Ik vroeg me af of er iemand bekend is met Nutrimetics? Het schijnt in Nederland nog niet zo bekend te zijn maar het is een zelfde formule als Oriflame (iedereen wel bekend). Heeft iemand hier ervaring mee als consulente? Tips zijn welkom!
ik ken eht wel maar heb geen ervaring als consulente. IK ben weleens mee geweest naar de oefenavonden met een consulente in wording zeg maar
Ow, oké. Ja want ik hoor dat je bij Oriflame nogal wat moet investeren zeg maar. Steeds als er een nieuwe folder uitkomt moet je veel bijkopen voor in je koffer. Maar dat lijkt me bij Nutrimetics eigenlijk ook. Ik heb wel zin in een extra inkomen op zo'n manier (geen gouden bergen maar gewoon een paar honderd euro extra in de maand). Maar de verzorgingslijn bij Nutrimetics staat me op zich wel aan, goede producten en ook wel classy maar ook wel een stuk duurder als bij Oriflame waardoor misschien minder toegankelijk? Ik hoop nog op wat reacties. Als Nutrimetics niet zo bekend is, zal het opleidingstraject ook wel niet zo breed zijn qua locaties in Nederland...
Ik ben adviseuse geweest bij Oriflame. Je start met een beginnerspakket, die moet je wel kopen, maar die heb je er ook zo weer uit. Je moet wel op cursus en van te voren zorgen dat je 15 (geloof ik) adressen hebt om te starten. Je merkt dan wel met party's wat de mensen graag willen zien of ruiken of even proberen. Dat zou je dan eventueel extra in je koffer erbij kunnen kopen. Maar er moet niks. Ik heb het altijd met veel plezier gedaan. Doordat het met mijn man zijn werk niet te combineren viel en oppas zoeken, ben ik er mee gestopt. Je kan ook eens op marktplaats kijken, daar vind je ook weleens starters pakketten.
Mijn nichtje is consulente bij Nutrimetics, en het is wel iets anders als Oriflame. Ja het principe is gelijk, je moet dus ook wel investeren in je producten om te demonstreren. Ik vind het ook wel aan de dure kant, maar als ik kon kiezen tussen oriflame en nutrimatics dan zal het echt nutrimatics worden want de producten zijn kwalitatief echt beter! Ik heb er ook aan gedacht om consulente te worden, je krijgt ook gewoon opleidingen, op centrale plaatsen in Nederland. Maar toen vond ik een baan, en 4 dagen werken is voor mij wel even voldoende. En bij mijn nichtje loopt het nu echt wel lekker, zij is nu een half jaar zelf bezig.
haha wat toevallig morgen zou er een vrouw komen van oriflame helaas kon ze niet ze ligt in het ziekenhuis maar als ze zich beter voeld komt ze wel vindt dat wel fijne producten die ze hebben
Ah, kijk da's mooi. Ja, ik heb zelf ook regelmatig Oriflameavonden bij mij thuis (door iemand gegeven dan) en ben ook wel tevreden maar Nutrimetics staat me qua producten wat meer aan. Inderdaad wat luxer maar ook beter ingespeeld op verschillende behoeften. Wel wat duurder maar goed, je doet er ook een tijdje mee. Dat kan ook een nadeel zijn dus. Je hebt je kringetjes bekenden wel een keer gehad en als ze eenmaal voorzien zijn hoor je ze een half jaar niet meer. Zelf loop ik ook altijd te emmeren met lingerie. Ik ben heel smal (70) en heb een hele grote cup (E of F). Daarin is altijd moeilijk wat te vinden, helemaal nu ik zwanger ben. Ik ben ook eens gaan kijken of er niet een soort consulente-functie bestaat voor GOEDE lingerie, geen erotische maar gewoon alle maten met een breed assortiment aan de wat moeilijkere maten zowel klein als groot. Livera verkoopt bijvoorbeeld Prima Donna, Chantelle, Passionata etc. Deze geven meer steun, zijn ook wel duur (vind ik) maar met zo'n gewichten heb je dat ook wel nodig! Dus... mocht daar iets in bestaan... tips ook altijd welkom Maar... Nutrimetics omgeving Nijmegen dus Daphne... kijk da's nog te overzien dan.
Ik werk zelf als conculente bij DO lingerie. Daar hebben ze een breed scala aan lingerie in alle maten. Zelfs tot cup G! De prijzen varieren voor een bh tussen de 14,95 en 39,95 en alles is los verkrijgbaar. Dus geen vaste setjes. Dat vind ik een voordeel. We krijgen ook wekelijks nieuwe collectie op ons rek. En je hoeft niets te investeren. Dat is ook een voordeel. ALs je meer info wil mag je me altijd vragen of pb. Succes met zoeken! Groetjes Marleen
Hoi, Ook ik heb kort als workshops gegeven voor Nutrimetics. Ik vond het zelf wel leuk en gezellig natuurlijk. Je avond is zo voorbij. Ik vond wel dat ze pushen om ook klanten aan je te binden want dan kun je dus zo zelf een soort club oprichten van anderen die je begeleid. Maar ik vind dat het meer opbracht om alleen de producten te verkopen. Ik zei dus ook nooit dat je dit zelf ook kon gaan doen. Gewoon verkopen en lekker zelf de winst houden. Als ze lid worden dan gaat het meeste geld naar de organisatie! Dus ff op je tellen letten als je het gaat doen...
