met de pot mee eten

Discussion in 'Voeding' started by sassie25, Jan 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Wanneer kan je kindje met de pot mee eten? Ik kook eigenlijk altijd alles zoutloos en gebruik niet vaak kant en klare sauzen uit zakjes en dergelijke. Dus wat dat betreft...

En hoe doe ik dat met het feit dat mijn vriend altijd pas om 18:30 thuis en wij dan pas aan tafel gaan. Tycho krijgt nu om 17uur zn groente en om 19uur een fles waarbij in slaap kukelt en dan leg ik hem in bed voor de nacht..

Overigens wil Tycho nu geen zelfgemaakte kokerellen van me hebben en al helemaal geen stukjes Maar dat zal vanzelf wel weer bijtrekken hoop ik hahahaha

xxx

2. henriette

henriette Actief lid

Oct 12, 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochtertje leer ik nu ook mee te eten met normale pot. Wel geef ik ook potjes voeding. Ik kook een aantal dagen normale pot en vries hetin zodat ze leert mee te eten zo kan je het geven wanneer ze het willen. Ik geef haar de fles om 16.30 en een uur later warme hap ligt er dan aan wat ik doe vers uit de vriezer of potje die al kant en klaar is uit de winkel

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter krijgt bijvoeding volgens de rapley methode en eet dus al vanaf eht begin met ons mee. In het begin alleen de groenten, daarna ook de pasta/aardappel/rijst erbij en nu sinds kort soms een stukje vlees. Ik kook altijd zoutloos en bijna nooit met pakjes o.i.d., en als ik dat wel doe, haal ik eerst eten voor haar er tussenuit.
    Wij eten met zijn drietjes om 18.30. Ze gaat pas om 20.00-20.30 naar bed.

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier eet ze met de pot mee voor zover dat kan dat houd in:

1x in de week een potje (eten wij brood)
    1x in de week iets aparts dus spaghetti of macaroni ofzo
    de rest van de week aardappels, groente en vlees

ik eet samen met mijn meisje om 17.00/30 als mijn man er niet is of het niet haalt dan eet hij uit de magnetron, in het weekend eten wij wat later en krijgt zij dus een potje of iets uit de vriezer dan gaan we wel bij haar aan tafel zitten maar eten pas als ze op bed ligt rond 19.00

5. tulip

tulip Niet meer actief

hier ook vanaf het begin met ons mee. Ik maakte het altijd wel "geschikt" voor haar. Dus in het begin geen pittige dingen, vanaf een maand of 7 knoflook e.d. erbij. Sowieso voegde ik voor onszelf al geen zout toe, dus wat dat betreft hoefde ik niet veel te veranderen. Ze kreeg eigenlijk gewoon hetzelfde als wij alleen nu ook nog geen rauw vlees enz.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla eet zo vaak mogelijk met ons mee, meestal gewoon aardappelen, groente en soms vlees, ligt eraan wat voor vlees we hebben. Pas heeft ze een keer spaghetti meegegeten en vandaag bami. Die dingen eet ze dan met saus/kruiden, omdat dat sporadisch voor komt doe ik voor die ene keer niet moeilijk over de eventuele zouten die in de saus zitten. Verder kook ik overigens ook altijd zoutloos. En af en toe krijgt ze ook een potje. Bijvoorbeeld op dagen dat we een patatje eten.

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Owk dus in principe kan Tycho al wel met ons mee eten. Ik wil wel dat hij mee gaat eten op een gegeven moment.

Het enige wat ik dan wel lastig vind is dat mijn vriend altijd laat is en Tycho altijd om 19uur naar bed wil. Hij is dan zo moe. Extra laten slapen overdag gaat ook niet omdat hij niet echt een slaper is overdag, dat gaat altijd gepaard met een hoop gedoe hahaha.

xxx

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Wat eten er veel mensen zelf ook zoutloos! Ik heb het laatst gedaan omdat ik dan niet voor Nick apart hoefde te koken, maar ik vond het niet te pruimen! Ik kook dus apart voor Nick (en als dat niet uitkomt krijgt hij een potje).

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Je kunt toch ook op je bord zout toevoegen? Hier staat gewoon de zoutpot op tafel.

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ja dat heb ik gedaan, maar toch is het anders. Ik ben van thuis uit gewend om zout mee te koken en als je het achteraf toevoegd smaakt het toch anders... Al zou het wel beter zijn voor ons idd...

11. henriette

henriette Actief lid

Oct 12, 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je kan toch al van te voren verse potjes maken en dan invriezen. Doe ik ook. Ik haal gewoon een aantal soorten groentes en aardappels en wat vlees erdoor heen koken en door mekaar en dan lekker invriezen. Zo kan ze toch gewoon een verse maaltijd eten op het tijdstip wanneer het beste tijdstip is voor tycho. En kan je hem om bed leggen wanneer hij er aan toe is.

Share This Page