Nutriton door comfort voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Vica86, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft last van verborgen reflux. Hij krijgt van mij friso comfort voeding. Dit ook omdat hij last heeft van harde ontlasting en friso comfort is ook tegen krampjes.

Nu wilt mijn huisarts dat ik overstap naar standaard voeding en dan zelf nutriton erin doe, zodat het dikker wordt dan de voeding nu is.
    Maar dat zie ik echt niet zitten!

Mijn dochter reageerde heel heftig op nutriton door extreme diarree, als mijn zoontje dat ook doet dan moet ik heel snel weer wisselen van de standaard terug naar de comfort. Dat kan niet goed wezen voor hem.

Mag je nutriton ook mengen met de comfort voeding om hem nog iets dikker te maken? Als het dan niet werkt hoef ik enkel te stoppen met de nutriton en niet weer van de hele voeding wisselen.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Nutriton is johannesbroodpitmeel en dient om de voeding in te dikken, de Comfort bevat ook al johannesbroodpitmeel alleen dan in zodanige vorm dat het ook werkzaam is tegen krampjes inderdaad. In principe zou het dus niet nodig zijn nog meer nutriton te gaan gebruiken.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is, om de Comfort met enkel gekookt water te bereiden ipv gekookt met koud. Doordat de voeding heter bereid wordt en het langer staat, zal de voeding nog dikker worden. Mocht je toch de Comfort met nutriton willen bereiden mag dat, maar het zou niet nodig moeten zijn.

Succes, groeten Laura

Deel Deze Pagina