Hoi allemaal, Mijn dochter van bijna 7 weken heeft erge last van haar buikje Ze heeft veel last van kramp en lucht, kan moeilijk poepen en huilt even na het drinken. Ook drinkt ze super snel 120+4 in nog geen 10 min. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om 50/50 te doen van standaard en omneo. Heeft er iemand ervaring mee? Groetjes debzie
Kan prima, heb ik ook een poosje gedaan. Was zelfs het advies van het cb, om de overgang naar de Omneo wat rustiger te laten verlopen. Dan wennen de darmpjes rustiger aan een ander soort voeding. Maar 10 minuten om een flesje leeg te drinken is wel wat aan de korte kant. Van te snel drinken kunnen ze ook kramp krijgen. Wat voor speentje heb je? Ik gebruikte bij Jelle avent, en dat was zo leeg met een 1 speen. Daarna heb ik een Difrax s fles gekocht met een s speen en dat ging meteen al beter... Kan zomaar andersom zijn bij jouw kindje, het verschilt enorm... Edit: Nog een tipje: Tegen de kramp en lucht bij Jitte, ze krijgt bv, heb ik Infacol gebruikt. Dat hielp ook heel goed en vrijwel meteen. Misschien kun je dat proberen, dan hoef je niet te wisselen van flesvoeding...
Bedankt meiden voor jullie reacties! Heb vanmiddag de omneo gekocht dus ik ben benieuwd! @Bleusky: Ik heb qua spenen al van alles geprobeerd: De avent spenen, de 1,2,3 spenen, difrax small en een speen waar je zelf een gaatje in moet prikken. Bij de difrax moet ze de meeste moeite doen dus die gebruiken we nu maar.
Voor je overstapt naar een andere voeding dan de standaardvoeding zou ik wel contact opnemen met een arts (huisarts of cons. bureau). Van alleen maar overschakelen op allerlei voedingen worden de darmproblemen alleen maar groter. Hier adviseerde de huisarts om niet van alles uit te proberen maar in samenspraak met haar iets te gaan veranderen. Anders zie je door de bomen het bos niet meer en weet je door de vele veranderingen nog niet hoe ze op andere voeding reageren. Dit proces duur toch wel enkele weken wil je daar een uitspraak over kunnen doen. Hier zijn de extreme darmproblemen echter nooit over gegaan en ze is nu inmiddels 5 jaar. Sinds een paar maanden wordt ze behandeld door een osteopaat en nu gaat het een stuk beter. Als ik dit 5 jaar geleden geweten had had ik toen zeker overwogen om een osteopaat te consulteren. Dan waren de klachten waarschijnlijk ook beter te behandelen geweest.