Baby 7,5 maand 2 flessen?!

Discussion in 'Flesvoeding' started by Tweekids, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit is ons schema:

8:00 Fles 180/6 met fijne granen Deze gaat helemaal op
    10:00 200 gram fruit + 2 Liga
    12:30/13:00 180/6 hier blijft 120 van staan
    15:00 boterham met boter en wat water
    17:00 100 gram groente en bakje yoghurt en wat water
    19:30/20:00 180/6 met rijstebloem deze gaat helemaal op.

Wat vinden jullie naar 2 flessen gaan of naar 2,5 fles? Dus tussen de middag gewoon 150/5 geven? En is dit niet al erg vroeg? Hij zat met 5,5 maand al op 3 flessen ook erg vroeg dus..

2. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik vind zelf je fruithap erg groot...

Wat ik zou doen is minder fruit geven, bijvoorbeeld 100 gram, dun fruit eventueel aangelengd met een Liga.

Dan tussen de middag een broodjes en daarna fles hoeveel hij nog wil. Dan eventueel tussendoortje, koekje, stukje fruit of rozijntjes om een uur of 15. Dan het avondeten wat meer dan 100 gr als hij daar behoefte aan heeft en dan 's avonds een normale fles zodat hij meer avondeet om in het "gewone"ritme te komen. Dus meer avond eten en minder zware fles.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, het is wel heel anders natuurlijk maar wie weet....

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zou al die toetjes schrappen op deze leeftijd ( ik lees 2 liga's en yoghurt per dag). Fruit gewoon als fruit geven, zonder toetje ( waarom toetje bij fruit eigenlijk?)

tussen de middag eerst boterham en dan een fles.

tot zeker 9 maanden is opvolgmelk nog zijn hoofdvoefing, pas daarna halen kindjes optimaal voedingsstoffen uit bijvoeding. Tot 1 jaar minstens 500cc melk blijven geven.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Waar zie je toetje bij fruit ? Of is liga toetje ?
    200 gr fruit kan best maar zonder liga dat is toch veel ?
    Rond 13u 150/5 en dan broodje en rond 15:00 kan je 1!!! Liga geven of een soepstengel.
    En zou ook meer groentes geven en dan evt t bakje yoghurt weglaten.
    En voor t slapen gaan weer 180/6
    Mijn dochter is net over op 3 flessen.
    En ze bepaalt zelf wanneer ze die wilt.

Wakker worden = pyamapap
    2 stuks of 200 gr fruit
    1 broodje
    Fles 180/6
    (Koekje tenzij ze rond 15u voor de fles is gekomen)
    17:30/18:00 flink portie avond eten en portie yoghurt.
    En dan komt ze tussen 21/23u voor haar laatste fles 180/6

als ze extreem vroeg wakker is (04:30) dan drinkt ze wel 4 flesjes :)

5. adi

adi Niet meer actief

Ja, die bedoel ik idd, de liga's. Liga is koek/ tussendoortje/ toetje, hoe je het wilt noemen. Maar ik zou het niet bij de fruit geven, want dan smaakt alle fruit naar koek.
    evt als tussendoortje s middags inderdaad.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Ik doe de liga door het fruit omdat het anders het veelste dun is en het smaakt nog gewoon naar fruit hoor en met rijstebloem erdoorheen valt het zo zwaar op de maag. Als ik hem minder fruit geef zet die het op het brullen en dan wil die ook geen melk. En fruit is toch gezond? Hij heeft nu net 200 gram groente op en daarna nog yoghurt op aanraden van het cb. Dat ging er allemaal in! Vanavond om 20:00 uur krijgt hij gewoon een fles en deze drinkt hij gewoon helemaal leeg. Hoeveel uur ik er ook tussen laat hij drinkt zijn fles s'middags gewoon niet (ja 80 cc.) Hoe moet ik die Liga of soepstengel geven dan? Hij pakt namelijk nog niks vast. Ook slaap hij nog veel tussendoor dus veel tussendoortjes gaat niet..

