Sinds een paar dagen slaapt onze kleine man door Superlekker natuurlijk, maar het voedingsschema is 1 grote chaos!! Voor het doorslapen was het schema ongeveer zo: 5.00 (150+5) 8.45 (180+6) 11.30 (180+6) 15.30 (150+5) 19.00 (180+6) 22.30 (de rest) Nu hij doorslaapt, krijgt hij ongeveer 6.30 zijn 1e flesje; nou dacht ik, 2e flesje dus 4 uur later; NIET DUS! Hij zit nu ongeveer zo: 6.30 (180+6) 9.30 (150+5) 11.45 (180+6) 15.30 (180+6) 18.30 (150+5) 22.30 (de rest) Ik wilde 5 flessen van 180+6 geven, maar omdat hij voor zijn 2e fles als zoveel eerder kwam dan 4 uur, kom ik dan niet uit met zijn laatste fles (willen we toch rond 22.30 geven) Ik wil nl niet meer dan 4 uur tussen de flessen houden, omdat hij anders misschien tussen zijn een na laatste en laatste fles in zijn diepe slaap komt waardoor hij niet doorslaapt na 22.30. Ik heb de fles van 15.30 al vergroot van 150+5 naar 180+6. Nu komt hij na de fles van 15.30 lijkt wel steeds eerder. (soms heeft hij al om 17.30 honger en dan zou zijn laatste fles al om 21.30 zijn) Wat een gepuzzel met de flessen; hij zit al over de liter iedere dag, maar het CB doet er niet moeilijk over omdat hij een groeispurt maakt en nog niet boven de gemiddelde lijn uitkomt.... Ik wil de laatste fles van 22.30 het liefst zo groot mogelijk maken, maar dit lukt bijna niet omdat hij zoveel overdag drinkt. Is het misschien toch handig om overdag iedere fles 180+6 aan te bieden en dan een restje te geven om 22.30 (denk dat er wienig over blijft) of te kijken hoe laat hij uitkomt na de 5 flessen van 180+6 en hem daarna niet meer te voeden?? Dus dan slaapt hij bijv. al om 21.00 (denk alleen niet dat hij dan al doorslaapt) borstvoeding zou op dit moment toch wel handiger zijn
nee, hij wordt nooit wakker om 22.30 of 23.00, hij slaapt overdag erg slecht, maar vanaf 19.00 slaapt hij prima. We maken hem wakker om 23.00 om hem de laatste fles te geven. Maar hij slaapt nog maar net door van 22.30 tot 6.30 (eerst steeds 5.00 wakker) ben bang dat als ik die laatste fles niet doe, hij niet meer doorslaapt....
Ja ok, maar om hem nou een heeeeel klein beetje te geven om 23.00 uur zal ook niet opschieten. Desnoods probeer je het 1 nacht. Kijken wat hij doet. Stel dat hij dan van 19.00 tot 05.00 uur zou slapen. Dat zou al fantastisch zijn toch?
Tja, dat zou wel het beste zijn, maar hij wil gewoon rond die tijd eten.... Ik zou de de fles kunnen vergroten tot 180+6 maar dan heb ik voor de laatste fles zo weinig over....
ik zou ook de tijd tussen fles 2 en 3 wat oprekken... die zitten erg dicht op elkaar. En ik zou zeker proberen grotere flessen overdag aan te bieden en dan eens kijken wat hij doet als je die laatste fles niet geeft. Misschien slaapt hij wel door en anders niet, dan weet je dat ook weer. Liefs
Als je alle flessen op 180+6 zou houden komt er misschien meer tijd tussen de voedingen. Dan verschuift de laatste voeding ook iets verder. Ik zou dat gewoon proberen en dan niet wakker maken voor de late voeding.
Of de 3e fles verkleinen naar 150+5? En dan 30+1 bij de laatse optellen? Hoeveel hou je nu eigenlijk over voor de laatste?
Ik denk dat ik dit ga proberen. Wie weet heeft hij dan wel genoeg; hij drinkt nu steeds ong. 1050, maar ook omdat we hem wakker maken. Stel hij drinkt 1000 misschien trekt hij dan ook wel door; en tot 5.00 zou ook al mooi zijn hoor Dan heb ik in ieder geval minder stress overdag omdat ik al het max. geef... Stel dat hij om 5.00 dan komt, zouden jullie dan ook gewoon een 180+6 aanbieden? of een kleinere?
Ja ik ben een voorstander van voeden op verzoek. Het ergste wat er kan gebeuren is dat hij een dag of 3 teveel krijgt, maar daarna laten ze vaak al een fles vallen. Dus als je je zoontje nu meer zou geven overdag... Zou hij vanzelf de laatste fles moeten laten vallen. Dus gewoon weglaten en dan gaat hij langzaam verder doorslapen. Ik zou dan wel gewoon 5 keer 180+6 geven.. Ook als hij al om 05.00 uur wakker is. Misschien maakt hij er in de loop van de dag goed met dat uurtje en slaapt hij de volgende dag wat langer door dan tot 05.00 uur.
