hoe doen jullie het????

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Lisa1986, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoontje is nu 5,5 weken oud. Hij krijgt nu 6 voedingen per dag. 120+4. Overdag krijgt hij standaard om de 4 uur en s'nachts op verzoek. Dan komt hij meestal rond 3 uur/4 uur.

Hij krijgt zijn laatste voeding om 22.30. Dan geef ik hem rond 06.30 weer zijn eerste voeding want anders kom ik niet uit op 22.30. En ik wil het liver niet later maken want wij verdienen ook wel wat slaap. Maar ik vroeg me af of ik hem na de nachtvoeding niet beter kan laten slapen tot hij wakker wordt? En hoe dan verder met de voedingstijden?

Nu ziet het schema er zo uit:

06.30
    10.30
    14.30
    18.30
    22.30
    03.00/04.00

En stel dat hij straks s'nachts een keer wat later komt dan zit er maar heel weinig tijd tussen de eerste voeding s'ochtends. bijv. 2 uurtjes. Wat kan ik het beste doen?? En hoe kan ik hem s'nachts door laten slapen?

2. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Hoi, ik heb 2 zoontjes, jongste vandaag 11 weken. Weet niet meer precies hoe het bij de eerste was, maar nu doen we het als volgt.

Bij ons ook vaak nog 's nachts wakker en hongerig.... niet leuk, maar ja... kan nog he. Qua schema zitten we een beetje gelijk...
    7-11-15-19-23 en dan de nacht.

Als mijn zoontje 's nachts komt om voeding dan altijd klein flesje... 60 cc, ook al zit dit dicht op volgende voeding. Echter wanneer het bv. 5:30 uur geweest is en rekken niet lukt, dan krijgt hij alvast zijn volledige "eerste" voeding en probeer dan zo voor volgende voeding nog even te wandelen/ boodschapjes te doen en weer beetje op schema te raken.

Succes!

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

nu is men dochter 13w en heb sinds een drietal weken nu en vast scheme.

toen ze 5 a 6 w was voede ik ong op verzoek.
    ze kreeg ok 6 voedingen van 120.
    ik liet haar toen zelf komen vb ze kwam om 4 u en dan 7u30 en dan begon ik te kijken zodat ik toen uit kwam om 22u30.
    na een tijd kreeg ik haar om die voeding dus niet meer wakker en ging ze naar 5 voedingen
    nu maak ik haar wakker om 6u en laatste voeding is om 21u

succes

4. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    's nachts hebben we eigenlijk alleen de wekker gezet in de eerste 2 weken. Daarna hebben we haar zelf laten komen. In het begin was dat altijd rond 3 uur/half 4 maar toen ze wat ouder begon te worden schoof ze deze voeding steeds vaker op naar 4 uur/half 5/5uur/half 6. Heel vervelend omdat ze om 7 uur haar ochtendvoeding kreeg. Ondanks dat gaf ik wel altijd een volledige voeding in de nacht. Als er minder dan 2 uur tussen zat, schoof ik de ochtend voeding op en probeerde ik in de loop van de dag het schema weer recht te trekken door ipv 4 uur bv 3,5 uur tussen de voedingen te laten. Toen we haar met 7 weken in haar eigen kamertje lieten slapen, sliep ze ineens tot 7 uur! En was het probleem opgelost :D

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Mijn dochter is nu 5 weken en krijgt ook flessen van 120+4. s nachts kimt ze op dezelfde tijden als jouw kindje.
    Ik maak haar smorgens niet wakker. Die tijd dat ze later komt, haal ik overdag wel weer in door wat korter er tussen te laten zitten. De nachtfles geef ik altijd kleiner: 90+3.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je kind de nachtvoeding later neemt, dan geef je de volgende voeding toch ook gewoon later? Gewoon als je kind er weer om vraagt. Heel makkelijk als je een baby hebt heb je geen klok of wekker meer nodig!

Deel Deze Pagina