Mijn dochter eet hele stukken banaan, deinst er niet voor terug om een halve liga in haar mond te proppen, eet gewoon stukken brood etc. Maar wat een ramp toen ik gisteren overging van 6 maanden potjes naar 8 maanden potjes. Probleem: ze vind de stukjes maar niks. Ze zit gewoon te kokhalzen. En dan is het huilen, want ze stikt van de honger en heeft echt wel trek in een lekker potje alleen niet zo een met stukjes. Als ik haar een wortel in haar handje geef zit ze er ook lekker op te knagen. Alleen zo komt er niets binnen, want alles beland binnen no time op de grond, dus ik wil wel graag dat ze wat binnen krijgt, dus vandaar dat ze ook lekker een potje krijgt naast stukjes verse groente. Hoe ging dat bij jullie en ging het vanzelf over?
Het gaat vanzelf over. Ze moet er aan wennen. Hier werden alle stukjes ook uitgespuugd, maar langzamerhand went het wel. Waarom niet afwisselen? 6 maanden potje en dan een 8 maanden potje proberen. Of zelf maken en dan blenderen maar niet helemaal glad blenderen. Komt allemaal vanzelf goed hoor.
Eva heeft nooit potjes gehad, met 6 maanden begonnen met stukken groente. Daarna ook aardappeltjes en rijst erbij, later ook vlees. Pas vanaf een maand of 10 ging ze echt een beetje goed eten. Dus ik zou zeggen, weg met de potjes en gewoon stukken gaan geven . Eva moet nu trouwens niets hebben van iets wat glad is met stukjes erin. Zelfs yoghurt met vruchtenhagel of fruit ofzo erin wil ze niet, want dat zijn stukjes . En saus met groente erin of soep, dat moet ze dus ook niet. Ze eet verder prima, dus ik vind het wel best!
Thijs had er ook veel moeite mee, wat hier hielp was om de 8 maanden potjes zelf nog wat fijner te prakken, zodat de stukjes net wat kleiner zijn, dat ging al een stuk beter. Hij heeft nog steeds liever een 6 maanden potje of een helemaal fijn gemaakt zelf gekookt prutje. Maar het gaat er nu redelijk in als er stukjes in zitten.
Zo is het Arja! Gewoon blijven aanbieden; het is dus niet niet kunnen in haar geval omdat ze wel brood en banaan in stukken eet, het is dus puur de gewenning!
Hier is het duidelijk dat Eva het niet verwacht dat er in iets glads stukjes zitten. Hier ging het dus niet over, Eva wil echt geen vla oid waar stukjes inzitten, al is het chocola . Ze kan er echt niet aan wennen.
Ik geloof dat mijn jochie dat ook heeft gedaan, Maar hij kreeg hij normaal vers, maar dan gepureerd of geprakt. Dus we hadden er weinig last van. Ik had zelf het idee dat juist die semi-geprakte prut het probleem was. Als het echt gepureerd is, kun je het zo slikken. Als het echt stukjes zijn dan moet je kauwen. Maar bij die tussenvorm slikken ze soms de stukjes door alsof het prut is. En dan gaan ze dus kokhalzen vanwege die grote stukjes in hun keel. Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat ze leert dat ze moet kauwen. Maar je kunt voorlopig die 8 maanden potjes ook nog wat extra prakken..
Hier wil ze ook echt geen 8 maanden potjes dus van fruit geef ik van Olvarit de 6 maanden en van warm eten alleen nog maar van Friso 6-12 maanden, hier zitten niet van die harde stukjes in. bij ons gaat brood, koek, banaan etc. er ook gewoon in stukken in. Ik geef de 8 maanden ook niet meer want ze wil het echt niet.