Fles maken met warm water uit de kraan?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door heppiedepeppie, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Een vriendin van mij maakt hij flessen altijd gewoon met warm water uit de kraan. Dit deed haar kraamverzorgster destijds al en heeft ze eigenlijk altijd aangehouden.

Nu doen wij het altijd in de magnetron, maar vooral in de nacht vinden we dat lastig, omdat dat langer duurt waardoor L. vaak al hard huilt....

Zijn er meer vrouwen die de fles gewoon maken met warm kraanwater?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    #2 Biny, 30 jan 2012
    Laatst bewerkt: 30 jan 2012
    Ik maak het niet met wam water...

Maaar... Waarom zet je niet wen flesje kant en klaar in de koelkast zodat je hem niet hoeft te maken en alleen in de magnetron hoeft te zetten?
    Dat duurt hier ongeveer 10 sec..

En je kan m ondertussen makkelijk op je arm houden.
    Is dit misschien een optie voor je? :)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier is het water in 30sec op de goede temperatuur in de magnetron en eer ik het op de juiste temperatuur uit de kraan zou hebben ben ik wel langer bezig denk ik.. Dan maar schepjes erbij en met een minuutje heb je wel een flesje.

Of duurt het bij jou zo lang dan in de magnetron opwarmen?

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik heb het wel vaker gehoord, maar ook berichten gehoord dat warm kraanwater bacterien zou kunnen bevatten. Daarom heb ik het zelf nooit gedaan.

Ik had altijd een bakje staan met daarin precies de hoeveelheid poeder, zodat ik 's nachts alleen nog het water 30 sec moest opwarmen in de magnetron, poeder erin, schudden of roeren en klaar. Duurt toch max. 1 minuut?

Ik zette het poeder altijd klaar omdat ik 's nachts met mn slaperige kop en met een huilende baby in mn armen niet zo goed meer kon tellen en het er ook wel eens naast kieperde :)

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ja klopt, het duurt ook niet zo lang (ik heb alles ook klaarstaan, fles met water en poeder in torentje), alleen neem ik L nooit mee naar beneden, dus als ik hem wakker hoor worden, snel ik naar beneden, maak ik de fles en ren ik weer naar boven. Maar dan is hij al over zijn theewater....

Misschien moet ik hem dan maar mee naar beneden nemen en weer mee naar boven, want ik voed hem op zijn kamer bij gedimd licht....zodat hij daarna weer lekker kan verder slapen.

6. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Wij maken een grotere hoeveelheid voeding (ongeveer 600 ml) in 1 keer van koud water uit de kraan. Daardoor lost het poeder wat lastiger op, maar als je het even laat staan en later goed doorroert gaat dat prima. Dan is het op het moment van voeden een kwestie van een flesje afmeten en even opwarmen in de magnetron. De rest bewaren we dan goed afgesloten in de koelkast.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kan het eventueel ook kant en klar in je koelkast zetten.. Scheelt ook weer wat tijd..

Maar kan jij je weg beneden in het donker vinden? Of met 1 klein lampje aan...
    Want je hoeft natuurlijk niet alles te verlicten...
    En als e het een beetje donker houd beneden.. Kan je hem meenemen toch? :)

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Mag je de poeder dan ook in de magnetron warm maken? (ja ik bedoel vermengd met water). Ik dacht dat dat niet mocht! Daarom mengde ik vooraf niets!

Ik ren altijd in het pikkedonker naar beneden hahaha en doe dan de lamp van de keuken aan...

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jaa hoor dat kan gewoon...
    Zo is het me ook 'geleerd'

Vaak raden ze het af ofoz om het van te voren te maken. Zei de kraamverzorgster... Omdat schijnbaar veel mensen het vergeten....vraag me niet hoe maar schijnbaar kan dat:(

Het is trouwens 24 uur houdbaar in de koelkast...(staat hier noooot zolang maar goed)

Hahaha Zie je al helemaal 'rennen' snachts door je huis :p

Maar als je hem eventueel mee naar beneden zou willen nemen zodat ie niet gilt... Zou ik wel een ander lampje aandoen als t grote keukenlicht :p

Ik loop altijd int donker.. En ik voed in de huiskamer op de bank(wonen gelijkvloers) met 1 lampje aan..

10. adi

adi Niet meer actief

Heb je een man? Dan leg je de baby even bij hem in bed/ in zijn armen en gaat het flesje maken.

