welke pap gebruiken jullie? 6 maand en welke speen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door anica, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    hej ladies,

wij zijn net begonnen met pap door de laatste fles, alleen hij is super dik ondanks dat we er maar 1 schep door doen en daar door krijgt ze de fles heel moeilijk leeg.
    eergisteren is ze 30 min bezig geweest en hij was bijna leeg, gisteren is ze 45 min bezig geweest, hij was pas voor de helft leeg maar ze was zo moe dat ze niet meer wou.
    we hebben avent flessen met een 123speen en pap van bambix, lichte granen-goede morgen ontbijt.
    ik heb volgens mij 4 winkel gehad voor een normale pap die je door de fles kan doen net zo als met de pap voor 4 maand, maar niets kunne vinden het moet bijna allemaal van een bordje of er hoeft alleen maar water door en ik wil een pap die gewoon bij de fles in kan.
    ik weet het echt niet meer! welke pap moet ik nou hebben die door de laatste fles heen kan en welke speen?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'

3. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Bambix melkpap appel is om te lepelen en niet om te drinken;)
    Ik gebruik Bambix rijsbloem vanille voor 4 maanden.Dit met 123speen van avent en dat gaat goed...

Appel eet ze in het weekend als ontbijt maar dan wel met de lepel.

Ze vind de vanille trouwens erg lekker!
    Ik heb er in het begin ook mee zitten tobben maar je moet goed de verpakkingen lezen of het drink of lepelpap is..

4. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Dit is denk ik ook lepelpap..

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is pap om van een bordje te geven.
    Als je een papfles wilt maken, neem dan gewoon rijstebloem.
    Als ze zo lang over een fles doet is het ook niet leuk. Is er een speciale reden waarom je de pap uit een fles wilt geven en niet gewoon van een bord?

6. adi

adi Niet meer actief

In een avondfles zou ik sowieso geen granen doen, dat is hartstikke zwaar voor de maag.

Daar naast zit in die pap die jij nu hebt al melk, die maak je aan met water. Va 6mnd is het eigenlijk de bedoeling dat je de pap met een lepel geeft. Maar het mag ook gewoon in de fles natuurlijk. Ik zou dan Bambix fijne granen kopen en dan 2-3 schepjes door de fles doen. Alleen niet s avonds.

7. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Dit is voor het eerst dat ik hoor dat je de laatste fles met pap moet van een bordje moet laten eten.
    Bij ons zeggen ze vanaf 4 maanden mag je de laaste fles met pap geven om wat fijner door te slapen.
    Overdag kan je het wel gewoon van een bord geven.
    Ik zie mezelf geen 200 ml pap uit een bordje geven dan zijn we een half uur bezig denk ik..

8. adi

adi Niet meer actief

Vanaf 4 maanden geef je rijstebloem in de fles, dat bedoelen ze met 'pap'. Ik zou ook in mijn vorige bericht, dat als je de laatste fles als papfles wilt geven, dat je dan het beste door moet gaan met rijstebloem. Granen (dus 'fijne granen' e.d.) zijn voor 's avonds best zwaar joch. Probeer zelf maar een bord brinta naar binnen te werken voordat je gaat slapen.

Bordjes pap zijn bedoeld als een goede start van de dag, als ontbijt, dus niet 's avonds. Daarom heet de pap v.a. 6 maanden ook 'ontbijtpap'. En, het duurt inderdaad lang, maar dat is in het begin met alle bijvoeding.

9. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik gaf altijd bambix fijne granen va 6 maanden daarna die van 8 maanden en nu geven we bonbebe granen pap. Ook voor het slapen gaan. Ze krijgt er na elke maattijd 1. Wij doen dan bij 180 water 5 a 6 schepjes (meten we af met het maatschepje v/d melk). Dan hebben wij de L speen op een difrax fles. Zo doen we dit al een jaar ruim en ze heeft nog nooit last gehad van een zere buik oid omdat het zwaar valt. Ook eet ze gewoon goed haar "normale" eten. Ze wil gewoon niet de pap uit een bordje. Ze is nu bijna 2 en heeft nog nooit pap uit een bord willen eten. Wij lopen bij een dietiste (ivm nierproblemen) en haar mening was dat het prima is zo. En dat ze vanzelf de flessen wel laat vallen. Ook omdat ze gewoon stukjes etc kan eten is het geen probleem dat ze nog uit de fles haar pap neemt.
    Succes!!

10. adi

adi Niet meer actief

Ja, maar doorgaans krijgt een kindje geen papflessen na elke maaltijd, laat staan zoveel melk op een dag ná 1 jaar.
    Bij jullie is er sprake van een andere situatie dus. De meeste kinderen zouden geen hap door hun keel kunnen krijgen naast zoveel pap(flessen) per dag, en veel kindjes kunnen niet slapen na een stoot granen 's avonds.
    Dat het bij jullie zo gaat is niet echt een alledaags voedingspatroon voor kleine kindjes.

