Hoi hoi, Ik zit met een vraag? Ik weet dat je bepaalde producten liever niet kunt eten als je borstvoeding geeft. Maar weet niet meer zo welke producten waar je extra op moet letten. Groetjes Anna.
Naast alchohol en sigaretten, mag je eten wat je anders ook eet. Als je tijdens je zwangerschap ook gekruid at, dan is je kleintje er aan gewend. Hij/zij drinkt namelijk vruchtwater en dat smaakt naar wat je hebt gegeten.
Okey dat wist ik dus niet, want ik eigenlijk alles wel. Ik dacht dat koolsoorten en uien toch mee op moest passen, maar goed dat heb ik toch wel veel in mijn maaltijden zitten. Dus zou daar het kleintje al aan gewend zijn dan. Groetjes Anna.
Is ook een beetje uitproberen... mijn dochter kon er niet zo goed tegen als ik sinaasappels at toen ze klein was maar na een maan d of 4 ging dat beter... als je merkt dat ze ergens krampjes door krijgt kan je dat minderen/vermeiden voor een periode en met een paar weken nog eens proberen. Maar behalve de drank en sigaretten kunnen dingen die je eet niet echt kwaad, ze krijgen er hooguit buikpijn van (ook vervelend maar dat gaat ook weer over)
Ze adviseren de 1e maand ook nog geen filet te eten ivm dat daar je kindje toch flinke darmkrampen van kan krijgen
Ik zou hier toch wat mee uitkijken. Ik at tijdens de zwangerschap alles. maar Stijn kon bijna nergens tegen van alles wat ik toen at. Hij had veel krampen na een kop koffie, nasimix, komkommer, sinaasappelsap etc Eigenlijk moet je alle scherpe dingen vermijden en verder is het een kwestie van uitproberen. Maar......het is het allemaal dubbel en dwars waard! Veel succes! xxx
Dit is wat mij is verteld tijdens de cursus borstvoeding door thuiszorg. Maar het ene kindje is het andere niet natuurlijk.
ik heb ook pikant gegeten tijdens de zwangerschap toch heeft Elyesa altijd last gehad als ik het had gegeten, ook oppassen met koffie savonds want daar worden ze wel onrustig van en geen bruisende dranken
Geen prik drinken want daar kunnen ze krampen van krijgen. Dat was mij geadviseerd. Mijn zoontje heeft geen last van krampen en ik kan alles eten en drinken maar ik drink dus geen prik (meer uit voorzorg).
je mag inderdaad alles eten en drinken(alcohol en sigaretten daargelaten) Er is nooit"bewezen" dat bepaalde dingen invloed zouden hebben.Maar ik zou zeggen, eet en drink wat je wilt en je merkt het vanzelf. Bij alle 3 de kinderen heb ik gewoon alles gegeten en gedronken, en nooit iets gemerkt. Natuurklijk hebben ze wel krampen gehad maar dat hebben alle kinderen omdat de darmen moeten wennen aan al het drinken. veel plezier !
Mijn zoontje kreeg erge krampen als ik koffie dronk en ik moest zuinig zijn met uien, als ik daar teveel van at kreeg hij ook geheid krampen..Kruidig eten maakte hem niet uit, dus ja, het verschild echt per kindje..Tijdens mijn zwangerschap had ik gewoon uien gegeten, maar hij had er evengoed last van, dus dat hij/zij er dan al aan gewend is, klopt niet helemaal. Wat wel klopt is dat ze al een beetje aan de smaak zijn gewend, maar dat wil nog niet zeggen dat zijn/haar gestel er tegen kan...
Je kan gewoon eten en drinken wat je wilt. Je lichaam regelt het namelijk zelf dat het mild en aangenaam blijft. Dat kinderen krampen krijgen door wat moeders eet is voor zover ik weet nooit aangetoont.
Mss niet aangetoond, maar naar eigen ervaring wel bewezen...Hij had ook wel krampjes buiten mijn voeding om, maar als ik koffie dronk was het 3 dubbel zo erg. Ik heb het een paar dagen laten staan en hij heeft geen hele hevige krampen gehad. Na een paar dagen weer een bakkie koffie gedronken en een paar uur later lag meneer weer te kreperen van de kramp...Da's geen toeval, hij had ècht last van die koffie..
Mijn zoontje had heel erg weinig last van krampjes. Mijn kraamzorg had me wel afgeraden sommige dingen te eten/drinken. Zoals uien. Maar ik met mijn slimme kop had prei gegeten. En ik merkte echt na iedere prei maaltijd dat hij krampjes kreeg. Dus idd even kijken waar jou hummeltje wel/niet tegen kan. Ik had trouwens wel alles gegeten tijdens mijn zwangerschap.