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hoe maak je het fruit klaar dan? Als je het prakt of gewoon fijn snijdt, dan is bijna geen enkel fruit te waterig. Rijp fruit kun je ook laten afhappen.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Stukken fruit geven? Dan is het niet dun en dat vult ook beter (stimuleert ook zijn kaakspieren en het kauwen). Hij is al 7,5 maand, dan mag dat best. Kan je ernaast een Liga geven, heb je ook je tussendoortjesmoment.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Als hij iets in zijn hand heeft doet hij dit wel in zijn mond ? Zoja het in zijn hand zelf doen. Zo nee dan houdt het nog ff op. Liga of koek is nog geen verplichting he. Mijn dochter krijgt het vaker niet dan wel. Omdat ze vaak slaapt en nu een ander eetritme heeft qua flessen.

En inderdaad zijn fruit gewoon prakken. Banaan is helemaal niet waterig ofzo en ook de potjes vallen mee. Ja die 4mnd potjes lopen van je lepel af. Maar die 6mnd is toch redelijk stevig. Zou dus vers fruit prakken of in stukjes snijden en hem laten kauwen.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Liga eraf: helemaal niet gezond! Fruit gewoon prakken of in stukjes aanbieden.
    Rijstebloem wordt in de maag weer vloeibaar, dus dat zou niet zwaar mogen vallen. Bevat ook nauwelijks calorieen. De Liga vult veeeeel meer!
    Denk dat die 3e fles dan wel opgaat tussen de middag en die heeft ie nog nodig ook: tot de eerste verjaardag moet een kind zo'n 500 cc zuivel hebben.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zou inderdaad die twee liga's 's morgens bij het fruit achterwege laten en dan om half 1 een broodje en een fles doen (die fles werd toen hier steeds minder, 180/150/120/90/0) en om 15 uur bijvoorbeeld dan een liga of nog een fruitje, ik deed ook wel eens fruit met griekse yoghurt...yoghurt/toetjes behoren ook tot zuivel.

Of

Half 1 alleen een broodje en om 15 uur een fles...

12. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    De liga's zijn de boosdoener! Dat vult enorm vandar dar hij zn fles niet drinkt. Sowieso zie ik het nut van die liga's niet in. Ik prak alle verse fruit gewoon en ja, peer isneen beetje geklieder omdat hrt nogal nat is maar ja, jammer dan! Maar dat is mijn mening...

13. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

En hier ook een slaapkoppie, hij maakt nu dan ook pas kennis met tussendoortjes als een cracker of een rijstwafel of rozijntjes...melk, fruit, groente, brood zijn belangrijker dan tussendoortjes natuurlijk.

14. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst van baby en dreumes naar voeding;)

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Hij krijgt fruit uit potjes, die liga´s ga ik er dan maar af doen.
    Hij pakt wel van alles vast maar doet nog niks in z´n mond dus dat houdt op. En ook hier een slaapkop dus hij slaapt bijna de hele dag moet ik m dan wakker maken voor een tussendoortje?

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Nee echt niet wakker maken voor een tussendoortje
    En als je hem helpt zijn handje richting de mond te doen. Wat doet hij dan ?

17. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Hier is het schema nu zo:

7.30 180 fles + fijne granen
    10.00 1 a 2 stuks fruit
    11.30 1 boterham + 150 cc fles
    15.00 rijstewafel oid + water/diksap
    17.30 groente + toetje
    19.30 180 papfles

Ook hij is iets eerder met een wat kleinere fles, maar hij drinkt het gewoon niet op..Ook niet als ik hem eerst fles aanbied en daarna pas de boterham oid

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Dan stribbelt die tegen hij snapt er niks van. Alleen de tuitbeker werkt dan pakt die de handvaten vast en brengt m naar ze mond haha.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dan zal hij fruit ook wel snappen hoor. Laat hem gewoon lekker aanklooien en kliederen met een stuk banaan of een sappige peer. Moet je zien hoe snel hij het doorheeft!

Share This Page