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik gaf haar toen ze 6 maanden was ook 2 of 3x per dag pap.. En ook voor het slapen gaan en ook dan had zij geen last van haar buikje. Het was toen nog niet bekend dat ze iets aan der nieren heeft.
    Dat heeft met haar honger te maken niet met haar aandoening.
    De hoeveelheid die zij eet en onze "situatie" staan helemaal los van elkaar. Dit heeft beide niks met elkaar van doen. Alleen dat er een calcium limiet is. Wat niks te maken heeft met hoeveel honger mijn kind heeft op een dag.
    De reden dat ik de dietiste erbij haal is omdat zij het niet abnormaal vind dat een kind van haar leeftijd zoveel eet&drinkt. Ook niet als ze gezond was geweest. Er zijn nou eenmaal kinderen ook gezonde kinderen die een grote eetlust hebben en op deze leeftijd.

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik zal later op de dag nog even reageren op de vragen.

ik moet dus rijstebloem hebben? is dat die vanaf 4 maand, ik dacht dat je dan vanaf 6 maand iets anders moest geven maar ik kan dus gewoon die vanaf 4 maand verder gebruiken?

toevallig heb ik die nog staan maar daar kreeg ze in het begin heel veel krampjes van, maar dat ik hopelijk nu wel over.

ik ben zo blij met dit forum!!!!!

13. adi

adi Niet meer actief

Je hebt pap en pap:

1. Met welke doel wil je pap geven vanaf 6 maanden?

- is dat 's avonds om de kleine beter te laten doorslapen? Dan zou ik rijstebloem nemen.
    - is dat in de ochtend om de granen te introduceren en je kindje aan te leren om het ontbijt van een lepeltje te eten? Dan zou ik gaan voor de 'Bambix fijne granen'. Je kunt natuurlijk 's ochtends ook pap in de fles geven, dan doe je gewoon minder schepjes in de fles dan in een bord.

Tenslotten MOET pap helemaal niet. Tenzij je een kindje hebt die omvalt van de honger naast de reguliere hoeveelheid melk en fruit en groente, hoef je met 6 maanden helemaal geen pap te geven. Granen hebben ze nodig pas na 7-8 maanden. En dan kun je gewoon een boterham geven. Pap is snelle, behoorlijke maagvulling, en een caloriënbom. Het draagt naar mijn mening ook niet echt toe aan een evenwichtige voedingspatroon, ik geef liever een extra boterham of een portie fruit/ avondeten.

14. adi

adi Niet meer actief

Ik zei dat het een andere situatie is (je hebt hier ooit een topic over gehad), omdat 'grote eetlust' weinig te maken heeft met tig papflessen op een dag, is gewoon mijn mening. Een kind met grote eetlust eet gewoon veel van zijn maaltijden, en als die daarna nog honger heeft krijgt ie nog meer van de betreffende maaltijd.
    Als ik na mijn bord avondeten nog honger heb, ga ik ook geen boterhammen naar binnen slikken (wat je feitelijk doet met papflessen), maar neem gewoon een extra bord avondeten.

15. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Oke hihi dat bedoelde ik ook...

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    duidelijk! weer wat geleerd! thanks:D

we willen pap in de laatste fles geven zodat ze beter slaapt, nu slaap ze 9 uur op een nacht en het eten van een lepeltje gaat hier nog niet zo lekker.

17. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de voedingsdeskundige op dit forum mag je de bambix fijne granen groeiontbijt ook gewoon 's avonds geven. Maar kan idd zwaar op de maag liggen.
    Je moet ook even kijken hoe je kindje reageert op pap. Rijstebloem kan ook krampjes geven, waardoor ze juist minder goed slapen 's nachts. En het werkt over het algemeen verstoppend. Gewoon een kwestie van proberen.

Hier krijgt onze dochter 's ochtends een papfles van bambix fijne granen. Eigen opvolgmelk met 3 eetlepels pap erdoorheen. Aventfles en 3-standen speen. Dan moet ik hier zelfs de langzaamste stand gebruiken, anders heeft ze hem binnen 5 minuten op :D
    Van een lepel moet ze nog niets weten. Ik probeer het 1x per week, maar ze weigert, dus dan voorlopig uit de fles.. (ze is nu bijna 7 maanden)

18. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Alle pap kan ook door een fles hoor! Heb er vorige week nog een topic over geopend bij 'voeding'. Je moet alleen ongeveer de helft van de hoeveelheid scheppen pap erbij doen of wat meer water. Je moet maar even zoeken bij voeding naar dit onderwerp (heet zoiets als verhoudingen pap in fles ipv bord). Met een 123 speen van Avent gaat het prima hier.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar een nacht van 9 uur, dat is toch heel mooi?
    Dan zie ik echt het nut van pap voor het slapengaan niet hoor.
    Als ze trouwens al kramp kreeg van rijstebloem, dan lijkt een papfles me het recept voor een slapeloze nacht. Gewoon melk geven, pap is echt niet nodig (en ze gaan er niet beter van slapen, dat is een mythe. Er zijn evenveel kinderen die meer gaan slapen van pap als dat er kinderen zijn die meer gaan stuiteren van pap).

20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    hoi,

hoeveel rijstebloem doe je door een avondfles? en kan je dan de aventspeen 3 gebruiken hiervoor?? of gewoon de speen nr 2?
    die drie standen speen hebben wij niet...

Deel Deze Pagina