Ontbijt dreumes

Discussie in 'Voeding' gestart door nathalie2012, 26 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Onze dochter is bijna 1 jaar. Nu krijgt ze nog 3 flessen KV.
    Dit is haar schema:

7:30 brood + FV 150+5
    9:30 fruithap + drinken
    12:30 brood + FV 150+5
    15:00 rijstwafeltje + drinken
    17:30 uur avondeten + yoghurt
    19:15 uur FV 180+6

Nu eet ze heel wisselend. Brood en fruithap gaan soms goed en soms eet ze bijna niks. Avondeten gaat super en ze eet ook altijd yoghurt. Melk drinkt ze heel goed en ander drinken slecht. We zijn aan het proberen nu om ander drinken uit de fles te geven, puur om haar aan de smaak te laten wennen, maar het blijft meestal bij een paar slokken.

Nu moeten we van CB gaan afbouwen met FV. Ze mag met een jaar over naar gewone melk maar daar mag ze maar 300 ml van totaal incl yoghurt (ivm eiwitten). CB stelde voor om de avondfles te vervangen door bijv fruit (lijkt mij persoonlijk niks) en de yoghurt 's morgens te gaan geven als ontbijt met bijv muesli.

Hoe is jullie ervaring met muesli? Ik zag dat ze van Bambix muesli hadden en ik vraag me af of dit wel nodig is en of ik niet net zo goed een "volwassen" soort kan geven. Ik wil wel graag iets geven met weinig suikers.

Iemand tips voor bovenstaande? Muesli? En eventueel andere tips om af te gaan bouwen en te vervangen door andere dingen. Pap heeft ze tot nu nog geen interesse in gehad.

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#2 MMarianne, 26 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2014
    Je kan toch bij het ontbijt en de lunch een (rietjes)beker gewone melk geven?!

Hier krijgt ie sinds dat ie 11 maanden is in ieder geval bij het ontbijt en de lunch een beker melk, na het avondeten een klein toetje en voor het slapen gaan toen nog een klein flesje nutrilon en toen dat op was met 13 maanden is dat een klein beetje gewone melk geworden...

Zou overigens het andere drinken ook niet uit de fles geven maar uit een tuit/rietjes/gewone beker.

3. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ze wil nog niet uit een andere beker drinken. We hopen dat wanneer ze aan de smaak gewend is van het drinken, ze ook over kan naar een andere beker. Rietjesbeker probeer ik wel maar lukt nog niet.

Maar ze mag toch niet te veel melk binnen krijgen? Heeft met de hoeveelheid eiwitten te maken. Of kan dat geen kwaad?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Minimaal 300cc, maximaal 500cc zuivel. Je dochter zit dus helemaal goed.
    Probeer bij ontbijt eens slappe thee met melk!
    Muesli die je in de winkel koopt bevat ontzettend veel suiker, raar advies van CB.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wat @Dirksmama zegt, 300-500cc zuivel...en als dat een keer 520 is maakt dat ook niet uit hoor ;)

Melk bij het ontbijt en lunch is heel normaal. Wat betreft ander drinken, dat duurde hier ook wel even voordat ie echt ging drinken en de rietjes/tuit/oefenbeker door had, zijn er alleen wel veel eerder mee begonnen...zou toch de fles aan de kant schuiven.

Edit: je dochtertje kan ook de fles associëren met melk en als er dan iets anders in zit dat daarom niet willen...

6. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Gisteren had ze ineens het gekke half uur: een fles met 125 cc diksap dronk ze op :$

We gaan echt proberen de rietjesbeker te doen of de tuitbeker. Ik wilde in de rietjesbeker puur water doen en in de tuitbeker sap.

Wij zijn overigens al een tijdje met de tuitbeker bezig maar dat wilde ze niet en een maand geleden hebben we een rietjesbeker gekocht. Maar ze drinkt dus niet, ze kauwt er alleen maar op?! Dus nu toch maar weer met de fles aan de gang en dan sap erin omdat ze dan toch een beetje binnenkrijgt en aan de smaak went.

Muesli vond ik ook raar, daar zit naar mijn weten ook veel suiker in. Maar de variant van Bambix schijnt geen toegevoegde suikers in te zitten.

Bedankt voor de adviezen, ik blijf proberen! En ik zal toch op de beker overgaan voor de sapjes. En we proberen de melk wat af te bouwen en te vervangen door ander drinken.

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.025
    286
    83
    Vrouw
    Hier was de tuitbeker ook pas vanaf een maand of 13/14 iets wat redelijk lukte. Dus ik zou zeggen nog even geduld en gewoon blijven aanbieden.
    Heeft ze bij de rietjesbeker al in de gaten dat ze moet zuigen? Duurde hier ook even namelijk. Heb het een paar keer met een pakje sap geprobeerd, dan kun je zelf een beetje in het pakje knijpen zodat er wat drinken uitkomt. Vaak hebben ze het dan redelijk snel door. Maar ook dat hebben we hier meerdere keren moeten oefenen.

Oh ja, thee met melk was hier geen succes, maar juist thee zonder melk ging er prima in. Wellicht ook nog een optie?

Succes!

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    De rietjesbeker van de hema had mijn dochter heel snel door. Dat is geen anti lek, maar wel een lang rietje. Ik had hem dus korter geknipt.

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    hier dronk ze toen eigenlijk net als jouw meisje ook 3x melk.
    maar dan iets minder 3x 100 cc denk ik.

uit deze bekers, ik merkte dat ze het graag zelf wilde doen dus toen hebben we deze twee aangeschaft.
    misschien vind ze dat wat?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tuitbeker drinkt lastig. Hier dronken ze uit een gewone beker die ik voor ze vast hield. En in bad mochten ze met een beker water het zelluf doen oefenen.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou gewoon volhouden met die rietjesbeker/tuitbeker (of wat je dan wil) en niet weer terug in de fles gaan doen. Dan leert ze het nooit natuurlijk!
    Hier duurde het ook een hele tijd, maar vanaf 11 maanden dronk ze ineens wel flinke hoeveelheden water uit de tuitbeker én rietjesbeker van de HEMA (=aanrader!)...

Fles werd hier ook echt met melk geassocieerd en daar mocht ook niks anders in, want dat werd gewoon uitgespuugd. Melk dronk ze uiteindelijk ook uit de tuitbeker en rietjesbeker.

Gaf hier eerst 's morgens en voor het slapen 150cc melk (met brood) en bij de lunch een beker water met brood. Daarbij kwam dan evt nog kaas op brood of een schaaltje kwark/yoghurt (niet iedere dag).
    Komt niet zo precies hoor die 300cc, maximum is in ieder geval 500cc. Het is natuurlijk verder aan jezelf hoe je dit verdeeld over de dag...

Deel Deze Pagina