@Tjessia: als ik het goed begrijp is zo'n avond houden dus 1, maar daarna kunnen ze gewoon blijven bestellen uit je brochure die je mailt (net als Oriflame) en dan mag je die omzet deels houden? Ik snap inderdaad dat je beter allemaal constant afnemende klanten kunt hebben als 1x in de zoveel tijd een party waar je wat verkoopt. Maar... hoeveel mensen blijven dat dan doen dat bij/nabestellen en wat mag je daar dan zelf van houden?
Ja ze kunnen blijven bestellen, je moet dus wel wat aan klantenbinding doen, even nabellen etc.. En dan bijv. een nieuwe aanbieding doen. Je doet je bestellingen bij Nutrimetics met vaste prijzen. De prijzen die je zelf gaat berekenen mag je zelf bedenken, je kunt dus mooie combinatiesets maken om het aantrekkelijker te maken. Of af en toe wat cadeau doen (je krijgt ook regelmatig wat kado van Nutrimetics) dat kun je dus mooi "gratis' doorgeven. Je kunt bijv. als je een vriendin vraagt om een avondje bij te gaan geven zeggen dat iedereen iemand moet meenemen die een ander nog niet kent, zo breidt je razendsnel je klantenkring uit. Je kunt ook zeggen dat als iemand een party wil geven ze natuurlijk iets kado krijgen bijv. het beroemde potje abrikozenpittenolie.
en parfum verkopen lijkt je dat wat? je hoeft alleen maar een startersmap aan te schaffen daar zitten 163 preofmonsters in...je hebt geen verplichte afname en je besteld gewoon hetgeen wat hebt verkocht..als je info wil dan mail je me maar.. gr.
Misschien een goede tip. Ik heb vorig jaar zo party bijgewoond en deze mevrouw had een slimme manier om nieuwe parties te krijgen. Ze had een grabbelton met allemaal verpakte cadeautjes en bij de helft van de cadeautjes zat een kaartje dat je een party bij jouw thuis geven. Als je je echt geen party wilde moest je geen cadeautje pakken, maar op één na wilde iedereen het gratis cadeautje (hollanders ) met als gevolg dat deze mevrouw weer vier nieuwe partys op de planning had staan. Als je dit elke keer doet, breid je de klantenkring wel erg snel uit.
hahaha dat is slim bekeken. Er is idd bijna geen hollander die een gratis cadeautje af zal slaan hahahah
Oef, veel keus ja: verzorgingsproducten, make-up, parfum, lingerie... eigenlijk zou het allemaal gecombineerd moeten worden hè (ben ik dan weer ). Parfum.. humm.. ook interessant ja! Altijd lekker voor jezelf, om te geven als cadeau, voor je partner... en als het betaalbaar is (Pasha?) dan is het ook wel leuk meerdere geuren te kopen... Maar... je doet er ontzettend lang mee en je spuit toch niet elke dag een ander geurtje of? Ben maar even hardop aan het denken hè meiden. Of je wordt consulente bij twee bedrijven zodat je allebei op één avond kunt verkopen. Make - up en parfum gaan goed samen toch?
hoi hoi, het is heel betaalbaar de map met proefgeuren kost 51 euro..daar zitten 163 proefmonsters in...je hetbt geen verplichte afname..je kan het zo gek maken als je zelf wilt...ik doe het nu anderhalve maand en het levert een leuk centje op..je kan party's gaan geven om het uit te breiden is wat je zelf wilt..ik heb gemerkt dat mond op mond reclame wonderen doet..en neem gewoon overal je mapje mee naartoe.. het zijn alle originele geuren..dus geen nepspul en een 30 ml parfum dus geen eu de toilette kost 13,90 mensen zijn snel enthousiast omdat het ook leuk is om cadeau te doen bijv met verjaardagen enzo.. mensen die nog meer willen weten kunnen mij mailen greets
Nou, heb maar even gemaild dan. Ennuh... kent iemand dan het Avon-principe? Da's ook zonder verplichte party's maar ook met verplichte afname van producten van 5,00 per nieuwe catalogus (elke 3 weken). Maar dan 160 pagina's dik bestaande uit make-up, huidverzorging (wel zéér uitgebreid zie ik), parfum, nachtkleding etc. Ik zit nu natuurlijk ALLES af te speuren naar iets goeds
Thanks allemaal voor de tips. @Marleentje26: ik heb je een pb'tje gestuurd, zou je me misschien willen informeren over jouw consulente zijn bij Do Lingerie. Het trekt me erg en ik wil graag e.e.a. van je weten. Bijvoorbeeld: heb je alle maten bij je om te passen? En ben je verplicht om avonden te houden of mag je ook de verkoop gewoon vanuit huis doen? Ik hoop wat van je te horen! Heb wel zin in zoiets samen met de parfums van Pascha denk ik.