Ik zou persoonlijk alle flessen 180+6 aanbieden, en ook mee beginnen idd. Dan word de tussentijd vanzelf wel langer. Bij ons was dat ook zo, maik begon op gegeven moment steeds eerder te komen voor een fles en toen ben ik hem gaan rekken (lekker badderen, afleiden, spelen etc) en heb hem toen een fles van 180+6 aangeboden, sindsdien komt hij keurig om de 4 uur en laat soms ook wat melk in de fles zitten hoor maar dat maakt kwa tijd niet uit. Maik drinkt 5 flessen per dag en word smorgens tussen 05.00 en 06.00 wakker. Ik zou het gewoon proberen want de tijd tussen 2 en fles 3 is wel heeel erg kort..
Mochten de nachten toch niet helemaal lekker lopen met 5 flessen van 180+6 dan kan je proberen om rijstepap in de laatste fles te doen. Die mag hij bijna hebben.. Maar meestal komt het wel goed. Gewoon verhogen en een paar dagen aankijken.. werkt het niet kan je altijd op zoek gaan naar een andere oplossing maar je zult zien dat het 9 van de 10 keer werkt en hij zichzelf zal aanpassen aan de nieuwe hoeveelheden.
en hoe laat krijgt hij dan de laatste fles? denk dat ik het idd ga proberen. Maar stel hij drinkt ze niet leeg, dan krijgt hij dus weer minder dan een liter
De laatste fles krijgt hij dan tussen 21.30 en 22.00. Voor deze fles moeten we hem wel wakker maken hoor, maar als ik dat niet doe word hij rond half 3 snachts wakker, dus deze fles maak ik hem graag even voor wakker De overige flessen keurig om de 4 uur, soms ook langer, ik voed op verzoek want als hij geen honger heeft ga ik hem geen fles geven omdat ik anders niet meer op schema zit. Ik laat hem het schema bepalen en dat gaat dus altijd keurig netjes. Ik moet zeggen dat hij wel een aantal dagen denk een dag of 2/3 heeft moeten wennen aan 5x 180+6, en toen ging het perfect. Je moet het zelf een beetje bijsturen, toch de eerste paar keer de tussentijd rekken zodat hij echt wat meer honger heeft en een grotere fles op kan. Hij zorgt zelf wel dat hij niks tekort komt hoor ! als hij echt honger heeft dan hoor je hem vanzelf, en een dag iets minder drinken is niet erg hoor, het zijn maar richtlijnen, hij mag ook 850 ml drinken op een dag, sommige kindjes drinken nou eenmaal meer dan de andere. Komt goed hoor, gewoon proberen.
Wat ik zou doen is 6.30 180+6 10.30 180+6 14.30 180+6 18.30 180+6 22.30 180+6 indien nodig. Zou hem hiervoor niet wakker maken. Hier hebben wij dat zo gedaan en op een gegeven moment wilde hij zelf de laatste fles steeds eerder hebben en op een gegeven moment wilde hij de fles niet meer hebben. Heb hem zelf nooit wakker gemaakt voor een fles. Eventueel kun je nog proberen je eerste fles wat te rekken. Succes
Vanochtend werd hij om 7.30 wakker 7.30 1e fles 180+6 10.30 2e fles 180+6 (na wat gerek) 13.30 3e fles 180+6 (ook wat gerekt) De rest moet nog.... Denk dat ik de 1e fles toch maar ga verhogen, die heeft hij ook zo op dus dan 210+7 en de rest gewoon 180+6. Misschien verschuift de boel dan wat....
Onze kleine slaapt van 22.30 a 23u tot 8u (soms moeten we hem zelfs wakker maken) 8u 180+6 11u30 a 12u 165+5,5 14.30 a 15u idem 18.30 idem 21.30 a 22u idem Meestal gaat hij rond half elf zijn bed in en slaapt dan door. Hij staat al heel lang op 5 voedingen (hij sliep al door op vijf weken) en ben dan gewoon zijn voedingen beginnen te verhogen omdat hij meer honger kreeg. Soms slaapt hij tussen enkele voedingen zoveel dat hij ipv 3u er 4u tussenlaat maar dat komt altijd wel goed
Wat heerlijk!! Die van mij slaapt 's nachts nu heerlijk door, maar overdag slaapt hij hooguit 3 kwartier na een voeding....
Als ze 's nachts doorslapen, dat doet echt veel he! Zelf extra rust dan Overdag slaapt J. ook niet zo lang hoor. 1u max maar als we bijvoorbeeld onderweg zijn met auto slaapt hij langer of als er veel geroezemoes op de achtergrond is