ons dochtertje heeft (hoogstwaarschijnlijk) koemelkallergie. We zijn overgestapt naar nutrilon pepti en het is al een heel stuk beter geworden. Helaas zijn een aantal klachten nog niet verdwenen. Nu las ik goede berichten over de Friso Allergy Care.. Iemand ervaring met een van beide (of allebei) voedingen en klopt het dat de friso allergy care nog beter is bij de behandeling van koemelkallergie.
Hoe lang geef je de pepti al? Je moet het 2 weken de tijd geven. Als symptomen aanwezig blijven kan pepti te licht zijn. Bij mijn beiden kids was dat het geval. Friso allergy care is een sterkere variant, zoals ook nutramigen. Beiden zijn goede voedingen, mijn zoontje heeft nutramigen gehad, dochter heeft de allergy care. Nutramigen schijnt alleen een beter effect te hebben bij hevig eczeem. Ben je bij een ka? Zo nee, dan kan ik je dat wel aan raden. Voor een sterkere variant voeding heb je ook een machtiging nodig. Is niet zomaar in drogisten te koop, alleen bij apotheek en via leverancieer. Is ook een prijzige voeding.
Ik heb even je berichtengeschiedenis bekeken, je hebt 4 weken de pepti gebruikt, toen naar Nutrilon soya en nu Nutrilon AR en je wilt overstappen op de allergycare? Ik vind het nogal wat. Ik zou het goed bespreken met een kinderarts (niet met het cb).
Zo dat zijn aardig wat wisselingen in voeding. Niet zo optimaal voor de darmpjes die nog volop in ontwikkeling zijn. Ik zou zeggen, verwijzing ka vragen en daarheen. Soja wordt afgeraden tot 1 jaar als er sprake is van kma.