nutriton bereiden

Discussie in 'Voeding' gestart door baard, 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo allemaal

    ik voeg nutriton toe aan de friso normaal i.v.m reflux.
    maar krijg altijd klontjes en als je iets harder schud om te klontjes op te lossen dan krijg ik zoveel schuim, dus lucht.
    wanneer ze dat opdrinkr krijgt ze veel krampjes.

    hoe bereiden jullie dat?
     
  2. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik gebruik friso comfort. Hier zit al JBPM in. Je moet dit in heet water oplossen anders krijg je klontjes, dus ik doe de helft heet water, oplossen en dan de andere helft koud water erbij dan is het direct op temp. Schuimen doet het dan wel nog een beetje.
     
  3. Hester

    Hester Niet meer actief

    Ik doe het ook bij de Friso 1 normaal. Eerst de fles maken: 150 ml water + 5 schepjes Friso 1 - flesje zwneken - in de magnetron verwarmen - 2 scheppen Nutriton erbij - weer fles zwenken / niet schudden - voeden.

    Er blijft nu wel altijd onderin de fles zo'n 30 a 40 cc dik yoghurt-achtig spul over wat hij er niet goed uitkrijgt, maar dat is geen schuim. Ik laat hem daar (als ik tijd heb) lekker op sabbelen, maar hij is ook wel voldaan als hij ik hem eerder van de fles haal en dat restje laat staan.

    Het spugen -dat echt in golven kwam- is helemaal over!
     
  4. Niet meer actief

    ik maak het s morgens voor de hele dag.

    doe de poeder in kokend water, dan lost het het beste op.
    (ik gebruik ook 2 soorten voeding)
     
  5. muisje1

    muisje1 Lid

    9 mrt 2007
    96
    0
    0
    Je kunt het beste eerst het water warm maken in de magetron en
    dan de poeder erbij doen en dan schudden. ik heb nooit klonten!
     
  6. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb heel wat maandjes Nutriton gebruikt bij Glenn, en nog nooit klontjes gehad. Ik roerde met een vork en dan omzwenken, niet schudden. Ik had ook nooit last van een laag die achterbleef.
     
  7. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ik gebruik geen nutriton, maar friso comfort maar ook dat is inderdaad soms moeilijk op te lossen. Zoals Pinda al zei: helft kokend water, andere helft koud. Wij roeren hier voordat het koude erbij gaat eerst even rustig met een minigarde (niet te fanatiek want dan wordt het slagroom, hihi) en dan heb ik eigenlijk nooit klonten. Misschien werkt dat ook met nutriton.
     
  8. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Wij doen de schepjes voeding (Nutrilon) in een bakje (zo'n poederbakje van de Hema) en daar 2 schepjes Nutriton in. Dat even schudden dat het goed door elkaar zit. En dan op de fles maken.
    Wij hebben nooit geen klontjes gehad.
     

Deel Deze Pagina