Voedingschema baby 6 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mynne, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Hoi, ons dochtertje is precies 6 maanden. Ze is geen grote eter, maar groeit mooi, heel gemiddeld meisje.
    Ze krijgt 4 flessen op een dag, maak 210/7 maar meestal laat ze 30 of iets minder staan. Soms drinkt ze het ook helemaal op. (wisselt, nu drinkt ze de laatste dagen ineens weer stukken minder). Ze krijgt potje fruit, vindt ze heel lekker, groente vindt ze heeeeel vies, krijgt ze lang niet elke dag en als ze het krijgt paar hapjes, meer krijg ik er niet in. Als ik zo om me heen kijk, lijkt het wel dat ons dochtertje best weinig eet. Ik geef ook nog geen pap en diksap werd nog afgeraden op het cb. Ben heel benieuwd of er nog meer kleine eters zijn!

2. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Mijn dochterje is qua flessen ook geen grote eter maar fruit en groente vind ze heerlijk. Ze is nu net 7 mnd en krijgt nog tzelfde als bij 6mnd
    7.30 fles 180/6
    10.00 fruit
    11.30 boterham (met 6,5 mnd) en fles 180/6 (ging niet altijd leeg)
    14.30 fles 180/6 ( gaat ook niet altijd leeg)
    17.00 groentehap
    21.00 papfles 200cc

Ik wil er n fles afhalen maar weet nog niet welke...

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    flessen van 210 zijn echt enorm, zelfs mijn hongerige oudste kreeg dat niet. Als je 180/6 gaat geven is er ook meer ruimte voor eten.

Met 6 maand is het belangrijk om te beginnen met gluten, dus of wat pap of een korstje brood.

Groenten moeten ze leren eten, soms moet je wel 10x iets aanbieden voor ze er van eten, dus gewoon elke dag blijven aanbieden.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ben ik het helemaal mee eens. Zeker als je dochter een kleine eter is zou ik geen megaflessen van 210 aanbieden. Ze laat zelf al staan zeg je, dan geeft ze dus heel mooi aan hoeveel ze wel kan/wil drinken.

Deel Deze Pagina