Tips om tijd tot bijvoeden te kunnen overbruggen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Decca1980, May 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Hoi,

Mijn meisje is nu 10 weken en ze is met ruim 6200 gram een flinkerd.

Ze drinkt nu 5 flessen per dag, waarvan 2 van 180/6 en 3 van 150/5. Voor haar gewicht is dat ongeveer ok. Ze krijgt nutrilon forte, omdat ze in het begin erg hongerig was. Langzaamaan begint ze behoefte te krijgen aan meer. Na de flessen van 150 komt ze steeds eerder, met moeite haalt ze nu de 3 uur. Ik probeer het zo lang mogelijk uit te stellen omdat de 30 scheppen in zicht komen. Maar dat ga ik natuurlijk niet redden tot 4 maanden. Volgens het CB mag ik geen Nutriton toevoegen omdat ze al forte krijgt...
    Hebben jullie nog tips? Ik wil liever niet eerder dan de 4 maanden met bijvoeden beginnen. Verder is ze een hele tevreden baby en heeft geen (verborgen) reflux klachten als de hik, zurig mondje en veel slikken etc...

Alvast bedankt!

2. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Waarom wil je nutriton toevoegen? Dat verzadigd niet, maar dikt alleen in. Rijstebloem zou voor meer verzadiging kunnen zorgen, maar dat mag eigenlijk pas vanaf 16 weken... Je kunt de flessen nog ophogen (je kunt ook bijv 10 cc meer per fles gaan geen) dan voer je het langzaam op.. Misschien zou je eens een ander merk forte kunnen proberen? Musschien slaan die beter aan en in het aller ergste geval zou je ook een beetje eerder met rijstebloem kunnen beginnen.. Ik geloof echt niet dat bijv 2 weken zoveel zullen uitmaken...

3. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Dank je! Ik dacht dat Nutriton ook verzadigde, maar dat is dus opgehelderd;)

Ik probeer het wel zo lang mogelijk uit te zingen...

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Joh mij dochter ging ook als een tierelier omhoog met de voedingen en nu zit ze al een tijdje op 5x 165 cc en drinkt die niet altijd allemaal leeg.. Pas als ze met 5x 200 niet meer toe komt zou ik me zorgen gaan maken.. Tot die tijd lagzaam prober op te hogen als ze daar behoefte aan heeft..

Share This Page