Granenpap en Dr Brown speen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wappie82, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik hoop dat iemand me hier wat advies kan geven. Ik gebruik vanaf het begin de Dr Brown flessen en ben er erg tevreden over. Dochter is nu 6 maanden en ik heb vanochtend voor het eerst lichte granenpap willen geven, maar....ik krijg het niet door de speen! De rijstebloem dronk ze altijd prima met speen 3, maar die is te klein voor de granenpap en tot mijn verbazing lukt het met speen 4 ook niet.
    Ik doe op een fles van 230 ml 3 schepjes, net als ik altijd deed met rijstebloem. Maar ze krijgt het er niet doorheen.

Iemand tips? Als ik minder pap er doorheen doe dan heeft het nauwelijks effect denk ik. Zijn er andere flessen die grotere/makkelijkere spenen hebben voor pap?
    Het liefst blijf ik bij Dr Brown, maar ik hoor graag of er soortelijke ervaringen zijn.

Alvast bedankt.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Persoonlijk gebruik ik altijd een bordje voor pap.

Granenpap bevat vezels en die kunnen niet door het gaatje. Je hebt van difrax een 3-standen speen, die kun je eens proberen of een papspeen van bijv dr browns.

3. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    De papspeen van d'r Brown heb ik al, dat is die speen 4. Ik wil het graag uit de fles doen want dat gaat sneller 's ochtends! Ik zal die 1-2-3 speen eens aan proberen

4. dewy

dewy Actief lid

4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij dr browns is het probleem niet de speen maar het ventieltje. De papfles krijgen ze hier uit een gewone fles van de hema of prenatal

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als een knd groot genoeg is voor granenpap, dan is het ook root genoeg om die pap gewoon met een epel te eten. Ik zou bordje maken en eventueel kleine fles na geven.

6. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou het ventieltje is het probleem niet hoor. De pap komt daar wel langs, maar je ziet gewoon de vezeltjes voor het gaatje van de speen zitten. Ik snap heus wel dat ze van een bordje kan eten, dat is het probleem allemaal niet maar wel dat we niet alle ochtenden die tijd hebben om dat te doen want dat duurt een stuk langer.

Mocht er nog iemand wel de d'r Brown gebruiken icm pap dan hoor ik dat graag!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Voor pap in de dr browns fles moet je niet level/fase 4 hebben maar een y-speen

Deel Deze Pagina