Onze dochter krijgt sinds 3 weken volledige flessenvoeding.Nu ben ik alleen niet helemaal zeker of ik de maatschepjes wel goed afmeet.Ik haal het schepje er doorheen en dan zit er een kop op en die druk ik dan met een mes iets in het maatschepje en de rest strijk ik af.Is dit wel goed? Of is het gewoon scheppen en de kop er direct afstrijken? Klinkt als een onbenullige vraag maar ik vroeg me ineens af of ze dan niet iets teveel krijgt. Gr Ingrid.
Ik heb een keer op een pak gelezen dat je dus niet mag aanstampen. Zou het pak een goed lezen. Weet niet meer op welke dat stond
Aan de rand afstrijken... Er zijn ook handige bewaarbussen met aftrijkrandje ( mes is toch niet erg handig ivm bacteries etc)
Oeps dan heb ik het verkeerd gedaan.Ze kan wel iets extra's hebben dus kan verder geen kwaad.Ik ga het nu wel doen zoals jullie zeggen.Ik moet zeggen dat ik het bij mijn andere 2 kinderen dan ook altijd verkeerd heb gedaan whaahh, Die zijn ondertussen 7 en 9 jaar en hebben er ieder geval niet onder geleden.Ben wel blij dat ik hier mijn vraag heb gesteld. Bedankt!! Gr Ingrid.
Zelfs al kan "wat extra hebben", dit is niet de goede manier. Poeder met te weing water (wat je dus krijgt als je de schep aandrukt), is niet gezond. Doe er dan ook extra water bij, zodat je de juiste verdunning hebt.
ik ken een baby die goed moet aankomen en ruim 6 scheppen op 120 krijgt dit is voorgeschreven door de chirurg dus het kan idd wel om wat extras op te bouwen.
Als het moet en door een deskundig iemand is geadviseerd kan het ja.. Maar niet op eigen initiatief en als je kind niks mankeert.. Beetje vreemd 'advies' dit.. Dalijk gaan allemaal onzekere nieuwbakken moeders even alle schepjes flink aanstampen omdat hun kind wel wat extra's kunnen gebruiken in hun ogen, omdat ze misschien onzeker worden gemaakt door van die miepen op cb's ofzo die altijd wat te klagen hebben, te kleine, te licht, tezwaar etc,( dus zonder een professioneel iemand)
Inderdaad, echt uitzonderlijke situaties zijn echt geen graadmeter voor een gezond kind. Maar kunnen wel opgepikt worden door ouders die op zoek zijn naar info, en net te weinig kennis hebben. (gisteren nog kwam ik iemand tegen die 'gehoord' had dat je bij de apotheek poeder kon kopen om je kind te laten aankomen (= fantomalt). Haar zoon was 7 maanden, en van +1 lijn gezakt naar gemiddeld, dus ze was onderweg naar de apotheek om dat spul te halen) TS: in de meeste bewaarbussen van kunstvoeding heb je afstrijkrandjes. Als je de poeder schept, strijk je meteen langs dat randje, en haal je het schepje vervolgens uit de bewaarbus. Dus inderdaad niks aandrukken. (al zal dat aandrukken echt geen noemenswaardige hoeveelheid poeder schelen denk ik. Tenzij je hebt staan stampen)
@adi: denk dat die moeder wel flink op dr sodemieter gaat krijgen. moet je daar geen recept voor hebben??
Niet alleen de chirurgie Om een sonde te voorkomen heeft de diëtiste hier mee ingestemd Dus nee die mama krijgt niet op haar kop ! Nu groeit haar kind tenminste.
Nee ik had het over de moeder die fantomalt ging halen omdat haar kind van de +1 naar de gemiddelde lijn was gegaan.
Oohh sorry. Ik.dacht over mijn berichtje maar haar kindjr zit met 5 maanden nog steeds op de -2 lijn. En voor de operaties moet zij aankomen vandaar dat zij zoveel.scheppen in de voeding krijgt.