We zijn op advies van de huisarts begonnen met pepti op verdenking van kma of een gevoeligheid voor koemelk. De eerste vier dagen gingen goed ontlasting kreeg een normale kleur en ipv 8 diarree luiers maar 1 breierige luier. Maar sinds twee dagen weer terug bij af. 8 gele dunne diarree met onverteerde stukjes melk. Elke keer compleet onder de poep. Pfff. We zouden deze voeding vier weken proberen. Ik vraag me alleen af wat nu slim is. Wel doorgaan of stoppen en doorverwijzing vragen naar kinderarts?
Hele dunne ontlasting gebeurd vaak bij pepti, en ook dat er stukjes in zitten. Vind wel dat jouw kleine erg veel dunne luiers heeft! Zou zeker contact met de arts opnemen en niet wachten tot de 4 weken voorbij zijN!
Kan ook zijn dat pepti niet genoeg is omdat dr KMA heftiger is. Mijn baby reageerde ook pa na grotere hoeveelheden, dus kan alsnog reageren. Dan moet je nutramigen (stap verder)of neocate (2stappen verder ) proberen. Denk wel dat dat via de kinderarts moet ivm de verzekering. Wil je t echt uitsluiten moet je meteen neocate geven want daar kan je niet op reageren omdat er geen eiwitten inzitten maar vrije aminozuren
Ik wacht het weekend even af want ik lijk een tandje te voelen. Misschien daarom een terugval?! Ze heeft nu al zeven a acht weken deze ontlasting dus dat kan niet alleen van tandjes zijn. Misschien nu wel de terugval hierdoor. Zo niet ga ik na het weekend bellen.
Ze heeft geen last van krampjes? Als de dunne ontlasting het enige is wat je ziet, zou ik de pepti nog even volhouden. Als ze naast de ontlasting ook (erg) last van krampen heeft, zou ik wel meer reden zien om te denken dat pepti niet genoeg zou kunnen zijn. Wat betreft de ontlasting zou ik wel even voor de zekerheid overleggen met de HA, maar als er idd tandjes doorkomen, kan de terugval goed daarvan zijn
Naast dunne ontlasting nu ook meer terugspugen en bultjes op haar lijfje. Het lijken puistjes. Krampjes heeft ze niet echt. Gelukkig! Tandje lijkt bijna door te komen. Hoe is het met jouw kids? Weer een beetje rustig?
Zou het nog even aankijken dan met de pepti en zien of het verbetert als dat tandje door is. Lastig he, met baby's, dat het zo moeilijk is om echt met zekerheid vast te stellen waar dingen vandaan komen...? Caitlyn begint wat in een ritme te komen en slaapt 's nachts bijna door, (ergens op de avond een voeding en dan meldt ze zich tussen 5 en half 6 meestal weer). Op die manier is het dus wel goed te doen
Dat hadden wij even met 4 dagen nutramigen lgg proberen.Opeens diaree en meer krampjes en krijsen, dus nu terug naar haar oude Nutrilon HA 1. Reflux best erg (medicijntjes gekregen maar daaaar doe ik heeeeeel rustig aan mee tot ik weet of het niet kma is) dus we gaan hier kijken of we neocate gaan proberen, want 10 weken aansukkelen met 'dat is normaal hoor, en groeien ze wel uit' vind ik onacceptabel worden.Niet met een kindje dat zo relaxed is als ze een keer geen krampje voelt of zuur in haar slokdarm.
Even een update Nina heeft geen diarree meer. Gewoon één per dag nog wel en beetje dun maar goene poepbroek. Wel spuugt ze nu meer eten terug en lijkt ze meer last te hebben van het zuur.