Nutrilon Pepti

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Angel24, 22 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Mijn nichtje is 3,5 maand vanaf begin had ze heel erg last van krampjes en at niet goed(nutrilon standaart), spuugde regelmatig grote hoeveelheid en had 3 weken heel erg diarree (slijm waterig) en slaapt de heledag, is niet actief wanneer ze de fles krijgt van 180ml drinkt ze in het begin goed 80 - 120ml en tussendoor boertje laten maar daarna word het chaos ze strekt zich helemaal uit begint te vechten om niet te drinken ze heeft ook nog uitslag op haar gezicht gekregen.

Als ik haar op haar buik legt dan begint ze zich ook helemaal te strekken en begint ze te huilen zei houd niet om op de buik te liggen, we zijn naar huisarts gegaan en heeft ons een creme gegeven voor de huid uitslag op haar gezicht en een ander voeding geschreven nutrilon pepti want de dokter twijfeld dat het kma kan zijn, hij heeft geadviseerd om 2 weken te gebruiken en kijken of de symptomen minder worden.

Ik heb paar dagen de creme gebruikt de uitslag (schrale geschilferd huid) is helemaal beter, ze had 3 weken echt last van diarree (waterig slijm) we gebruiken nutrilon pepti bijna 2 weken en haar ontlasting is verbeterd ze heeft wel last van diaree maar niet zo erg meer nu is het iets dikker en groen van kleur.

Wij zijn bij de cb geweest en de arts bij de cb adviseerde om niet nutrilon pepti te gebruiken en heeft gezegt dat we met nutrilon standaart beetje voor beetje moet mengen en terug naar nutrilon standaart moet gaan.

Ik ben momenteel bezig maar mijn nichtje weigert om te drinken strekt zich helemaal uit, het probleem is ze drinkt nu heel erg weinig sinds we met mengen bezig zijn. Ze krijgt 5 flessen maar drinkt 80 soms 150 zij slaapt bijna de heledag door spuugt grote hoeveelheid voeding,

De dokter zegt dat we met nutrilon pepti 2 weken moeten gebruiken, de cb dokter zegt dat het niet goed is om alleen nutrilon pepti te gebruiken en daarom met nutrilon standaart moeten mengen en terug naar nutrilon standaart moeten.

Kunt u mij a.u.b helpen want mijn nichtje voelt zich echt niet lekker is echt futloos...

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het kan helemaal geen kwaad om de Nutrilon pepti te gebruiken, zeker niet wanneer een kindje het beter doet op deze voeding.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina