Ik steriliseer de flessen na elke voeding.. Wanneer kan je dat bv 2 keer in de week gaan doen? En spoel je dan gewoon de flesjes om met heet water? Domme vraag misschien, maar kan je ze schoonmaken met afwasmiddel? Ik dacht eigenlijk van niet..
Je kan de flesjes gewoon afwassen.. maar goed omspoelen. Ik kookte de flesjes wel langer uit, ik geloof tot een maand of 4. Daarna 1 keer per week.. en dan gewoon afwassen. Nu gaan ze gewoon mee de vaatwasser in.. Maar zou als ik jou was nog wel even wat langer door gaan met uitkoken, dat je het om de dag doet ofzo..
oh, de flessen... hihihi Ikzelf deed het alleen de eerste 2 maanden elke dag, daarna om de week en nu alleen in vaatwasser meewassen.
NA elke voeding? Ik doe het een keer per dag! En nu sinds een week om de dag. En mijn middelste is 2jaar 8 maanden en die zijn tut kook ik altijd uit...( hij is nogal vaak verkouden)
Ik heb drie flessen en hij krijgt 3 flesvoedingen, dus het lijkt idd na elke voeding, maar doe het ook maar 1 x per dag...
Ik doe het nog steeds na elke voeding (afwassen met de hand en dan in de magnetronsterilisator), maar weet dat het eigenlijk al niet meer hoeft. Ach, het is nu zo'n gewoonte geworden.