Ik had het water in de fles in de koelkast klaarstaan. En de poeder ook afgemeten.
    Beneden fles in de magnetron 35sec, poeder erin en onderweg naar boven roeren/schudden. Je bent binnen 1,5min weer boven.
    Kraanwater op de juiste temp krijgen duurt langer hoor, plus dat het echt afgeraden wordt.

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ja ik heb een hubbie :D maar die wilde ik er niet mee lastig vallen omdat die door de weeks altijd vroeg op moet. Maar van de andere kant kan hij daarna ook weer doorslapen...zal eens even overleggen met hem!

Ik denk dat ik L. maar even meeneem naar beneden en dan in het donker de fles warm maak, er komt nl altijd wel wat licht door het keukenraam naar binnen van buiten.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hihi jaa idd hier ook altijd een beetje licht van buiten:p

13. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hier gewoon uit de kraan hoor, deed zowel de kraam als ook in het ziekenhuis. Bij mijn eerste was dat not done en die had ook veel krampen dus riskeerde ik het niet, maar nu gaat het prima dus doen we het op deze manier. Zoonlief huilt hier ook, maar dat is dan maar ff zo, heb maar 2 handen zeg ik altijd maar :)
    Manlief heeft maar even pech en kan daarna weer lekker verder slapen en de oudste ligt op zolder en die wordt nog niet wakker van vuurwerk, dat is wel fijn.

14. adi

adi Niet meer actief

Maar hoe lang duurt dat voordat je kraanwater midden in de nacht opde juiste temp is? Want de verwarmingsketel moet eerst nog aan de gang (tenzij je je verwarming de hele nacht laat draaien), en dan nog vraag ik me af hoe je telkens weet wat de juiste temp is.

Ik zie werkelijk geen enkel voordeel (met koud opwarmen ben je 30sec bezig), naast het feit dat het van zoveel verschillende kanten afgeraden wordt om warm water uit de kraan te drinken, zelfs door de waterbedrijf! En ze hebben het niet eens over babys, dit advies is voor de volwassenen!

15. Onje

Onje Niet meer actief

Ik heb naast mijn bed eeb thermskan met (uit) gekookt water staan, daarnaast voedingstorentje en zijn flesje. Als ik hoor dat hij wakker wordt schenk ik zijn flesje in, doe zijn luier ondertussen is het water afgekoelt, poeder erbij en klaar!

16. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hier ook al vanaf het begin met warm kraanwater hoor.
    Nooit nergens geen last van gehad.De kraamhulp deed het nb zelf!

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier ook met warm water.. Heb dan boven in de badkamer het flesje en torentje staan en als ze huilt dan leg ik haar bij m'n vriend neer loop naar de badkamer water aan ( is binnen 10 seconde warm) torentje erbij en klaar

18. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik heb een flessenwarmer die ik nu in de avond naast mijn bed zet met standje net iets onder de 1. Fles vullen met gekookt afgekoeld water en dan in de flessenwarmer, komt ie op juiste temp en blijft warm :)

Poeder zet ik in bewaarbakjes ook naast me met een slabbertje en zodra de kleine wakker begint te worden is t dopje vd fles, bakje leegkiepen erin schudden en klaar om te geven minder dan een minuut en hoef ik alleen me bed uit naar ledikantje 2 stappen verderop :)

Dus maybe een optie een flessenwarmer naast je bed met fes erin en bakjes voeding erbij? Ja stroom kost flessenwarmer maarja daar let ik dan niet op...

19. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

5 jul 2009
    212
    6
    18
    Vrouw
    wij pakken ook gewoon warm water uit de kraan. Bij de eerste ook gedaan en nu ook weer. nooit ergens last van gehad.
    we hebben trouwens een boiler in de keuken dus hebben meteen bijna kokend water.

20. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik neem de kleine gewoon mee naar beneden.. maakt het niks uit voor zijn slaap.. Gewoon een klein schemerlampje aan, en dan mag hij even een minuutje in de box brullen als ik zijn fles maak.

Van mijn kraam mocht het ook met warm kraanwater. Maar zelf drink ik dat ook niet, en het waterleidingbedrijf raadt dat ook af. Dus waarom wel aan de kleine geven dan..
    Je kunt ook 's avonds het poeder alvast afmeten en in een bakje klaarzetten. Scheelt je een kleine handeling.

Deel Deze Pagina