Nutriton afbouwen

Discussie in 'Voeding' gestart door MissyC, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Onze dochter krijgt 2 scheppen johannesbroodpitmeel in haar fles 180/6.
    Maar ik vraag me af vanaf wanneer je dit kunt afbouwen...en hoe?

2. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Waarom voeg je johannesbroodpitmeel toe? Vanwege het spugen?

Mijn dochter kreeg ook twee schepjes. Op aanraden van de kinderarts gaven we 1 schepje ivm verborgen reflux. Later is het aantal schepjes naar 2 gegaan, omdat dl de fles te snel leegdronk en ze veel natte poepluiers had (ook op aanraden kinderarts). Ze kreeg er echter heel veel krampjes van en ben toen per direct gestopt om te kijken of de krampjes toen weggingen, en inderdaad, na een paar dagen had mevrouw nergens meer last van.. Ook heeft ze door medicijngebruik minder last van haar reflux, dus vond ik het niet echt meer nodig om het toe te voegen.. het is en blijft rotspul dat nutriton:)

Maar om op je vraag terug te komen: ik zou iedere dag een half schepje minder doen en kijken hoe ze erop reageert.. Gaat ze ineens weer spugen (als dat tenminste de reden is waarom je het toevoegt ;)) dan is het schijnbaar nog geen tijd om af te bouwen..

3. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Sorry, inderdaad vergeten te melden dat ze het krijgt tegen spugen. En nog spuugt ze dan regelmatig en veel. Ik moet a.s maandag naar het CB en wil het er toch even over hebben. Na mijn mening spuugt ze ontzettend veel.

Ze heeft gelukkig bijna nooit last van krampjes. Maar ik was gisteren een fles vergeten om te spoelen en uit te koken. Die kwam ik vanochtend dus tegen. En ik vond de substantie zo ongelofelijk dik.....dat kan nooit goed wezen voor darmen en maag lijkt me.

4. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Hier krijgt ze 4 schepjes johannesbroodpitmeel bij de voeding en nog spuugt ze veel :( bij ons zit afbouwen er echt nog niet in helaas.

5. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Ooh jeetje, dat is heel veel. Heb je dit al voorgelegd bij huisarts of consultatiebureau?
    Ik vind 2 al veel..

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ik zie dat je kindje 4 maanden is. Je zou dan ook kunnen overwegen ipv johannesbroodpitmeel rijstebloem te gebruiken. Dit dikt de voeding ook in en heeft wat dat betreft dezelfde werking als johannesbroodpitmeel. Persoonlijk vind ik dat ook iets prettiger om te gebruiken, want johannesbroodpitmeel vind ik nogal troep.. als je het laat afkoelen wordt het net beton;)

En als je vind dat je kindje veel spuugt dan zou ik als ik jou was eerder naar de huisarts gaan dan naar het cb.. cb is prima voor advies mbt opvoedingsvragen of advies ,bt hoeveelheid voeding ed, maar voor dit soort medische vragen vind ik de huisarts een betere toevlucht ;)

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Rijstebloem dikt in, maar wordt vloeibaar in de maag. Dus heeft absoluut niet dezelfde werking als johannesbroodpitmeel.
    Een kindje met reflux zal rijstebloem dus net zo makkelijk uitspugen als melk.

Sowieso is de vraag of johannesbroodpitmeel wel zo goed is, maar dat is een andere discussie ;)

Voor medische vragen is cb idd niet geschikt.

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Rijstebloem is hier inderdaad een regelrechte ramp! Komt eruit zoals het erin ging. Op het cb vinden ze 4 schepjes idd ook veel maar niet TE veel. Mocht wel proberen af te bouwen maar ze spuugt nog steeds met 4 schepjes. Als ik er 3 doe is het echt geen feestje hier. Op het bureau zeiden ze dat het spugen erbij hoorde en normaal was? En dat het over een paar maanden vanzelf overgaat. Pfff dat hoop ik dan maar want vanaf dat ze 6 weken is, is het begonnen en alleen maar erger geworden. Totdat ik johannesbroodpitmeel ging gebruiken. Wat een verlichting. Ging van een huilbaby naar een blije baby. Alleen nu wordt het spugen weer wat meer. Vandaar ook nog geen papjes en hapjes want dat komt terug als water :(

9. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Bedankt voor de tip! Ga maandag even contact opnemen met het CB.
    Maar rijstebloem is geen succes hier. Heb het inderdaad ook geprobeerd. Maar dat valt blijkbaar zwaar op de maag met als gevolg krampjes en een ontroostbare baby.

10. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    En als je hapjes indikt met die liga babykoekjes? Doen we hier. Maken verse hapjes met de blender en daar gaat zo'n koekje liga bij!

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als je toch al johannesbroodpitmeel gebruikt; je kunt letterlijk overal (!) johannesbroodpitmeel in gooien.
    Ik zelf ben meer voorstander van bijvoeden rond de 6 maanden, dan is de reflux vaak ook al iets minder (althans mijn ervaring bij mijn jongens). Maar soms blijven ze spugen ;) als je dan al johannesbroodpitmeel gebruikt kun je het ook bij bijvoeding gebruiken. Dus ook door het water etc. Misschien kun je dat proberen?

Reflux is iets waar ze overheen moeten groeien, maar dat kan wat langer duren. De oudste was er rond 1 jaar overheen gegroeid, maar de jongste heeft het helaas nog steeds.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Graag gedaan. Rijstebloem valt idd zwaarder en kan problemen geven. Een bekend probleem van rijstebloem ;)

13. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38

Ik bedoeld ha ipv cb. Oeps, hihi

Deel Deze Pagina