Even een klein vraagje: als je het hebt over het aantal voedingen per dag, heb je het dan over een dag van 24 uur of over een dag van bijvoorbeeld 6:00 uur tot 22:00 uur? Wij zitten nu op 6 voedingen overdag (om de 3 uur) en dan is dat tussen 6:00 uur en 21:00 uur. Dan krijgt hij om 0:00 uur nog een voeding en komt hij 's nachts nog rond een uur of 3:00. In totaal zit je dan dus eigenlijk op 8 voedingen in 24 uur. Is dat niet teveel? Dit is overigens wat het CB aanraadde... Hij drinkt dan ongeveer 115 cc per keer en hij weegt 3645 gram.
Hallo! Met een dag wordt inderdaad de volle 24 uur bedoeld. In dit geval krijgt je kindje toch wat aan de hoge kant voeding. Hij krijgt nu ong rond de 900ml voeding per 24 uur. Je zou kunnen kijken hoe het gaat als je de hoeveelheid wat groter maakt, 120ml water en 4 scheppen= 135ml voeding. Dit het liefts 5 keer per dag en dan voor de nacht een kleiner flesje van bijvoorbeeld 100ml om de overgang niet te drastisch te maken. Dan kom je ong op 800ml uit per 24 uur. groetjes Femke
Zou je dat voor mij in een tijdschema willen zetten? Stel dat ik nou om 7:00 uur de eerste voeding zou willen doen? Iedereen (huisarts, CB, verloskundige) geeft zoveel tegenstrijdige informatie?! Ik ben al ruim 2 weken aan het zoeken naar een goed voedingsritme... en ben nu wel ongeveer de kluts kwijt... Moet ik hem ook zelf laten komen als hij honger heeft, of is het handig als ik hem ook wakker maak om te eten? Er zit namelijk ook nog weleens verschil in het aantal uren dat ertussen zit als ik hem zelf laat komen.
Hoi Danielle, Ik kan me goed voorstellen dat het verwarrend kan zijn. Het is ook nog allemaal nieuw en een ritme is ook rond deze leeftijd af en toe nog ver te zoeken! Maak je daar niet al teveel zorgen over, dat komt vanzelf. Als je wat vastere tijden aan wilt houden dan kan je denken aan een schema, bijvoorbeeld: 7.00 fles 135 ml 11.00 fles 135 ml 15.00 fles 135 ml 19.00 fles 135 ml 23.00 fles 135 ml nacht fles 100 ml Qua tijden komt het allemaal niet zo strak, je kan kijken wat bij jullie past. Misschien redt hij de 4 uur tussen 2 voedingen nog niet, dat zou je even moeten bekijken. Belangrijk is dat hij ongeveer 15 tot 20 minuten bezig is met drinken, dan raakt hij goed verzadigd. Groetjes Linda