Nutrilon pepti ervaringen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Daenerys, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames,
    Omdat ik een vermoeden heb dat mijn doch ter naast haar reflux een allergie heeft voor koemelk ben ik sinds vandaag begonnen met nutrilon pepti.
    Der eerste flesje zit er net in en ze is nu in slaap gevallen en opvallend rustig na de fles vergeleken met haar eerdere voeding
    Is dit toeval of niet?
    Graag hoor ik meer ervaring hoe jullie kindje erop reageerde en hoelang het duurde voordat er verbetering te zien was
    Ook vraag ik me af hoe het ging tav spugen en ontlasting?
    Mijn dochtertje gebruikt nl forlax maar volgens diëtiste van nutricia maakt deze voeding de ontlasting dunner.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier ging het met pepti al heel snel heel goed, maar na een dag of vijf ging het opeens weer slechter. Dat was het signaal voor de kinderarts om over te stappen naar zwaardere dieetvoeding: neocate. Daarmee was de kma eindelijk onder controle.

Spugen is hier pas op een jaar gestopt, ondanks de medicatie sinds ze een maand was en de neocate vanaf 2 maand. Ontlasting ging wel beter. Maar zelfs met de neocate en medicatie is de onrust bij haar gebleven tot ze ruim een jaar was. Dat was karakter, denk ik.

3. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    En klopt het dat de krampen eerst erger worden?
    Ze is gister de hele dag in de weer geweest en constant hoorde je die darmen tekeer gaan.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, hier niet. Pepti is licht verteerbaar, dus zou sowieso makkelijker moeten gaan, denk ik. Zelfs zonder kma.

5. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ja lijkt mij dus ook. Vreemd..
    Tot nu toe merk k nog geen verschil.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Oudste had pepti ivm verdenken kma
    Enige wat was verbeterd is ontlasting (was zachter, vaker) verder niets 0.0 en ze had uiteindelijk ook geen kma.
    Sympthomen ze had: veek huilen, windjes, groenere ontlasting, hardere ontlasting, verborgen reflux, kiss, onrustig drinken.

Jongste zijn we nu met pepti begonnen via kinderarts. Nee volgens kinderarts pepti juist geen krampen en goede ontlasting (kan wel stinken en veranderen in groene), binnen 5 dagen duidelijke verschil moet zijn en echt pas na 2wk want pas na 2wk koemell restjes weg uit lichaam geloof ik. En we moeten het 6wk geven in totaal

7. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Vanochtend schreef ik dat ik geen verschil merkte maar inmiddels hebben we weer een dag achter de rug.
    De krampen zijn zienderogen afgenomen en ze heeft wat regelmatiger ontlasting ook al gebruiken we forlax.
    Bij de andere voeding en forlax was de ontlasting 1 grote koeien vlaai en nu heeft ze al 2x een "normale " poepluier gehad en geen ontplofte bende.
    Ondertussen vandaag ook bij de osteopaat geweest ivm voorkeurs houding en bizar maar waar ze draait nu meer dr hoofdje naar links wat ze eerst niet deed..

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    ik ben ook erg benieuwd. Wij starten vanaaf (straks ophalen bij de apotheek) met pepti.

Hier zijn de symptomen: Achter blijven in groei, onrustig drinken, fles weigeren, lichte uitslag op zn gezicht, vaak diarree.

Verder huilt hij vrij weinig en is het een vrolijk mannetje.
    Maar door het achterblijven in groei en de uitslag in combinatie met het slechte drinken denkt de kinderarts aan KMA.
    We hebben bijvoorbeeld nog nooit een fles van 180ml er in gekregen.

Bij baby 2 geen problemen en die is inmiddels bijna een kilo zwaarder.

Ben erg benieuwd naar de resultaten.

9. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hier verder op de darmkrampjes na nog weinig resultaat.
    Ze is ook bekend met reflux en heeft gister zelfs 2 voedingen eruit gegooid omdat ze zo last had van maagzuur.
    De voeding is wel dunner en indikken met jbpm is geen succes daar krijgt ze nog ergere krampen van.
    Ben nu al bijna een week bezig dan zou je toch wel resultaat moetenzien lijkt mij..

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Welke veranderingen verwacht je dan nog? Zoals gezegd, de dieetvoeding heeft bij ons de reflux nooit opgelost. Daarvoor was medicatie nodig. Of toch om de pijn van de reflux weg te nemen, het spugen zelf is gebleven tot ze ruim een jaar was.

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter spuugt ook pepti nu vaker en heeft erg last na voeding gelijk van reflux terwijl met hero was dat nooit.
    Andere dingen geen idee we zijn pas dag 2 bezig maar dus wel ging het gelijk slechter ze huilt heftig gelijk na fles tot voeding omhoog komt en dan als die eruit is ze weer vroolijk.
    Ze boert ook niet meer met pepti...

Volgens ka moet je 2wk geven tot oude voeding uit de lichaam is..

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier op dag 2 al verbetering merkbaar.

Zn flessen gaan alweer bijna leeg en hij drinkt ook weer rustiger. Diarree is ook weg.
    Hopelijk zet het zich door en drinkt ie straks al Zn flessen weer leeg. En gaat ie weer lekker groeien.

13. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Ik zie nu toch wel verbetering.
    Ze is minder onrustig en slaapt meer terwijl ze daarvoor hele dagen wakker was. Ze heeft wel sneller honger dus we geven nu wel meer.

Deel Deze Pagina