Verhuisd, nieuwe buren en hier ons probleem

Discussion in 'De lounge' started by bosi333, Jul 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ten eerste wil ik even melden dat ik het eerst niet wilde opschrijven omdat dit probleem zo in schril contrast staat met het overlijden van Sookie. :(

Toch plaats ik het wel want het zit me niet lekker zo voor het slapen. Misschien dat iemand een tip heeft.

Wij zijn net verhuisd. 8 weken geleden ongeveer.

Gezin met 2 kinderen.

We hebben een leuk huis met een schuifpui direct aan de tuin. Kinderen kunnen heerlijk direct uit huis in de tuin.

Nu het probleem. Onze nieuwe buuf ( alleen met haar man wonend) kwam aan de deur.
    Ze begon. Ze hebben last van ons. Ik begreep eerst niet wat ze precies bedoelde en we waren in het begin defensief tegen elkaar. Verwijten over en weer.

Het komt er op neer ( toen we eindelijk echt naar elkaar gingen luisteren) dat ze door de schuifpui alles kon horen van binnen naar buiten. Galmt et cetera..
    Ze kunnen nu nooit meer een boek rustig in de tuin lezen omdat er bij ons altijd geluid uit huis komt.
    Ok, ik kan me dat heel goed voorstellen van hun kant. Ze werken hard en willen dan ook rust.
    En daarbij werken ze ploegen beide dus ook nog eens dat ze moeten slapen overdag.

Of we dus rekening met hun willen houden.
    Geen gek verzoek zou je denken maar...

Wij zijn dus geen luidruchtig gezin. Mijn kinderen huilen nooit en zijn van 20.00 uur tot 8 rustig want dan slapen ze.
    Verder leven wij gewoon overdag. Mijn jongste slaapt nog overdag dus we zijn ook veel thuis.

Wat moet ik nou doen. Ik wil best de schuifpui dicht doen als we eten of als we niet buiten zijn. Verder wil ik hem ook wel voor de helft open doen.
    Maar verder weet ik het niet. Ze zijn namelijk hiervoor twee keer een vrouw alleen gewend geweest. En ook die werkten veel.

Wij zijn een gezin met de normale dingen van een gezin. Zij hardwerkende 50 ers die rust willen ( en logisch) ze wonen hier nu 8 jaar.

Iemand een tip of mening hierover?

2. adi

adi Niet meer actief

Tja... ik denk echt dat ze even 'pech' hebben. Ik me het voorstellen dat ze nu 'last' hebben van jullie, maar zolang jullie normale gezinsgeluiden produceren is het nou eenmaal zo.

Ik heb best ondernemende en luidruchtige peuters, die niks liever doen dan gillend en gierend achter elkaar te rennen. Soms heb ik zelf de neiging om watten in mijn ogen te doen.
    Ik probeer ze ook te leren om rustiger te doen, maar ik ga ze geen plezier ontnemen. Gelukkig wonen hiernaast mensen die zelf ook 3 kleine kinderen hebben, dus ook wat gewend.

Ik zou het uitleggen: dat jij erover nagedacht hebt, en dat je niet weet hoe je het moet oplossen. Zijn er bepaalde tijdstippen dat ze extra last hebben?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja echt alleen als de pui open is en we dus in en uit lopen. En praten en spelen.

Als de kinderen alleen buiten zouden spelen en de pui dicht zou het al beter zijn denkt ze. De tv hoort ze ook niet en verder is alles wel goed.

Maar het zijn buiten mensen die graag in de tuin zitten voor de rust.

Zo moeilijk. Ergens snap ik dat. Maar aan de andere kant we wonen in een gezinswoning. De andere kant wonen ook een gezin met kinderen en die leven ook gewoon. Die kleintjes ( bijna 3 en 1) die huilen en krijsen veel meer. En wij vinden dat niet erg natuurlijk.

Maar goed ze werken ook nog wel in de nacht dus en willen ook slapen overdag.

Pff vervelend.

4. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Ik snap dat jij je nu rot voelt, je voelt je "schuldig" omdat je je kunt inleven in hun situatie. Maar, als ze absolute rust willen, ze niet in een woonwijk moeten gaan wonen waar mensen normaal met kinderen kunnen wonen. Ga dan op de hei wonen, of desnoods in een seniorenflat. Ik denk dat jij je gewoon niet druk moet maken, en lekker laten gaan. Je weet zelf het beste wanneer je kinderen het te bond maken. Mochten ze nog een keer aan de deur komen, dan zou ik gewoon vermelden dat dit nou eenmaal "gezinsgeluiden" zijn, en dat ze het ermee moeten doen. Jullie maken geen herrie, maar leven gewoon een gezinsleven. Beste vrienden zullen het nu toch niet meer worden, en ik neem aan dat jullie niet van plan zijn te gaan fluisteren onderling. Ik vind dat die buren zich behoorlijk aanstellen.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Meiden bedankt alvast.

Ik kan nu wel iets geruster slapen.
    Normaal altijd een harde tante maar nu ben ik wel even gekwetst. Vooral omdat ik weet dat wij echt niet luid zijn.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat vervelend zeg! Je wilt natuurlijk een goede band met je buren,maar dit is ook iets waar je weinig tegen kunt doen.

Jammer maar helaas voor hen, ze wonen nu eenmaal in een eengezinswoning en zijn wdb verwend door hun oude buurvrouw. Kinderen spelen en maken herrie. Ik heb een buuf van 87 en zelfs zij weet dat en maakt nergens een punt van.

Misschien kun je eens met ze praten, zeggen dat je erover hebt nagedacht, dat je best de pui zoveel mogelijk dicht wilt houden maar dat met warm weer of kinderen in de tuin ze echt zich moeten aanpassen...dan kopen ze maar oordoppen. Dat zij overdag slapen is niet jullie probleem, dan zet je overdag dus geen harde muziek op ofzo, maar leefgeluiden moet kunnen.

Ik woon in een flat en we kregen pas nieuwe buren. Die wilden klussen en waren de hele dag met grof geschut bezig. Ik vroeg of ze na 8 uur savonds zachter wilden doen zodat Ties kon slapen, overdag had hij even pech gehad. Kan moeilijk zeggen dat ze niet mogen klussen. Het gaat om geven en nemen!

7. Anice

Anice Niet meer actief

Wat een lastige situatie en dat al met 8 weken in je nieuwe huis. Ik kan me goed voorstellen dat je ermee zit. Maar ik ben het met de andere dames eens dat de buren toch pech hebben aangezien het een eengezinswoning betreft dus ze hadden kunnen verwachten dat er ooit een gezin met kinderen kwam te wonen. Als het een villa wijk was kan ik me het voorstellen als ze kwamen klagen ;) maar begrijp uit je verhaal dat het een tweekapper is of zoiets. Heb zelf geen ervaring met naaste buren maar kan me zo voorstellen dat je idd de kinderen in en uit hoort lopen en praten enz...Misschien tijd voor hun om te gaan verhuizen:D
    Ik zou een serieus gesprek met ze aangaan en alles duidelijk van jullie kant uitleggen maar ook dat je hun standpunt goed begrijpt maar dat het eenmaal zo is en jullie gewoon in je recht staan als inwoner aangezien jullie niet extra luiddruchtig zijn.

Succes en hoop voor jullie toch nog veel woonplezier in het nieuwe huis.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Als ze rust willen moeten ze maar in een hutje op de hei gaan wonen. En als ze overdag moeten slapen: oordoppen in. Ik vind echt dat ze zeuren aangezien jullie niet teveel lawaai maken.

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    dusss ze wil dus eigenlijk niet dat de kinderen buiten komen of de schuifpui open gaat? omdat zij haar rust wil... ik zou zeggen: sorry, ik wil gerust de schuifpui dicht houden als we gewoon binnen zijn maar als het 30 graden is en de kids zijn buiten aan het spelen gaat hij gewoon open. dan ga je maar aan de voorkant van je huis zitten een boek lezen. en anders wen je er maar aan. je kan toch niet een gezin verbieden om hun kinderen buiten te laten spelen zodat hunzelf een boekje kunnen lezen? dat ze het nog maar durft vragen zeg! als ze nu snachts heel veel lawaai maken... oke... dan kan ik het begrijpen! en moeten jullie er rekening mee houden dat je buren in ploegen werken?! da's ook een goeie! bij de kruidvat verkopen ze oordopjes! ;)

10. augustus

augustus Niet meer actief

Ik vrees dat de buren aan deze leef geluiden moeten wennen. Je kan je moeilijk muis stil houden in je eigen huis. Ik ehb ook zoiets met de buren gehad. Ze hadden last van mijn dochter die liep. Tja heb toen even vriendelijk uit gelegd dat ik haar kwalijk vast kan binden en dat kinderen nu eenmaal geluid produceren. En ook hierbij aangegeven dat we echt niet zo leven dat we veel geluid maken. Dat ik al aan geef dat ze niet mag rennen etc.
    Ik heb haar sinds dien nooit meer gehoord. Moet wel zeggen dat ik weken lang met een rot gevoel thuis heb gezeten helaas.

11. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Het enige wat ik me afvraag is of jullie toevallig zo'n woonkamer hebben waar het geluid goed in galmt, een klankkast zeg maar.

Daar zou je eventueel wat aan kunnen doen door bijvoorbeeld een vloerkleed neer te leggen.

Verder hebben ze gewoon pech gehad, kinderen mogen overdag buiten spelen en zeker in de eigen tuin.

12. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Mijn buren klagen ook altijd ik heb tegen ze gezecht ja dat zijn kinderen. Mensen moeten niet zo klagen willen ze niets horen ja dan ga je in een hutje op de hei zitten of je doet lekker atjes in je oren :p

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat irritant zeg! Wij hebben echt mazzel met onze vier buren, Ties heeft het eerste jaar iedere nacht gehuild en wij hebben altijd tegen de buren gezegd dat als ze last hadden ze het eveb moesten komen zeggen. Ook toen we Ties slaaptraining gaven (en lieten huilen snachts) hebben ze nergens over geklaagd, onder het mom dat kinderen dat nu eenmaal doen. Zo kan het ook!!

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat een shitsituatie zeg!

Die buren ondervinden 'overlast' van een 'normaal' gezin, lijkt mij.

En dan kan je nog zo hard vinden dat dat niet zo is, jouw probleem is nu dat je bij iedere keer dat je kinderen spelen, rennen of even gillen aan de buurvrouw denkt die in de tuin zit te lezen.

En ja; kinderen gillen soms in hun enthousiasme en dat is normaal! En zeker overdag!

Is het binnen ook gehorig?

Zit je net lekker in je nieuwe huis, bah!

Je zou ze een keer uit kunnen nodigen om nader kennis te maken? Doen wij altijd wel met nieuwe buren. Als je elkaar niet kent is er eerder minder begrip.

15. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Jeetje wat vervelend zeg, maar ik denk ook dat je hier weinig aan kan doen. Je gaat (mede) toch in een huis met tuin wonen, zodat de kinderen lekker buiten kunnen spelen. En kinderen lopen nu eenmaal graag van binnen naar buiten, dus schuifpui dicht houden lijkt me helemaal niet handig. Ze zullen er toch aan moeten wennen.

Onze bovenbuurman zegt ook last van ons te hebben. Hij is student en leeft een echt studentenleven, met een heel ander ritme als wij. Vaak horen we hem tot diep in de nacht, ook met muziek enzo. Maar zolang het niet te gek wordt ga ik er niet over zeuren, dat weet je in een flat. Maar hij heeft al 2x bij mijn man aangegeven dat hij er last van heeft dat ik te vroeg stofzuig. En dat onze dochter zo hard gilt 's morgens vroeg.
    Nou, stofzuigen doe ik niet voor 9 uur, want ik moet altijd even rustig wakker worden. En rond die tijd gaat Thirza meestal weer slapen, dus dan heb ik mijn handen vrij (ok, 1x per 2 weken zuig ik om 8 uur. Want dan komt de fysio om kwart over 8 voor mijn dochter).
    Tja, en Thirza wordt nu eenmaal rond 7 uur wakker, en die heeft dan dikke pret;). Kan moeilijk tegen een kind van 6 maanden zeggen dat ze haar mond moet houden:(.

En daarbij, hij is hier in december komen wonen. Toen was ik hoogzwanger. En voordat hij akkoord ging met het huis, kwam hij een praatje maken over de buurt. Dus hij wist wat hij kon verwachten.
    Maar vervelend is het wel...

16. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

tja ik denk dat als ze het zo stil willen hebben ze een volkstuintje moeten nemen...
    het gaat ook alleen om de zomer want swinters zit jij ook niet met de schuifpui open..maar het is rekening houden over en weer, het lijkt mij dat jij al wat suggesties hebt om hun tegemoet te komen verder houdt het op lijkt me.

17. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

Jun 5, 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, wat een lef! Nee, serieus, wat een gezeur....wij hebben zo'n probleem nu ook, met de burne, nouja, anderen hebben problemen met onze buren. Namens alle buurtbewoners is er een hele gemene brief naar hen toe gegaan. Ik heb daar nooit mee ingestemd en ben het er niet mee eens. Wij hebben een eigen parkeerplaats voor de deur, de buurvrouw ook, als enige op de rij. Volgens de klagers staat haar auto opd e stoep, maar er is gene stope en er is nog minstens 2 meter loopruimte. Onzin dus, onze auto is groter en wij krijgen gene gemene brief. Verder blaft haar hond incidenteel, heeft een tumor achter oog, is 16 jaar en nagenoeg blind. Die blaft soms als ze haar baas kwijt is, en ze heeft 3 tieners (alleenstaand) die je dus nooit hoort, behalve als ze even kletsen in de tuin, mag het? Zo'n onzin. Geen technoherrie, niets. En dat voor tieners.
    Mensen zeuren als om het minste of geringste hoor, wij komen ook van een flat en mijn man draait veel nachtdiensten heeft nooit ergens geklaagd, is hun probleem toch niet dat hij nachtdiensten draait of wel?

Tuin: wij hebben ook een tuin, helaas is het weer niet best geweest dus niet zoveel gebruik van gemaakt tot nu toe, maar ik hoor wel of er geklaagd gaat worden, zit er dik in, maar hey, 't is een woonwijk he!

18. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,190
    113
    Altijd vervelend als andere menen last van je te hebben. Maar in jullie geval denk ik dat de buren gewoon pech hebben.
    Jullie zijn nu eenmaal een gezin met kinderen, die maken meer geluid dan bv een stelletje.
    Je moet natuurlijk wel kunnen leven in je eigen huis. Leef geluiden vind ik overigens echt geen overlast, overlast vind ik harde muziek, schreeuwen etc

19. Sensea

Sensea Niet meer actief

als ik me niet vergis hebben jullie zo hypermodern strak ingericht huis. en dan met een grote schuifpui dat is zo'n lekker hol hok dan. en dat galmt flink en dat draagt behoorlijk door. wellicht zou je wat meer aan de inrichting kunnen veranderen dat het geluid niet meer zo weerkaatst. te denken valt aan meer schilderijen, gordijnen en of vloerkleed. dan breekt het geluid wat meer. aan het geluid buiten is natuurlijk wat minder te doen. maar een schuifpui is nu eenmaal erg gehorig. het is nogal een groot open gat. ik vind het best netjes dat je rekening wil houden door tijdens het eten de pui te sluiten ofzo. ik weet niet of je kinderen die pui zelf open en dicht doen/gooien. want een schuifpui draagt behoorlijk door qua geluid als kinderen ermee gooien. ik denk dat eht voor de buren flink wennen is omdat ze alleenstaande mensen die veel werkten gewend zijn en naarmate je kinderen groter worden zullen ze ook nog wel wat meer geluid gaan maken al dan niet met vriendjes die komen spelen. ik hoop dan ook voor hun dat ze er een beetje aan kunnen wennen. maar ik begrijp hun kant ook wel. hun rust is voorgoed voorbij en ik kan me best verplaatsen in het feit dat ze daar niet zo happy mee zijn. ( even los van of het overdreven is of niet) hun hebben nu 2 opties, de boel slikken met tegenzin of verhuizen. nogal hard als je er al 8 jaar met plezier woond.
    je kunt ook niet verwachten van jou kinderen dat ze de hele dag stil op een stoel zitten dus dit zal wel een probleem blijven vrees ik tussen jullie en de buren. hopelijk wennen ze er toch nog een beetje aan.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Meiden bedankt weer voor de vele reacties.

Ik begin nu ook wel een beetje te zien dat ze wel erg veel hun eigen verhaal/probleem bij mij neerlegt en verder weinig zelf met een oplossing komt.

Ik ben zelfs na een nachtje slapen wel een beetje verontwaardigd dat ze alleen van ons aanpassing verwacht. Immers zij wonen hier al 8 jaar.

Voor in de tuin had ik ook al voorgesteld en daar werd ze boos om. Kon ik niet van haar vragen.

Ik doe nu 2 dingen. Ik doe de schuifpui met het eten dicht en verder overdag gaat hij half open. Schreeuwen om niks mag mijn dochter sowieso niet. Maar spelen wel.

Share This Page