Graag zou ik van jullie weten wat jullie schema is bij een kindje van 8 weken. Hier totaal geen ritme en de diepe slaap is in t begin van de avond ipv s nachts dus ben wel nieuwsgierig naar jullie schema's.
Met 8 weken was het hier overdag standaard elke 3 uur drinken en met een beetje geluk liet meneer er snachts iets langer tussen Beide kinderen, toen ze jonger waren, deden niet aan 'de fles om 23:00'. Als we ze wakker maakte dronken ze nauwelijks om 1 a 2 uur wakker te worden en een fles te willen. De oudste ging vrij vlot 'doorslapen' in de avond. Bij hem was het dan rond 19 uur fles en dan rond 12 a 1 uur en weer rond 4 a 5 uur. Vroeg naar bed en accepteren
Schema met acht weken was hier totaal niet...! Ik ga een fles om de drie uur (hij werd dan zelf wakker) tussen tien en twaalf ergens op bed en daarna sliep hij met geluk vier uur soms vijf uur achter elkaar. Schema kwam eigenlijk pas met bijna vier maand
Ik kreeg er met 8 weken ongeveer net wat ritme in. Meestal was het: 5.00- 6.00 uur 9.00 uur 12.30 uur 16.00 uur 19.00 uur 22.00 uur En dan was het een ongeveer ritme. Kwam ze 's nachts om 4.00 of eerder dan probeerde ik halverwege de dag weer op dit ritme uit te komen. En als ze half uur eerder of later kwam dan vond ik het hier ook nog onder vallen. Er zit 's avonds korter tussen, maar 's avonds lijkt ze hier mee behoefte te hebben aan de fles. Ik heb ook een week 5 flessen per dag geprobeerd maar hier wil ze liever vaker en minder drinken dan meer en minder vaker. Ondertussen is ze morgen 10 weken en heb ik weer ander ritme. Want ondertussen slaapt ze de laatste dagen tot 7.00-8.00 uur, dus ritme wordt weer aangepast. Maar wel met hele fijne reden! Hier slaapt ze juist vaak pas vanaf de laatste voeding. Al proberen we haar nu om 20.00 uur op bed te leggen maar dit werkt nog niet helemaal. Maar oke, liever 's nachts dan 's avonds. Ze heeft tijdje gehad dat ze juist eerder heel vast sliep en dan gaf ik om 19.00- 20.00 uur al laatste fles. Dan sliep ze tot 3.00- 4.00 uur ongeveer. En lag ik ook gewoon om 20.30 uur op bed. Zodat ik toch mijn uren kon maken. Maar langzaam hebben we dit weten te verschuiven...
Ja dat probleem hebben wij dus ook. Hoe heb je dat weten te verschuiven dan? Als ik r om 23.30 wakker maak maakt ze die lange ruk van 6 à 7 uur niet. Als ik r om 20.00 op bed doe slaapt ze die wel.
Met 8 weken hadden we nog geen ritme. Ivm verborgen reflux ging ik terug naar 120 flessen comfort ipv 120 standaard. Ik voedde precies elke 3u (6 flesssen) en dan 1 's nachts. Meestal dit: 05.30 08.30 12.00 15.00 18.30 21.30 's Nachts 90/3
Als we de fles deden om 19.00- 20.00 uur dan sliep ze tot 4.00 uur en als we de fles deden om 22.00 uur dan ook... Maar met manlief afgesproken dat we het minimaal een week gingen proberen. Dus ik probeerde steeds op de fles uit te komen rond 22.00 uur. En het heeft ongeveer een week geduurd dat 4 uur ineens 5 uur werd. Dus toen hebben we doorgezet. En in de afgelopen week is ze van 5 uur naar 6 uur gegaan om vervolgens nu om 7.30 uur van de wekker wakker te worden. Het kan dus heel snel gaan. In anderhalve week is ze van 4 uur na 7.30 uur (en eigenlijk dan nog van de wekker) gegaan... We doen nu de laatste fles ook iets later, vaak rond 22.30 uur. Maar ook wel later als we bijv visite hebben. Maar de fles kan nu ook later, nu we er 's nachts niet meer uit hoeven kan ik best zo lang wakker blijven. Dat lukte me eerder niet... We proberen haar nu om 20.00- 21.00 uur op haar bedje te leggen dus de late voeding is echt half slapend. Maar dat doen we nu sinds 2 dagen, elke keer weer een stapje erbij... Geen garantie dat het bij jullie ook werkt natuurlijk. Maar ik merkte dat ze ruim 8 uren kon maken, alleen niet op de tijden dat wij wilden... Maar nu dus wel. Hopelijk gaat het bij jullie ook lukken. Dan kun jij je uren ook weer maken.
Zo wat slapen jullie kindjes al best lang zeg! Mijn meisje (bijna 8 weken) komt nog steeds om de 3 uur (dag en nacht). Ze komt dus nog steeds uit op 8 flessen.
Ja we hebben het hier heel luxe gehad. De eerste nachten in het ziekenhuis moesten we haar van ziekenhuis om de 4 uur wakker maken 's nachts. En dan sliep ze van voeding tot voeding. En toen ze later weer in het ziekenhuis terecht kwam kregen we te horen dat we helemaal geen wekker meer hoefde te zetten, toen was ze 12 dagen. Toen sliep ze al regelmatig 6 uren... Wij hebben dus 's nachts nooit om de 3 uur gezeten... Maar als ik om me heen hoor van andere vrouwen, dan is dit behoorlijk uitzonderlijk hoor. Het is meer gemiddeld dat kindje met 8 weken nog om de 3 uur komen volgens mij. Niets raars aan! Maar wel heel vermoeiend voor moeders natuurlijk... Luvv, probeer het anders eens minimaal een week vol te houden. Als je verandering merkt dan zou ik doorzetten en anders kun je altijd doorgaan naar je oude ritme en dan maar vroeg naar bed gaan...
Deed mijn zoontje ook, maar het is helemaal goed gekomen! Hij slaapt nu heerlijk een klokje rond (al even, maar vanaf wanneer?). Je moet alleen net even wat meer geduld hebben.
Hier precies hetzelfde! Ze ziet de avond als haar nacht. Advies van cb is om haar wakker te maken voor de laatste fles, maar dan moeten we haar uit haar vaste slaap halen. En het heeft ook geen nut, want dan nog wordt ze standaard om 4u wakker! Meestal geven we dan 100ml en de overige voedingen 150+5. Daar zit wel netjes steeds 4 uur tussen. (Ze woog vorige week dinsdag al 5,4kilo met 6 weken. vandaar dat ze iets meer krijgt dan de gemiddelde meisjes) Maarja advies van cb is dus eerste voeding tussen5.30 en 7u en de laatste tussen 22u en 24u. Mocht ze om 4u een fles willen, gewoon geven en dan om 7u wakker maken voor weer een fles. Aldus cb Bij ons werkt het niet. Maar dit is misschien een kwestie van volhouden??
Wat jullie eerst hadden, heeft onze dochter dus ook precies! Ze wordt standaard om 4u wakker, hoe laat ze de laatste fles ook krijgt Ze heeft wel een paar keer van de avond tot ver in de nacht geen voeding gevraagd.. (Haar nacht dus maar dan inderdaad op een tijdstip dat niet overeenkomt met dat van ons) grappig dat veel kindjes dat hebben. Gister heeft ze toevallig doorgeslapen, maar afgelopen nacht weer om 4u. Ik denk dat we dat wat jullie hebben gedaan wat langer vol moeten houden.
De mijne is nu 7 weke Schema: - 7.00 uur 120 ml - 10.00 uur 120 - 13.00 uur 120 - 16.00 uur 120 -19.00 uur 120 - 22.30/23.00 uur 120
hier eentje van 2,5 maand. hij krijgt 6 flessen van 160/5 (iets meer water voor de stoelgang) 04.00 08.00 12.00 16.00 20.00 24.00 het wil maar niet lukken om hem snachts langer te laten slapen.
Nova is krijgt nu 150/5 per keer op de volgende tijden: 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00 en s nachts rond 3 uur nog 90/3. Gisteren heb ik het voor het eerst anders gedaan: 07.00 - 150/5 11.00 - 180/6 15.00 - 180/6 19.00 - 150/5 01.00 - 180/6 Ik heb haar na de fles van 19.00 uur laten slapen tot ze zelf weer kwam (sliep pas om 22.00 uur overigens). Dus om 01.00 uur een fles, en vanochtend pas om 07.15 uur wakker. Best fijn! Nu de laatste fles naar 23.00 uur proberen te krijgen. .. Qua slapen heb ik geen schema. De ene dag slaapt ze bijna de hele dag, de volgende dag is ze weer veel wakker.
Mijn dochter zit op 5 flesjes van 150/5.. Probeer de laatste tussen half 11 en 11 te geven en dan komt ze tussen 4-5. Over de dag rek ik veel en dat pikt ze.