ik kan haar toch niet elke dag dat spul gaan geven, en de omneo helpt ook nog niet echt. Ik hoop zo dat er snel verbetering inkomt
Erannick, wij moesten haar dagelijks 5 ml toedienen. Maar ik heb ook andere doseringen gelezen, zowel hoger als lager. Vraag het anders na bij de kinderarts. Hoop echt dat het snel beter gaat!!
Ik moet haar ook dagelijks 5ml toedienen, maar dan heeft ze 3 spuitluiers en is het weer gedaan met de pret, kan dat beetje diaree geen kwaad dan, en kan ze straks zelf poepen zonder luie darmen, ikmoet eind deze maand naar de ka en zal het vragen woensdag moet ik naar het cb en ga het er daar ook over hebben
Diarree lijkt me idd ook niet goed! Bij Nova ging het met die dosering juist goed. Jeetje, wat lastig hè... Hopelijk heeft het CB een goed advies voor je.
Geef je trouwens al extra water bij de fles? Wij doen er standaard zo ongeveer 10 % extra water bij. Nu het zonder de lactulose (meestal) goed gaat is dat een redelijk onschuldig middel. Wel opletten dat ze voldoende voeding binnenkrijgt. Nova drinkt haar fles vaak niet leeg, dan hou ik wel rekening met de hoeveelheid.
Ik heb altijd z'n 10 cc extra water erin, maar dat werkt ook niks. gisteren heeft ze voor het eerst gepoept zonder de lactulose
Ik ben onlangs weer terug gegaan naar de AR want bij de onmeo spugde mijn zoontje heel erg veel.. Soms wel 2 spuugdoekjes vol per fles.. Wij zijn daar toen mee gestart omdat hij nog maar een mondje spuugde met de AR en daarbij 5cc Lactulose nodig had.. Maar bij de Onmeo had hij nog steeds 3 cc latulose nodig, want zonder had hij soms voor 4 a 5 dagen geen poepluier meer gehad en je zag dat hij goed wat pijn had daardoor.. Nu weer terug naar de AR en hij spuugt niet meer, maar wel weer terug naar de 5cc latulose.. Ikhad gehoopt dat dit niet meer nodig was..